از تجلیل مدال آوران المپیکی مازندران تا بازدید از پروژه ها

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به مدال آور ترین استان ورزش کشور مورد استقبال گرم اصحاب رسانه و مسئولین استانی و شهرستان قرار گرفت . وزیر ورزش و جوانان در این سفر از روند احداث ورزشگاه ۱۰ هزار نفری کاله مازندران و از ورزشگاه ۵۰۰۰ […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به مدال آور ترین استان ورزش کشور مورد استقبال گرم اصحاب رسانه و مسئولین استانی و شهرستان قرار گرفت .

وزیر ورزش و جوانان در این سفر از روند احداث ورزشگاه ۱۰ هزار نفری کاله مازندران و از ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری شهید چمران در شهرستان آمل بازدید کرد .
همچنین لازم به ذکراست که مقام عالی وزارت را در این سفر ، دکتر سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان ، دکتر برانوش نیک بین مدیر کل وزارتی وزارت ورزش و جوانان ، دکتر یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ، دکتر یونسی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ، مهندس منفرد معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل و حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران همراهی می کنند.
وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد/بستر خوبی برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه ورزش پیش بینی شده است
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های مفصل روز جاری در مازندران و بازدید از تعداد زیادی از پروژه‌ها جزو برنامه‌های این سفر است، خاطر نشان کرد: اقتصاد ورزش محور، دنیای اقتصادی بزرگی است و دلیل آن هم این است که بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری جدی کرده، چراکه سازوکار درآمدزایی در همه کشورها برای بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در ایران سازوکارها محدود است و اگر بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند نه‌تنها به‌عنوان منابع درآمد بلکه محلی برای هزینه کردن می‌بیند و ما به‌دنبال آن هستیم تا سازوکاری را تعیین کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی و اشخاص حقیقی هم در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

دکتر سلطانی فر به ورزشگاه ۱۰ هزارنفری کاله آمل اشاره کرد و از آن به‌عنوان نمونه کاری که توسط بخش خصوصی انجام شده است، نام برد.

مقام عالی وزارت با بیان اینکه در برنامه ششم با کمک نمایندگان مجلس برداشتن هزینه‌های بخش ورزش را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به کمک مجلس تصویب کردیم، اظهار کرد: دادن تسهیلات ویژه ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی و تأمین زمین ارزان قیمت، از جمله کارهایی است که در حال انجام است تا میزان مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های ورزشی بیشتر شود.

وی ادامه داد: حدود ۴ هزار پروژه نیمه‌کاره در کشور وجود دارد که برای اتمام آن، ۹ هزار میلیارد تومان پول لازم است. وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد : تعامل نزدیکی با مجلس در تدوین برنامه ششم داشتیم و توانستیم در یکی از مواد برنامه ششم ، ۲۷ درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به بخش های مختلف ورزشی در استانها اختصاص دهیم که در سالهای آینده تحول خوبی به وجود می آورد .
تجلیل از مدال آوران المپیکی مازندران با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار

در حاشیه نشست صمیمی سازمان های مردم نهاد، روسای و نواب رئیسان هیات های ورزشی مازندران که با دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، دکتر ربیع فلاح استاندار، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، از چهار ورزشکار مدال آور المپیکی و جهانی تجلیل بعمل آمد

این نشست صمیمی که در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد، دکتر سید مناف هاشمی معاون پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان، دکتر برانوش نیک بین مشاور وزیر و جوانان، علی نبیان معاون عمرانی استاندار، معاونین اداره کل و روسا و نواب رئیسان هیات های ورزشی استان و……. نیز حضور داشتند.
در این جلسه تعدادی از روساء و نواب رئیسان هیات های ورزشی استان و نمایندگان سازمان مردم نهاد در خصوص فعالیت حوزه مربوطه گزارشی ارائه دادند.
در پایان برنامه نیز با همت استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران از چهار ورزشکار المپیکی و جهانی تجلیل بعمل آمد.
حسن یزدانی، کمیل قاسمی، قاسم رضایی و جابر صادق زاده به عنوان چهار ورزشکار دارنده مدال المپیک و جهان در حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار مورد تجلیل قرار گرفتند.
شایان ذکر است، قبل از برگزاری جلسه با سازمان مردم نهاد و هیات های ورزشی استان، دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به همراه حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی چند پروژه ورزشی افتتاح و بازدید شد.
سالن ورزشی چند منظوره کاله و استادیوم شهید چمران آمل، استادیوم سردار سجودی و زمین فوتبال شهدای هفتم تیر بابل، پروژه در حال عملیات سالن پنج هزار نفری جویبار، پیست دوچرخه سواری و سالن ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری مورد بازدید وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولین استانی و کشوری قرار گرفت.
همچنین سالن ورزشی مرحوم مجدآرا بهنمیر و خانه جوان مرکز استان در ساری با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و استاندار افتتاح شد.
وزیر ورزش و جوانان/ پروژه پیست دوچرخه سواری ساری اولویت وزارت ورزش و جوانان است

وزیرورزش و جوانان در بازدید از پیست دوچرخه سواری و سالن ۶ هزار نفری شهرستان ساری گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود، اتمام پیست دوچرخه‌سواری در اولویت اول ما قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا منابع را به‌صورت ملی و استانی تأمین و تا پایان سال آینده، به بهره‌برداری برسد.

 مسعود سلطانی‌فر در بازدید از پیست دوچرخه سواری و سالن ورزشی چندمنظوره ۶ هزار نفری ماهفروجک با بیان اینکه تعداد پروژه‌های نیمه کاره در مازندران زیاد است و با توجه به منابع موجود باید مدیریت شود تا پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بیشتر را در اولویت قرار دهیم.
وی افزود: اتمام پروژه‌هایی که ۷۰ درصد به بالا پیشرفت فیزیکی دارند ‌در اولویت یکی دوسال آینده ما قرار می‌گیرند و بعد به سراغ پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی کمتر خواهیم رفت.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی از دلایلی که بعضی از پروژه‌ها زمانبر شده آن است که پروژه‌ها در نقاط مختلف شروع و کلنگ زنی شده که این کلنگ زنی‌ها، روی حساب و کتاب نبوده و وقتی این منابع خرد شود هم زمان اجرای پروژه طولانی‌تر و هم هزینه آن گران‌تر خواهد شد.
سلطانی‌فر با بیان اینکه ما باید براساس منطق مدیریت توزیع منابع جلو برویم، اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که از منابع موجود بهره لازم را ببریم.
وی به این دو پروژه پیست دوچرخه‌سواری و سالن ورزشی ۶ هزار نفری چندمنظوره ماهفروجک اشاره کرد و گفت: این دو از پروژه‌های مهم و خوب برای کشور و استان مازندران است چرا که این پیست، اولین پیست چوبی دوچرخه‌سواری کشور محسوب شده و می‌تواند این مکان را به کانون تمرین تیم ملی و قطب دوچرخه‌سواری تبدیل کند.
 وزیر ورزش و جوانان/ زیرساخت برای توسعه ورزش مازندران فراهم است

وزیر ورزش و جوانان گفت: آینده ورزش مازندران امیدوارکننده بوده و زیرساخت توسعه استان فراهم می باشد.

دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در نشست صمیمی با سمن ها و سازمان مردم نهاد و روسای و نواب رئیسان هیات ورزشی استان افزود: ظرفیت و جمعیت ورزشی در استان مازندران بسیار قابل توجه است و پروژه‌هایی که تعریف می‌شود باید در شأن مردم این استان باشد و امیدواریم در سال ۹۶ با مدیریت بر منابع موجود، از پروژه‌های بیشتری بهره‌برداری کنیم.
وی با اشاره به افتخارات آفرینی ورزشکاران مازندرانی در میادین مختلف ورزشی تصریح کرد: مازندران دارای ورزشکاران زیادی است که بارها در میادین ورزشی المپیک، جهانی و بین المللی خوش درخشیدند و پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآوردند.
سلطانی‌فر اظهار کرد: با تلاش و همکاری مشترک دولت و مجلس که در فصل تدوین برنامه ششم انجام شد منابع خوبی در بخش جوانان و ورزش دیده شد که توسعه ورزش را به دنبال دارد.
وی با اشاره به همکاری و همت مسئولین استان مازندران برای توسعه ورزش این خطه افزود: در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر بتوانیم زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی و اقتصاد ورزش مهیا کنیم.
وزیر ورزش و جوانان در پایان با بیان اینکه آینده ورزش کشور در سال‌های آینده بسیار روشن است و طی دو سه سال آینده در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقدامات گسترده‌ای داریم، گفت: امیدواریم با کمک مردم و همراهی مسؤولان و تأمین منابع، برنامه‌ها و پروژه‌ها اجرایی شوند.
نویسنده مطلب : مهدی کهن روز