گفتگویی با یکی از فعالان و قهرمان رشته ها رزمی

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ادامه گفتگویی با یکی از فعالان و قهرمان رشته ها رزمی را میخوانید : از خودت برایمان بگو : مجید خندان هستم ،متولد۱۳۵۹،۴،۱ در محله مجیدیه تهران و کارشناسی برق, بنده از کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم مثل تمام بچه محل های خودم در مجیدیه تهران  همه در […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ادامه گفتگویی با یکی از فعالان و قهرمان رشته ها رزمی را میخوانید :

از خودت برایمان بگو :

مجید خندان هستم ،متولد۱۳۵۹،۴،۱ در محله مجیدیه تهران و کارشناسی برق, بنده از کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم مثل تمام بچه محل های خودم در مجیدیه تهران  همه در زمین های خاکی فوتبال بازی می کردیم که این شوق و علاقه باعث شد تا در سن ۱۰سالگی ورزش رزمی خودم را  در باشگاهی که جدیدا در محل ما افتتاح شده بود, در رشته کونگفو توآ ثبت نام و آغاز به کار کنم.  مربی آن زمان من  استاد اصغر شیرزاد بودند.به نظر من یکی از دلایلی که باعث شد تا علاقه مندی من به ورزش های رزمی چند برابر شود روحیه ی جنگجویی و مبارزه ای من بود .

از قهرمانی ها و مقام هایت بگو :
اولین قهرمانی من در رشته ی دو جوکوکاراته در سال اول دبیرستان در یک مسابقه رسمی در سطح استان تهران بود. استرس شدیدی داشتم اصلا قابل قیاس نبود و  استارت قهرمانی من از آنجا شروع شد که توانستم به عنوان اولین سرباز قهرمان فدراسیون ورزشهای رزمی باشم و قهرمان مسابقات جهانی سال۲۰۰۱ کشور برزیل در وزن ۱۰۰کیلوگرم.در رشته پانکریشن و قهرمانی چندین دوره مسابقات
و انتخابی تیم ملی و ۴سال عضو اصلی تیم ملی در مسابقات پانکریشن و کیک بوکسینگ ،و قهرمانی های مختلف کشوری و بین المللی دیگر که اینها بخشی از کارنامه های حرفه ای ورزشی من می باشد.

ایا داوری یا مربیگری هم میکنید؟
بله
در حال حاضر داور و مربی رسمی فدراسیون ورزشهای رزمی در سبک تانگ ایل مودو هستم،وهمچنین دان ۴ مربیگری و داوری بین المللی از فدراسیون تانگ ایل مودو  و در کنار آن سرمربی تیم منتخب تانگ ایل مودو در مسابقات جهانی کنیا۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و مسابقات جهانی کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ بوده ام.

یکی از استانهای کشور که دوست داشته اید ،در آن باشگاه تاسیس کنیدو به آموزش بپردازید کجا میتواند باشد و دلیل انتخاب شما چیست؟

بی شک مازندران،چون نه تنها بیشترین دوستان ورزشی من از این استان هستند بلکه مازندران از دیرباز در زمینه های ورزشی به علت موقعیت جغرافیای که در آن وجود داشته همیشه در مسیر موفقیت بوده ،به نظر من مازندران در زمینه ورزش های رزمی خیلی خوب فعال می باشد  چونکه ورزشهای رزمی در استان مازندران از دیر باز مورد استقبال جوانان مازندران بوده و هست  با توجه به روحیه دلاوری که در میان ورزشکاران استان مازندران  وجود دارد روز به روز شاهد گسترش سبکهای رزمی در استان بوده بطوریکه هم اکنون شاهد فعالیت این ورزشها در تمامی شهرها و حتی روستاهای استان می باشیم.که این نشان علاقمندی مردم مازندران به ورزش های رزمیست اما رشته  رزمی یکی از رشته های ورزشی بوده که همواره از جایگاه ویژه ای در میان ورزشکاران کشورمان  مخصوصا”در بین جوانان برخوردار بوده است. این علاقمندی تا بدانجا پیش رفته که اکنون صاحب  قهرمانان  زیادی در عرصه های مختلف جهانی می باشیم.
یقینا” با شنیدن نام ورزشهای رزمی در ابتدا ذهن افراد بسوی ورزشهایی همچون کاراته،تکواندو،جودو و یا ووشو می رود در صورتیکه هیات ورزشهای رزمی مستقر در هر استان که زیرمجموعه ای از فدراسیون ورزشهای رزمی است جدای از این ورزشهاست. و همیشه گامی پیش به سوی همگانی کردن هرچه بیشتر آن می باشد

از تلخ یا شیرین ترین خاطره ورزشی خود بگویید؟

خاطره های شیرین که بسیار زیاد هست،اما یکی از خاطره های تلخ دنیای ورزشی من که هیچگاه از ذهنم فراموش نخواهد شد برای زمانیست که من بعد از چندین دوره مسابقات و گذراندن اردو   و در آخرین انتخابی درون اردوی که در استان زنجان برگزار شده بود،به صورت خیلی بد حذف شدم و نتوانستم به مسابقات پانکریشن که قرار بود در کشور دانمارک برگزار شود حضور داشته باشم. چندین سال گذشته از این موضوع ،اما همچنان فراموش نشده و نخواهد شد چون متاسفانه ظلم بزرگی بود و آزاردهنده.

  از مربیان خود و  کسانی نام ببرید،که باعث پیشرفت شما شده اند:

خانواده من زحمات زیادی برای پیشرفت من کشیده اند،و مربیان دوست داشتنی  ‌
آقایان  استاد اصغر شیرزاد کونگفو توآ/ شیهان مجید باغدارنیا دای دو کوجو کاراته/ استاد ناصر فشکی رزم و جهاد / استاد فرهاد فتحی ووشو / استاد پورنعمت پانکریشن / استاد سید محمود میران جودو ، و جدا داره از استاد آرامی عزیز که بوکس رو به صورت خصوصی آموزش دیدم و در مبارزات رینگی موفقیتم بخاطر ایشان بوده و در مدت زمان یکسال بخار حضور در مسابقات ووشو پیش مربی خوب کشتی فرنگی آقا رضا الماسی فنون کشتی فرنگی رو تعلیم دیدیم و دیگر عزیزانی که برای پیشرفت من محبت کرده اند

کلام پایانی
دوست دارم به کسانی که واقع به ورزش رزمی علاقه دارند به عنوان یک برادر کوچکتر در خواستی داشته باشم که ورزش رزمی را برای درگیری و خشونت های اجتماعی ندانند بلکه میتوانند با پشتکار فعالیت کنند و پا به عرصه های ملی و برون مرزی برای قهرمانی و دنیای حرفه ای بگذارند.