میزبانی اولین دوره مسابقات ساحلی تیراندازی با کمان بعنوان پایلوت

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش) از غرب استان،اولین دوره داوری درجه ۳ تیراندازی با کمان به میزبانی استان مازندران زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون به مدت سه روز به میزبانی هیات تیراندازی با کمان شهرستان تنکابن (خرم آباد) درمکان دانشگاه آیندگان به همت و تلاش هیئت تیر اندازی با کمان خرم آباد تنکابن […]

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش) از غرب استان،اولین دوره داوری درجه ۳ تیراندازی با کمان به میزبانی استان مازندران زیر نظر مدرس رسمی فدراسیون به مدت سه روز به میزبانی هیات تیراندازی با کمان شهرستان تنکابن (خرم آباد) درمکان دانشگاه آیندگان به همت و تلاش هیئت تیر اندازی با کمان خرم آباد تنکابن برگزار گردید.
اولین دوره داوری تیراندازی با کمان با حضور ۲۳ نفر شرکت کننده به مدرسی محبوبه شهریاری مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون و از داوران بین المللی تیروکمان کشور به مدت سه روز از ۱۸ تا ۲۰ اسفند برگزار شد.
به جهت برقراری ارتباط  تنگاتنگ ورزشی و نظارت بر کیفیت کلاس و همچنین میزبانی دوره داوری  حسین فرهادی رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان مازندران بعنوان ناظر فدراسیون  و استان  وروح الله شکوهی رئیس اداره ورزش و جوانان تنکابن  در طی دو روز متوالی ازروند برگزاری کلاس ها بازدید نمودند.
رئیس هیات تیراندازی با کمان استان مازندران گفت:برای اولین بار دراستان  فرصت بسیار خوبی مهیا شد که بتوانیم اولین دوره کلاس داوری درجه ۳ تیراندازی با کمان را در تاریخ استان مازندران با تلاش آقای کرجیبانی رئیس هیات خرم آباد  ورئیس کمیته داوران استان به میزبانی شهرستان تنکابن برگزار نمائیم .
حسین فرهادی اذعان داشت:برگزاری دوره آموزشی بعنوان یکی از برنامه های چشم انداز چهار ساله هیات تیراندازی با کمان مازندران فرصتی مناسب را به جهت برخورداری از پتانسیل های موجود فراهم می نماید.
فرهادی افزود: قبل از برگزاری اولین دوره کلاس داوری  درجه ۳ تیراندازی با کمان  دو دوره کلاس آموزشی در شهرستان های ساری و تنکابن با حضور ۳۵ شرکت  کننده برگزار نمودیم.
وی گفت: تعداد کمی داور تیراندازی با کمان  در استان مازندران بصورت فعال داشتیم که با برگزاری چهارمین  دوره آموزشی  از حضور و همراهی داوران در مسابقات شهرستانی و استانی  بعنوان بازوان هیات در مسابقات استفاده خواهیم نمود.
وی افزود:فعالیت ۲۵ ساله در ورزش وحضور در هیات های مختلف ازسال ۸۵  و اعتماد مجمع به جهت همراهی هیات نوپا تیر اندازی با کمان فصلی نو از تحول ورزشی که  بودند افرادی که در ابتدای راه به حضورمان خندیدند و در مسیر هدف ما  مقاومت کردند و خوشحالم که امروز در کمتر از دو سال ابتدایی مسئولیت م در هیات تیراندازی با کمان را بارشد چشمگیری  درورزش مازندران بعنوان افتخار قبول دارند.
فرهادی ادامه داد: اولین دوره مربیگری در سال ۸۸ برگزار شد و پس از حدود شش سال دومین دوره مربیگری تیر اندازی با کمان و اولین دوره داوری در تاریخ استان مازندران و همچنین مشخص نمودن کارت های مربیگری دوره شش ساله قبل که صادر نشده بود را در برنامه خود به خوبی اجرایی نمودیم
وی بیان نمود: اولین تجربه برگزاری مسابقه  تیراندازی با کمان در دو بخش بانوان و آقایان با شرکت بیش از ۴۰۰ ورزشکار به میزبانی شهرستان ساری بدون تجربه کسانی که همراه باشند صرفآ با همت  دوستان و کمیته های ورزشی هیات ، مسئولین شهرستان و تلاش کمیته مسابقات و دبیر فدراسیون … برگزار شد.
وی ادامه داد: اولین تجربه در برگزاری مسابقه بزرگ انتخابی تیم ملی داخل سالن و خارج سالن در مهرماه ۹۵ به مدت چهار روز با حضور سرمربی کره  و همزمان  برگزاری مجمع سالیانه  هیات تیراندازی با کمان با حضور مدیر کل استان مازندران ، رئیس فدراسیون و کمیته های هیات برگزار شد که خوشبختانه در پایان با رضایت فدراسیون  برگی نو از تحول میزبانی را به پایان دادیم.
رئیس هیات تیراندازی با کمان استان مازندران اظهار داشت : در کمتر از چند ماه برگزاری اولین دوره مسابقات بزرگ تیراندازی  نیز میزبانی جام فجر مسابقات تیر اندازی با کمان را در شش ماه دوم (بهمن ماه)  و همچین میزبانی مسابقات  هفته دوم لیگ برتر کشور را در شهرستان رامسر با تلاش آقای فرید رئیس هیات رامسر و کرجیبانی سرپرست تیم مازندران برگزار کردیم
وی ضمن تاکید بر اینکه برگزاری سه میزبانی  مسابقات  بزرگ  در فاصله پنج ماه در استان مازندران بعنوان تجربه ما را به سمت و سوی پذیرش میزبانی مسابقات بین المللی داخل سالن در سال آینده  با موافقت فدراسیون وا داشت که در ابتدای سال جدید میزبانی این دوره از مسابقات را شاهد  می باشیم.
وی اذعان داشت : برای اولین بار به پیشنهاد ایران در فداسیون جهانی مسابقه تیراندازی با کمان ساحلی  تصویب و در تقویم فدراسیون  جهانی  گنجانده شد که به صورت پایلوت مازندران میزبان اولین دوره از مسابقات  در اوایل اردیبهشت می باشد.

فرهادی تقویم برنامه سال آینده را بعنوان سال  آموزش ، استعدادیابی و تقویت تیم استان مازندران  نامگذاری نمود گفت: هیات تیر اندازی با کمان مازندران بعنوان قطب ورزش کشور و با توجه به برنامه های متناوب خود در بخش بانوان رشد چشمگیری را شاهد بودیم که حتی مدیریت دو باشگاه تیراندازی با کمان برعهده این بخش فعال می باشد که در آینده ملاک و معیار فعالیت ها را بیشتر شاهد خواهیم بود.
وی افزود: هیات تیراندازی با کمان با برنامه های شهرستانی ، استانی ،کشوری و بین المللی خود شرق و غرب استان مازندران را یکسان می نگرد چرا که اعتقاد داریم  با کمک همه خانواده ورزش تیرو کمان در ارزیابی های سالانه موفق تر خواهیم بود و می توانیم فعالیت ها را با همراهی بیشتر به رفع نواقص ان  بپردازیم.
وی ادامه داد: در سال ۹۲ که هیات تیراندازی استان را تحویل گرفتم  رتبه ۲۳ کشور  را داشت که با تلاش شش ماهه در سال ۹۴ جز شش تیم برتر کشور شناخته شدیم و سال ۹۵ با توجه به  فعالیت همه ورزشی های این رشته جز سه استان برتر کشور شدیم و هم اکنون برای رتبه برتر و اولی کشور قول  و تلاش خود را با دید فرا ملی  سوق خواهم داد.
حسین فرهادی رئیس هیات تیراندازی با کمان استان مازندران ضمن اشاره به اینکه در ابتدای مسیر هیات حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه نمودیم  و اینکه حدود ۳۰ درصد هزینه ها کاملا شخصی بوده را با علاقه انجام دادیم بیان داشت: به دلیل کم و کاستی  و نبود زیر ساخت های ورزشی در تیر اندازی با کمان و دور شدن ازآسیب های  اجتماعی برنامه های متنوعی را برای تقویت این رشته جذاب و مفرح خواهیم داشت
وی ضمن اشاره به اینکه در کمتر از دو سال پذیرش هیات بیش از نود و پنج درصد  برنامه چهارساله هیات تیراندازی با کمان انجام شد ، در خصوص اجرایی نمودن  برنامه های آینده هیات تصریح نمود:هیات تیر اندازی با کمان استان مازندران برنامه های خوبی را در سال آینده همچون برگزاری دوره آموزشی مربیگری ، میزبانی داوری درجه  سه به دو  و دو به یک ،کارگاه آموزشی بصورت ماهیانه ،سمینارهای آموزشی در هر فصل، استعدادیابی رشته تیر اندازی با کمان در بحث داوری ، آموزشگاه های عالی و دانشگاه ها در پیشبرد اهداف هیات صورت می گیرد
وی تاکید نمود: با توجه به بحث جذاب آموزش در سال آینده در تقویم آموزشی مدارس و در واحد تربیت بدنی(عملی )دانشگاه ها دوره تیر اندازی با کمان قرار خواهد گرفت.
فرهادی ضمن تشکراز مدیر کل ورزش و جوانان مازندران ، ریاست فدراسیون ،هیات رئیسه،دوستان شخصی وهمراهان(اسپانسر)، وهمکاران خود  در عرصه رسانه نیز در ادامه برنامه های هیات تیراندازی با کمان در سال ۹۶ تصریح نمود:کارگاه تعیین سطح داوری،کارگاه مربیگری، افتخا ر آفرینی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ،اولین دوره مسابقه ساحلی بعنوان پایلوت کشوری در مازندران ، اعزام به مسابقات بین المللی وتجلیل از برترین های خانواده تیر اندازی با کمان در فروردین ماه بعنوان برنامه های آینده هیات خواهد بود.

روح الله شکوهی؛ شهرستان تنکابن آمادگی میزبانی کلاس های داوری ، مربیگری و مسابقات را دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تنکابن گفت:ارتقاء آموزش مربیگری و داوری در رشته های مختلف ورزشی در بحث قهرمانی و همگانی بعنوان اهداف اصلی مورد توجه اداره ورزش و جوانان تنکابن می باشد.
روح الله شکوهی تصریح نمود:با توجه به هیات نوپا تیراندازی با کمان در ابتدای مسیر شاهد رشد خوبی از سوی این حلقه ارتباط ورزشی در استان و شهرستان ها را شاهد می باشیم .
شکوهی افزود: شهرستان تنکابن آمادگی میزبانی کلاس های داوری ، مربیگری و مسابقات مختلف را دارد.
وی گفت: شهرستان تنکابن در بحث همگانی ، قهرمانی ،روستائی ،آموزش و جوانان ،توسعه اماکن ورزشی در دو بخش خصوصی و دولتی و…. را بعنوان برنامه های سال آینده خود با تاکید بر ورزشکاران سازمان یافته اجرایی می نماید.

 

نوشته شده توسط تارا هاشمی