هفتمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و بیست و هشتمین دوره تکواندو جام فجر

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نشست خبری هفتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام باشگاه‌های آسیا و بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر ساعت ۲۱ شب شنبه ۱۹ فروردین با حضور پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، رئیس هیئت تکواندو استان دقایقی پیش در سالن اجتماعات هتل اسرم […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نشست خبری هفتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام باشگاه‌های آسیا و بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر ساعت ۲۱ شب شنبه ۱۹ فروردین با حضور پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، رئیس هیئت تکواندو استان دقایقی پیش در سالن اجتماعات هتل اسرم ساری برگزار شد.

هفتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام باشگاه‌های آسیا ۲۴ و ۲۵ فروردین و بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر ۲۷ و ۲۸ فروردین به میزبانی ساری در استان مازندران برگزار می‌شود.

 

رئیس هیات تکواندو استان مازندران : رویداد بین المللی تکواندو با حضور ۱۷ کشور دنیا در کلانشهر ساری

فیض الله نفجم، رئیس هیئت تکواندو استان مازندران در این نشست با مطرح کردن سخنانی در خصوص نقش رسانه‌ها در پیشرفت ورزش اظهار داشت: امیدواریم این رویداد جهانی و بین المللی توسط اصحاب رسانه مازندران به خوبی پوشش داده شود چون بنده چه در عرصه قهرمانی و چه در عرصه مدیریتی خودم را مدیون رسانه ها می دانم.

وی ضمن تشکر از رئیس فدراسیون با بیان اینکه تکواندوی ایران رشد چشم گیری داشته، تصریح کرد: نقش اداره ورزش و جوانان مازندران استان مازندران و شخص حاج حبیب حسین زادگان در توسعه و ارتقا ورزش تکواندو در استان مازندران بسیار اثرگذار بوده است و ما برای پیشرفت بیشتر نیازمند حمایت های مدیرکل هستیم.

این عضو ورزشی شورای اسلامی شهر ساری از تلاش شهرداری ساری و شخص دکتر مهدی عبوری شهردار محبوب شهر ساری برای همکاری با هیئت‌های ورزشی قدردانی کرد و افزود: رویداد بین المللی تکواندو با حضور ۱۷ کشور دنیا در کلانشهر ساری برگزار می‌شود و شهر زیبای سازی پذیرای مهمانان خارجی خواهد بود .

 

 

رئیس فدراسیون تکواندو : برگزاری خوب این مسابقات اعتباری برای کشور و استان خواهد بود

رئیس فدراسیون تکواندو در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی استان مازندران و شهر ساری در خصوص برگزاری این مسابقات توضیحاتی داد و گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر، از لحاظ تجهیزات و سطح فنی مطابق با استانداردهای جهانی برگزار خواهد شد .

پولادگر افزود: در این دوره از رقابت ها ناظری از کشور اندونزی به نمایندگی از فدراسیون جهانی تکواندو حضور پیدا خواهد کرد و بر سطح این رقابت ها از لحاظ تجهیزات و مسائل فنی نظارت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه رئیس فدراسیون تکواندو سنگاپور و عضو شورای اجرایی فدراسیون جهانی به عنوان ناظر فنی مسابقات تعیین شده است، تصریح کرد: میلان کوئین بیست و سوم فروردین وارد ایران خواهد شد.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد سوال خبرنگار ما در خصوص علت عدم حضور ملی پوشان المپیکی و مدال آور در این رقابت ها گفت : قهرمانان ما مسابقات جهانی در کره جنوبی را در پیش دارند و یکی از دلایل برگزاری این مسابقات فرصت دادن به جوانان است تا با میدان دیدن در این مسابقات آمادگی حضور در مسابقات سطح بالاتر را پیدا کنند. همچنین در روزهای اخیر نشست هایی را با ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی داریم و در این زمینه تصمیم گیری می شود.

وی همچنین در جواب سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا بانوان زیادی از این مسابقات استقبال نمی کنند اظهار داشت :بانوان در دوره های قبل نتایج مطلوبی کسب نمی کردند برای همین چون در سطح کیفی کشور میزبان تاثیر بسزایی داشت،استقبال کمی می شد ولی الان یک اتفاق مثبتی افتاده و ما چه در رده جوانان و چه در نوجوانان و بزرگسالان توانستند روی سکوها بروند و مقام های آسیایی و جهانی کسب کنند. ما خیلی پیگیر این موضوع بودیم اما اکثر باشگاه ها روی این موضوع سرمایه گذاری نمی کنند .

پولادگر با بیان اینکه این تورنمنت گرید یک جهانی تکواندو را دارد، اظهار داشت: این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده و برگزاری خوب این مسابقات اعتباری برای کشور و استان خواهد بود.

پولادگر جاذبه‌های توریستی ساری و استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ورزش در توسعه گردشگری نقش مهمی دارد و شایستگی شهرهای ایران از سوی این مسابقات برای جهانیان تبیین می‌شود.

 

مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران: امیدواریم شاهد روزهای بیادماندنی در ورزش مازندران باشیم.

حبیب حسین‌زادگان در نشست خبری هفتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام باشگاه‌های آسیا و بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در سالن اجتماعات هتل اسرم ساری، در خصوص برگزاری این مسابقات در استان مازندران و شهر ساری اظهار داشت:

همدلی و همگرایی که بین اصحاب رسانه و جامعه ورزش وجود دارد امیدواریم شاهد روزهای بیادماندنی در ورزش مازندران باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران شرایط برگزاری این مسابقات را مطلوب دانست و تصریح کرد: بار دیگر مازندران میزبان مسابقات بین‌المللی در رشته‌های پرطرفدار ورزشی نظیر تکواندو است امیدواریم با حمایت های استاندار ، فرماندار و شهردار کلانشهر ساری و پشتیبانی اصحاب رسانه مسابقاتی در شان استان مازندران به نحو احسن برگزار کنیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ساری:مسابقات جام باشگاه های آسیا در ساری بهترین فرصت برای توسعه گردشگری در کلانشهر ساری است

محمد محبوب، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ساری نیز در این نشست با اشاره به اینکه مازندران با دارا بودن مواهب طبیعی سرشار، استعدادهای بسیارزیاد در حوزه علمی و فرهنگی ورزشی دارد، افزود:مازندران دارای استعداد های زیادی چه در بحث فارق التحصیلان دانشگاهی و همچنین استعدادهای بالقوه در امر ورزش که بدرستی اگر آمار مدال ها را که در سال های مختلف در المپیک و مسابقات جهانی و آسیایی بررسی کنیم مازندران در همه ی این عرصه ها دارای شاخص های برتر است.

وی ادامه داد :با این همه افتخار آفرینی و دارا بودن مواهب طبیعی سرشارو استعدادهای بسیارزیاد چرا مازندران هیچگاه به جایگاه واقعی اش نرسیده است!؟قطار پیشرفت توسعه مازندران در سال های متمادی تقریبا بی حرکت مانده است.اگر امروز این سوال را بخواهیم جواب بدهیم در بیانات شهردار محترم بارها شنیده ایم که محور توسعه مازندران شاید نه تنها در بحث کشاورزی ،صنعت و در موارد اینچنینی، با داشتن زیرساخت های نامناسب نتوانسته استجوابگوی فارق التحصیلان بیکار مازندرانی باشد.ما باید با داشتن چنین ظرفیت هایی محور توسعه استان مان را در بحث گردشگری به دنبالش بگردیم.

وی با بیان این موضوع که ما هنوز در حوزه درآمد پایدار نتوانستیم موفق ظاهر شویم، گفت: باید محور توسعه مازندران را در بخش گردشگری بدانیم.

محبوب با اشاره به اینکه توسعه توریسم ورزشی از سوی شهرداری ساری به طور جدی در حال پیگیری است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات تکواندو در سطح بین المللی می‌تواند استعدادهای مازندران را شکوفا کند و حضور ورزشکاران و مسافرین خارجی در این تورنمت میتواند برای توسعه توریسم شهر ساری بسیار مفید باشد و ما نیز با برگزاری تورهای ساری گردی جاذبه های گردشگری شهر ساری را به این مسافرین خارجی نشان خواهیم داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در این دوره تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی ،‌ شهرداری ورامین و شهدای مدافع حرم ساری و تیم های خارجی از کشور عمان ، پاکستان ، افغانستان و عراق حضور خواهند داشت و تیم های شرکت کننده در ۵ وزن ۵۴-، ۶۳-، ۷۲-، ۸۲- و ۸۲+ با هم رقابت می کنند.

بر اساس برنامه اعلامی از سوی کمیته مسابقات ،‌ روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ‌ماه ورود، ثبت نام، جلسه داوران، قرعه کشی و وزن‌کشی همه وزن ها انجام خواهد شد و پیکارها هم از روز پنجشنبه ۲۴ فروردین در سالن ورزشی سیدرسول حسینی ساری آغاز می‌شود.

بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی تکواندوی جام فجر در بخش مردان و هفتمین دوره این مسابقات در بخش زنان از ۲۷ فروردین ماه به مدت دو روز در سالن سید رسول حسینی شهر ساری برگزار می‌شود.

برای حضور در این مسابقات تاکنون ۲۲ تیم از کشورهای عراق (۳ تیم)، هند (۲ تیم)، روسیه (۲ تیم)، ترکمنستان، یونان، ‌ارمنستان، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، عمان، لوگزامبورگ، بلژیک، بلاروس، اوکراین، تاجیکستان، ترکیه، بلغارستان و افغانستان اعلام آمادگی کرده اند و قابل ذکر است که رقابت های بین المللی جام فجر در هشت وزن قانونی برگزار می شود.