در طول تاریخ کشتی المپیک چند کشتی گیر مازندرانی کشتی گرفتند !!؟ + اسامی

به گزارش مازند اسپرت؛ در ادامه اسامی کشتی گیران مازندرانی طول تاریخ کشتی المپیک را معرفی خواهیم کرد .   ***     1956 امامعلی حبیبی مدال طلا ملبورن استرالیا ***     1960 امامعلی حبیبی مقام چهارم المپیک رم ایتالیا ***     1964 توکیو ژاپن عبدالله موحد چهارم ***     1968 مکزیکو مکزیک عبدالله موحد طلا […]

2به گزارش مازند اسپرت؛ در ادامه اسامی کشتی گیران مازندرانی طول تاریخ کشتی المپیک را معرفی خواهیم کرد .

 

***     1956 امامعلی حبیبی مدال طلا ملبورن استرالیا

***     1960 امامعلی حبیبی مقام چهارم المپیک رم ایتالیا

***     1964 توکیو ژاپن عبدالله موحد چهارم

***     1968 مکزیکو مکزیک عبدالله موحد طلا و علی محمد مومنی چهارم

***     1972 مونیخ آلمان رمضان خدر پنجم

***     1976 مونترال کانادا رمضان خدر پنجم و رضا سوخته سرایی و سبحان روحی حذف شدند

***     1988 عسگری محمدیان نقره / آیت واگذاری ششم و ترکان هفتم

***     1992 بارسلون اسپانیا عسگری محمدیان نقره / رضا سیم خواه ششم و مجید ترکان هفتم

***     2004 بهنام طیبی حذف شد

***     2008 عباس دباغی دهم / سید مراد محمدی برنز / مهدی تقوی دهم / رضا یزدانی یازدهم

***     2012 لندن قاسم رضایی طلا / کمیل قاسمی نقره / مسعود اسماعیل پور و رضا یزدانی حذف

مازندرانی ها ۲۴ سال است که در کشتی آزاد صاحب مدال نقره شده اند و سید مراد محمدی در ۲۰۰۸ بعد از ۱۶ سال مازندران را صاحب مدال المپیک کرد ؛ وی بعد از ۶۰ سال مازندران را صاحب مدال برنز المپیک کرد در حالی که مازندرانی ها تا پیش از آنها سابقه کسب مدال برنز در این رویداد بزرگ را نداشته اند .

اما نکات جالب کارنامه کشتی گیران مازندرانی در المپیک

***     اولین مدال طلا کشتی آزاد و کاروان ورزش ایران درالمپیک توسط امامعلی حبیبی در سال ۱۹۵۶ کسب شد وی در دوره المپیک شرکت کرد و در سال ۱۹۶۰ در المپیک چهارم شد .

***     عبدالله موحد در دو المپیک ۱۹۶۴ و ۱۹۶۸ شرکت کرد که یک طلا و یک چهارمی کارنامه وی بوده است .

***     رمضان خدر در دو المپیک شرکت کرد که دو عنوان پنجمی که این دو عنوان به سال های ۱۹۷۴ در مونیخ و ۱۹۷۶ در کانادا برمی گردد.

***     عسگری محمدیان در دو المپیک ۱۹۸۸ سئول و دوره بعد در سال ۹۲ بارسلون شرکت کرد که دو نقره حاصل کار وی بوده است که از این نظر وی پرافتخارترین کشتی گیر مازندرانی در المپیک محسوب می شود . وی در این دو دوره المپیک بالاترین نشان افتخار کاروان ورزشی ما را کسب کرد به طوریکه در هر المپیک کاروان ورزشی ما دو نقره به دست آورده بود که هر دو را عسگری محمدیان به دست آورد .

***     در المپیک آتن مازندرانی ها مدال نگرفتند و بهنام طیبی بسیار ضعیف ظاهر شد.

***     در المپیک پکن سید مراد محمدی پرافتخارترین کشتی گیر ایرانی بود که تنها مدال آور ما در المپیک فوق در رشته کشتی آزاد و فرنگی محسوب می شود .

***     قاسم رضایی تنها و طلایی ترین مدال المپیک در کشتی فرنگی را برای مازندران به دست آورد.

***     کمیل قاسمی برای اولین بار در کشتی سنگین وزن آزاد ، مازندران را صاحب مدال در المپیک کرد .

***     عبدالله موحد در ۱۹۷۲ تنها کشتی گیر و ورزشکار مازندرانی بود که در طول تاریخ المپیک پرچمدار کاروان ورزشی ما محسوب می شد .

***     مازندرانی ها به خصوص ترکان و محمدیان از عدم حضور ایران در المپیک های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ در مسکو و لس آنجلس ضربات شدیدی را متحمل شدند .

***     امامعلی حبیبی اولین کشتی گیر طول تاریخ ایران و مازندران بود که کاروان ورزشی ما را در کشتی آزاد صاحب مدال طلا کرد .

***     مازندرانی ها به غیر از کشتی تنها یک مدال طلا وزنه برداری توسط حسین توکلی دریافت کردند و جالب است بدانیم اولین وزنه بردار سنگین وزن ایرانی بوده که صاحب نشان طلا شد .البته بهداد سلیمی اولین ورزشکار وزنه برداری فوق سنگین مازندران بود که صاحب نشان طلا شد.

***     مازندرانی ها ۴۸ سال است که انتظار صید مدال طلای المپیک در کشتی آزاد هستند آیا بعد از ۴۸ سال می توانند به مدال طلا برسند آخرین بار عبدالله موحد در سال ۱۹۶۸ در المپیک مکزیکو ، مازندران را صاحب مدال طلا کرد که در این بین ساروی ها از نظر کسب مدال المپیک و تعداد مدال ، با سه مدال بالاترین جایگاه را در کشتی المپیک در بین مازندرانی ها دارند به طوریکه ساری با سه مدال المپیک توسط محمدیان ( ۲ نقره ) و سید مراد محمدی / قائمشهر و بابل یک مدال توسط امامعلی حبیبی / جویبار یک مدال برنز توسط کمیل قاسمی / آمل یک مدال طلا توسط قاسم رضایی / بابلسر یک مدال طلا توسط عبدالله موحد که در جمع سه مدال برای ساروی ها به دست آمده و مرکز مازندران شاخص ترین شهر استان در رویداد بزرگ المپیک محسوب می شود و حتی اسماعیل دنگسرکی از ساری سابقه حضور در المپیک لندن را به عنوان مربی در کارنامه خود دارد.

به هر حال نگارنده برای تمامی کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو مخصوصاً ورزشکاران مازندرانی و کشتی گیران این استان در این رویداد بزرگ و همچنین پارالمپیک ، آرزوی موفقیت و درخشش دارد .