فلاح : آقای حسین زادگان ما را نمی بیند !

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش) از شهرستان آمل،مسعود فلاح مربی و پیشکسوت بسکتبال با ویلچر کشور متولد شهر آمل است.این مربی که از مردان پرتلاش استان و کشور است در گفتگویی اختصاصی با خبرنگاران ما به گپ و گفتگویی صمیمی پرداخته که در ادامه ماحصل این گفتگو را می خوانید. *** برای تمرین […]

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش) از شهرستان آمل،مسعود فلاح مربی و پیشکسوت بسکتبال با ویلچر کشور متولد شهر آمل است.این مربی که از مردان پرتلاش استان و کشور است در گفتگویی اختصاصی با خبرنگاران ما به گپ و گفتگویی صمیمی پرداخته که در ادامه ماحصل این گفتگو را می خوانید.

*** برای تمرین , با موتور به شهرهای دیگر می رفتم

بعد از اینکه در سال ۶۰ در جنگ تحمیلی جانباز شدم در سال ۶۱ با ورزش بسکتبال با ویلچر آشنا شدم ولی در شهر آمل به دلیل نداشتن سالن و ویلچر مناسب هفته ای یک باربا موتور برای تمرینات به شهرهای ساری , گنبد و بهشهر میرفتم و دو سال عضو تیم مازندران بودم که فرصت بازی به من داده نمی شد ولی در یکی از مسابقات بازیکن هم پست من مصدوم شد و من برای اولین بار به میدان رفتم و بازی خیلی خوبی از خودم به نمایش گذاشتم و از همان بازی به بعد در ترکیب ثابت تیم قرار گرفتم.

*** جز اولین تیم هایی بودیم که وارد لیگ شدیم

تصمیم گرفتیم یک تیم در آمل متشکل از جانبازان و معلولین تشکیل دهیم و جز اولین تیم هایی بودیم که وارد لیگ شدیم و از دسته دو مسابقات شروع کردیم و تمام مشکلاتی که از قبیل عدم اسپانسر داشتیم خودمان را در مسابقات نگه داشتیم. از سال ۸۸ به بعد تا الان با حمایت های شهرداری آمل در مسابقات شرکت می کنیم که جا دارد از شهردار محترم شهرستان آمل جناب آقای امیرسلیمانی تشکر کنم که حمایت زیادی از بسکتبال با ویلچر این شهر انجام می دهند.

*** بازیکن ها را از سطح مدارس جذب میکنیم

بازیکنان را از سطح مدارس و با هماهنگی های آموزش پرورش جذب میکنیم و خداروشکر توانستیم با سختی و تلاش زیاد و همت  خودشان  آنها را به سطح اول کشور برسانیم که خدا رو شکر توانستیم سطح نشین مرحله مقدماتی بشویم و با توجه به احتمال زیاد میزبانی آمل در مسابقات نهایی بتوانیم جام قهرمانی را بدست بیاوریم و تقدیم شهدای آتش نشان و شهرستان آمل و استان مازندران کنیم.

 

*** آقای حسین زادگان ما را نمی بیند

ازمسئولین محترم و از شخص آقای حسین زادگان به عنوان مدیر کل اداره ورزش و جوانان به شخصه گله مند هستم. متاسفانه یکبار هم آقای حسین زادگان به سر تمرین و بازی های رسمی ما تشریف نیاوردند ولی برای بازی های تیم والیبال کاله آمل که تیم شهرمان است و به آن افتخار میکنم در برف و سرما به تهران می روند تا در کنار رئیس فدراسیون والیبال و وزیر ورزش قرار بگیرند. ما نباید نگاه منطقه ای داشته باشیم. متاسفانه کسی ورزش جانبازان و معلولین را نمی بیند به عنوان مثال مهدی مظلوم قهرمان مسابقات آسیایی و اقیانوسیه شده و همچنین سهمیه مسابقات جهانی کانادا را کسب کرده است ولی یک نماینده از اداره کل ورزش و جوانان در مراسم استقبال حضور نداشتند.

*** مهدی مظلوم پسر پرتلاشی است

زمانی که برای اولین بار مهدی مظلوم را به سالن تمرین آوردیم با توپ و نحوه ی بازی آشنا نبود و به نوعی این ورزش  برایش سخت و ناشناخته بود ولی با تلاش فراوان و پشتکارش به یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی جوانان در مسابقات آسیایی و اقیانوسیه تبدیل شد و در تیم باشگاهی هم در سن ۱۵ سالگی  همچنان یکی از بهترین بازیکنان است.

*** بابت سالن تمرین ۲۰میلیون اجاره می دهیم

واقعا جای سوال دارد که چرا یک سالن در اختیار جانبازان و معلولین قرار نمی گیرد. از آقای نصری مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل تشکر می کنم که سالن فرهنگ شهر آمل را در اختیار ما قرار دادند که بابت اجاره سالن ۲۰ میلیون هزینه پرداخت می کنیم که تامین این هزینه از عهده ما خارج است و من با صدای بلند می گویم از مجموعه اداره کل ورزش استان گله مندم.

 

*** ما در شعار دادن رتبه اول را داریم

از مسئولین ارشد تا مسئولین میانی کشورمان هیچکس از بسکتبال با ویلچر حمایت نمی کند و من عاجزانه خواهشمندم یک نگاهی به جانبازان و معلولان عزیزمان که مانند بچه های ما هستند بیاندازند چون توجه مسئولین باعث امید و دلگرمی آنها میشود. متاسفانه ما در خودنمایی رتبه اول را داریم و من خواهش می کنم ازمسئولین شهرمان و به خصوص فرماندار محترم شهرستان آمل تا امکانات لازم را برای معلولین فراهم کنند.

 

*** در صورت بازی در مقابل آمریکا ,کاروان پارالمپیک ایران از دهکده اخراج میشد

چند ماه قبل ازمسابقات پارالمپیک با توجه به برنامه ریزی مسئولان پارالمپیک تیم ما در صورت شکست در مقابل آمریکا در بازی اول که احتمال این شکست زیاد بود در مقابل تیم رژیم اشغالگر قدس قرار می گرفت که با توجه به سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و به رسمیت نشناختن این کشور از حضور در مسابقات انصراف دادیم چون اگر در مقابل آمریکا بازی می کردیم کاروان جمهوری اسلامی ایران از دهکده المپیک اخراج میشدند و ما بعد ازپارالمپیک ۵ سال از مسابقات محروم شدیم و با رایزنی مسئولان میزان محرومیت را به ۴ سال کاهش یافت.

*** برای مسابقات پارالمپیک ریو بازی تدارکاتی نداشتیم

به علت دیر بسته شدن تیم ملی کشورمان و نداشتن بازی های تدارکاتی بین المللی و همچنین به دلیل محرومیتمان از مسابقات از قوانین بروز شده دنیا عقب بودیم و نتوانستیم  در پارالمپیک ریو خوب کار کنیم و در این شکست کلیه عوامل تیم از تدارکات تا کادر فنی سهیم هستند. امیدواریم با حمایت های مسئولان و شخص آقای خسروی وفا که تمام تلاششان عزتمندی و موفقیت جانبازان و معلولین است بتوانیم جز ۸ تیم پارالمپیک باشیم.

*** متاسفانه ویلچر در ایران هنوز به استانداردهای جهانی نرسیده است

ضروری ترین وسیله برای ورزش معلولان و جانبازان ویلچر است . در همه ی حوزه های ورزشی بخش سخت افزار و نرم افزار داریم که از لحاظ سخت افزاری رشته ی بسکتبال با ویلچر کشورمان دچار مشکل است که متاسفانه ویلچر در ایران هنوز به استانداردهای جهانی نرسیده است و مقایسه ی ویلچرهای ما در برابر کشور های دیگر مانند مقایسه پراید و بنز است.

 

*** سوابق مسعود فلاح :

سرمربی گری در تیم بسکتبال با ویلچر شهرداری آمل

مسئول انجمن بسکتبال با ویلچر منطقه ۳ کشور

مربی تیم ملی جوانان بسکتبال با ویلچرجمهوری اسلامی ایران

دبیر انجمن بسکتبال با ویلچر پیشکسوتان

رییس هیئت جانبازان و معلولین شهرستان آمل

 

 

——————————————————-

گفتگو و تنظیم : المیرا قاسم تبار – علی حسینی

——————————————————-