کجای دنیا ۱۳ دسامبر تعطیل سال نو است؟/ پرونده مفتوح که حکم ندارد!

  به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ر، اطلاعیه باشگاه استقلال تهران در مورد دلیل محرومیت این باشگاه در پنجره زمستانی نقل و انتقالات مملو از تناقض هایی بود که خطر در کمین و سرگیجه مسئولان باشگاه  را بیشتر نشان داد. در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده است: « بر اساس اعلام فیفا، روز ۱۳ دسامبر هم به […]

  به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ر، اطلاعیه باشگاه استقلال تهران در مورد دلیل محرومیت این باشگاه در پنجره زمستانی نقل و انتقالات مملو از تناقض هایی بود که خطر در کمین و سرگیجه مسئولان باشگاه  را بیشتر نشان داد. در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده است:

« بر اساس اعلام فیفا، روز ۱۳ دسامبر هم به عنوان آخرین فرصت برای پرداخت این پول اعلام شد. باشگاه استقلال نیز به دلیل مشکل نقل و انتقالات پول از طریق صرافی مجاز اقدام به انتقال پول کرد، البته به دلیل تعطیلات سال جدید میلادی، این مبلغ با تاخیر به مقصد رسید»

در این بند سه نکته نهفته است؛
اول اینکه بانک ها هنوز تحریم ها را به واسطه برجام برنداشته اند.
دوم اینکه به دلیل تعطیلات سال نو میلادی این پول سرموعد پرداخت نشده است.
سوم اینکه موعد پرداخت نهایتا  ۱۳ دسامبر بوده است.

پرسش اول این است که اگر تحریم ها در بانک ها برداشته نشده فیفا چگونه باید ۳۸۰ هزار دلار طلب دوره فتح الله زاده را که به دلیل حضور شش بازیکن در تیم ملی زمان جام جهانی  ۲۰۱۶ بود به استقلال برگرداند؟ و اصالتا وقتی تحریم ها لغو نشده چگونه فیفا باید این ۳۸۰ هزار دلار را به هلمکه و پروپیچ و ساموئل پرداخت کند؟ آیا عودت دادن فیفا به اینکه بدهی این سه بازیکن را از آن منبع پرداخت کن منطقی و محکم است؟ و آیا منجر به جریمه ها و محرومیت های بیشتر نخواهد شد؟

پرسش دوم این است: در کدام کشور بیش از ده روز همه اداره ها و بانک ها در تعطیلات میلادی تعطیل هستند و آیا اگر هم به فرض چنین بوده باشد آیا نباید آن تعطیلات در محاسبه و پرداخت ها با توجه به ضرب الاجل محاسبه می شده است؟

۱۳ دسامبر تعطیل است!؟
پرسش سوم این است: در سیزدهم دسامبر کجا تعطیلات سال نو می گیرند!؟ «تعطیلات سال نو میلادی از ۲۵ دسامبر شروع و تا ۶ ژانویه ادامه دارد!»

باشگاه استقلال به نکته دیگری هم اشاره دارد:

« ۳ پرونده لیام ردی، ساموئل و هلمکه که به محکومیت استقلال منجر شده همچنان در کمیته انضباطی فیفا مفتوح است و فیفا با توجه به این شکایات قبلی، باشگاه استقلال را از جذب بازیکن در پنجره نقل و انتقالات زمستانی منع کرد»

پرسش در مورد این بند از آن اطلاعیه این است که چطور برای پرونده ای که هنوز طبق ادعای باشگاه استقلال مفتوح است رای اجرایی صادر شده است؟ حقیقتا به نظر می رسد این رای تنها برای عادل شیحی صادر شده و نه در مورد این سه بازیکن که پرونده شان مفتوح است و رای نهایی آن صادر نشده است. در واقع این سه بازیکن تهدید های آینده استقلالی هستند که افتخاری اش نسبت به پرداخت آن بدهی ها اقدامی نکرده است.

مدیران عامل در همه شرکت ها حتی در همین استقلال مکلف به اجرا و پرداخت بدهی های به جامانده از گذشته هستند همانطور که طلب هایی مثل این ۳۸۰ هزار دلار یا آن ۳۰۰ هزار دلار کنفدراسیون فوتبال آسیا که به دلیل رسیدن استقلال به چهار تیم برتر آسیا به این باشگاه تعلق گرفت را باید وصول کنند اما به نظر می رسد مدیران این تعهد را در نظر نمی گیرند.

خطر کسر امتیاز وسقوط
در بخش دیگری باشگاه استقلال فیفا را تهدید کرده است: « باشگاه استقلال نیز از طریق وکیل ایتالیایی خود به فیفا اعلام نموده به همان دلیلی که شما نمی توانید مطالبات ایران را به خاطر تحریم های بین المللی بانکی پرداخت نمایید و طلب ۳۸۰ هزار دلاری باشگاه استقلال بابت حضور ۶ بازیکن در جام جهانی از سوی فیفا پرداخت نشده، باشگاه استقلال نیز قادر به حواله پول خود به طلبکاران نمی باشد. »

پرسش آخر این است: آیا این بند به معنای آنست که باشگاه استقلال طلب سه بازیکن دیگر را هم پرداخت نمی کند؟ در این صورت کار به کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته های پایین تر نمی کشد؟/مهر