پیمانی که فخر شمشیربازی و ورزش ایران شد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شمشیربازی ایران در سال ۹۵ بدون شک با عملکرد درخشانی که در مسابقات المپیک و جام‌های جهانی  داشت، پدیده ورزش ایران بود و موفقیت‌های این رشته در اذهان مردم و به خصوص ورزش دوستان خاطرات خوبی را به ثبت رساند. شمشیربازی ایران تا سال گشته در میان مردم و ورزش‌دوستان […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شمشیربازی ایران در سال ۹۵ بدون شک با عملکرد درخشانی که در مسابقات المپیک و جام‌های جهانی  داشت، پدیده ورزش ایران بود و موفقیت‌های این رشته در اذهان مردم و به خصوص ورزش دوستان خاطرات خوبی را به ثبت رساند.

شمشیربازی ایران تا سال گشته در میان مردم و ورزش‌دوستان هم اصلا شناخته شده نبود و فقط در میان اهالی شمشیربازی کسی مجتبی عابدینی یا پیمان فخری مربی تیم ملی را می‌شناخت، اما حالا نام آنها بر سر زبان‌ها افتاده و آوازه موفقیت‌های شمشیربازان ایران در جهان پیچیده است.

در میان این موفقیت‌ها یک نفر سهم بسزایی داشته است. کسی که در دوره بازیگری‌اش هم موفق بود و حالا در عرصه مربیگری توانسته ملی‌پوشانی را آماده کند که ابرقدرت‌های شمشیربازی دنیا از رویارویی با آنها ترس دارند.

پیمان فخری را باید مربی موفق این روزهای ورزش ایران دانست؛ همو که برای موفقیت شمشیربازی ایران در المپیک، دعوت فدراسیون جهانی برای قضاوت در ریو ۲۰۱۶ را رد کرد که البته از نظر همه تصمیم درستی هم بود.

ورزش ایران مربیان بزرگی را در دل خود جای داده است که تنها باید به آنها اعتماد کنیم. فخری این موضوع را به خوبی ثابت کرد و همان طور که مجتبی عابدینی، قهرمان شمشیربازی دنیا گفته است، نقش او در موفقیت‌های این رشته بسیار پر رنگ است.

سرمربی تیم ملی اسلحه سابر کشورمان در دو جبهه مربیگری و داوری برای شمشیربازی ایران یک افتخار محسوب می‌شود، اما آنچه که از گذشته تاکنون روال و عادت بوده اینکه ورزش ایران هیچگاه قدر داشته‌های خود را ندانسته است.

حالا و در روزهای انتهایی سال ۹۵ اگر بخواهیم برترین و موفقترین مربی ورزش ایران را معرفی کنیم، قطعا او یکی از گزینه‌های اصلی خواهد بود. مربی موفق سال قطعا برازنده پیمان فخری است./فارس