علی عسگری:مشکل مازندران نداشتن تیم واترپلو است!

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شاید کمتر کسی بداند که مازندران در رشته ی آبی هم صادر کننده ی بازیکن است .بله درست است ، ما یک لژیونر آبی در اسپانیا داریم . علی عسگری بازیکنی است که از دیار علویان در اسپانیا حضور دارد و در رشته واترپولو در تیم اسپانیایی فعالیت می کند. […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شاید کمتر کسی بداند که مازندران در رشته ی آبی هم صادر کننده ی بازیکن است .بله درست است ، ما یک لژیونر آبی در اسپانیا داریم . علی عسگری بازیکنی است که از دیار علویان در اسپانیا حضور دارد و در رشته واترپولو در تیم اسپانیایی فعالیت می کند.

عسگری بعد از حضورش در ایران به دفتر مازند اسپرت در شهرستان آمل آمد و گفتگویی را در خصوص حضورش در اسپانیا انجام داد.

در ادامه ماحصل صحبت های این بازیکن مازندرانی و خبرنگاران مازند اسپرت را می خوانید :

 

ورزش خانوادگی ما شنا است

متولد رستم رود شهرستان نور هستم و به دلیل مسائل شغلی پدرم از نور به آمل آمدیم. ورزش خانوادگی ما شنا است که وصیت پدربزرگم بوده است و از ۶ سالگی شنا را تو دریا یاد گرفتم و از ۸ سالگی بصورت تفریحی شنا میکردم. در سال ۸۰ مسابقه شنای دانش آموزان استان شرکت کردم که به صورت انفرادی مدال نیاوردم ولی به صورت تیمی دوم شدیم.

مدیون حاج مهدی خسروی هستم

حاج مهدی خسروی معلم ورزش ما بود هر پیشرفتی تا به امروز دارم مدیون ایشان هستم وی همچنین از مربیان برجسته شنای کشور بود. ارتباطم با ایشان بعد از اینکه ۳ سال سرمربی تیم شهرستان آمل بود بیشتر کردم و به واسطه ایشان به مدرسه استعدادیابی شنا و شیرجه واترپلو در تهران معرفی شدم. اولین روزی که برای تمرین به تهران رفته بودم حدود ۱۲۰ نفر از کل کشور آمده بودند که بعد از ۳ ماه ۳۰ نفر پذیرفته شدند مربی وقت حمید شعب انگیز مربی تیم ملی جوانان بودند که خیلی چیزها ازشون یاد گرفتم و بعد از برگشتم به آمل تمامی آن آموزشهایی که از ایشان فراگرفته بودم را تمرین میکردم.

مشکل مازندران نداشتن تیم واترپلو است

هنگامی که با فدراسیون تماس گرفتم و عنوان کردم که من می خواهم به اردوی تیم ملی بروم ولی فدراسیون در جواب گفت باید در مسابقات کشوری شرکت کنید و چون استان مازندران اصلا تیم واترپلو نداشت امکان حضور من در مسابقات کشوری امکان پذیر نبود.

 

چیریچ مرا به چالش دعوت کرد

برای حضور در اروپا تصمیم خودم را گرفته بودم و برای این منظور از آقای چیریچ مشورت گرفتم و ایشان گفتند در واترپلوی ایران و اروپا تفاوت بسیار زیادی وجود دارد و در آنجا نمیتوانی دوام بیاوری وبه نوعی مرا به چالش دعوت کرد و این امر موجب ایجاد انگیزه در من شد و برای ارتباط با تیم های اروپایی وارد مذاکرات شدم که پیشنهاد چند کشور از جمله فرانسه , سوئیس و اسپانیا جدی شد و بعد از مشورت با آقای چیریچ پیشنهاد اسپانیا را پذیرفتم.

برای حضور در اسپانیا اطلاعاتم را از چیریچ گرفتند

بعد از اینکه کلیپ بازی هایم را برای مربی تیم اسپانیایی فرستادم در جواب گفتند اطلاعات سبک بازی ات  را از چیریچ می گیرم و بعد از موافقت  دعوت نامه را برای من فرستادند و لژیونر تیم MOLINS DE REI  اسپانیا شدم

 

 

تمرینات در اسپانیا سخت و فشرده است

بعد از پیوستنم به تیم MOLINS DE REI در اولین بازی که در ترکیب تیم قرار گرفتم فشار و سختی تمرینات را متوجه شدم چون سرعت بازی بسیار بالا است و در آنجا چیزی به نام تایم استراحت در عین بازی وجود ندارد به عنوان مثال من در بازی هایی که توان ۲۰ دقیقه بازی داشتم در آن بازی ۹ دقیقه بازی کردم و بعد از آن سرمربی تیم رو به من گفت به دنیای واقعی خوش آمدی و اینجا دنیای واقعی ورزش است.

بعد از ۳ هفته من را به شرایط بازی رساندند

بعد از تمرینات پرفشاری که زیر نظر ژاوی پوآلو و مربیان آن تیم داشتم بعد از ۳ هفته به شرایط بازی رسیدم و بازی دوستانه ای که در مقابل تیم بارسلونا نپتا داشتم خوب کار کردم و بعد از مصدومیت بازیکن اصلی تیممان در شب قبل از بازی نام من در لیست قرار گرفت و احساس فوق العاده ایی داشتم.

 

ورزش واترپلو باید همگانی شود

در لیگ برتر واترپلوی کشورمان از هفت تیم حاضر چهار تیم هر ساله با هم رقابت دارند که برای سطح کیفی واترپلوی کشورمان مناسب نیست ولی در اسپانیا ۱۲ تیم در لیگ برتر و ۲۰ تیم در لیگ دسته ۱ که رقابت نزدیکی را باهم دارند. به نظر من ورزش واترپلو باید فراگیر شود و ما تا زمانی که ورزش واترپلو را نشان ندهیم کسی به سمتش نمی آید. در پایان از حمایت های طاهریان , رضوانی , رضایی , اجاق و چیریچ و بقیه ی عزیزان کمال تشکر را میکنم که مرا حمایت کردند که در این مسیر قدم برداشتم و امیدوارم نماینده ی خوبی از کشور ایران در واترپلوی اروپا باشم.

————————————————————

گفتگو و تنظیم : علی حسینی – المیرا قاسم تبار

————————————————————