سایه سنگین سیاسیون بر ورزش مازندران/مواظب سو استفاده های انتخاباتی باشیم !!

اختصاصی مازند اسپرت: هر وقت به انتخاباتی نزدیک میشویم تعداد سیاسیونی که به ورزش علاقمند میشوند بیشتر میشوند ، گویا ورزش جای مناسبی برای تبلیغات است .   مازندران سهم قابل توجهی در موفقيت هاي ورزش کشور در عرصه های داخلی، آسیایی، المپیکی و جهانی دارد؛ولي علي رغم اين جايگاه  ها با  كمبودهاي جدي مواجه […]

اختصاصی مازند اسپرت: هر وقت به انتخاباتی نزدیک میشویم تعداد سیاسیونی که به ورزش علاقمند میشوند بیشتر میشوند ، گویا ورزش جای مناسبی برای تبلیغات است .

 

مازندران سهم قابل توجهی در موفقيت هاي ورزش کشور در عرصه های داخلی، آسیایی، المپیکی و جهانی دارد؛ولي علي رغم اين جايگاه  ها با  كمبودهاي جدي مواجه است. اين روزها استان با سونامی جدیدی روبرو می باشد که شمار زيادي از  سیاسیون تمایل خود را به سمت هيئت هاي ورزشي – به عنوان تشکل های نیمه دولتی که در راستای توسعه و پیشرفت هر رشته تعریف می شوند و به همین جهت ازاهميت ويژه اي  برخوردار هستند- هم چنین خرید تیم ها در رشته های مختلف اعم از فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی و…  نشان می دهند و به همين دليل سايه سیاسیون بر ورزش مازندران سنگيني مي كند.
نکته قابل توجه دیگر در بحث هیئت های ورزشی در مازندران این است که  با ورود پول و منابع مالی به عرصه های ورزشی این هیئت ها از جایگاه اصلی خود که به صورت ایجاد هماهنگی مقطعی و سطحی  در ورزش به عنوان عامل ارتقا سلامتی و سرگرمی بود فاصله گرفته و اکنون به عنوان پلی برای ارتباط با مردم و یکی از راهکارهای برای فرار از قانون در ایام انتخابات تبدیل شدند.

به صورتی که شاهد حضور تشریفاتی برخی افراد که عمدتا مقاصد سیاسی دارند در این  پست های  سفارشی  که به نوعی کادو برای اهدا به مقامات صاحب نفوذ و مدیران سیاسی است می باشیم.
این انتخاب ها در بعضي از شرايط موجی از نارضایتی در بین تعدادی از رشته های ورزشی را به دلیل ناکارآمدی مدیران به  وجود می آورند که ورزشکاران و دلسوزان واقعی نسبت به پیامدهای آن هشدار می دهند و خواستار رفع مشکلات و موانع موجود در هیئت های ورزشی به دلیل عدم تخصص افراد و نبودن وقت لازم برای مدیریت هیئت می شوند.

از طرفی باید در نظر داشت هم هر اتفاقی که در حوزه ورزش استان ها رخ دهد برایند آن در ورزش حرفه ای دیده خواهد شد. به همین جهت لازم است تا با بهره بردن از تجربیات و نظرات پیشکسوتان ورزشی، توان مدیریتی و روابط اداری در اداره هیات های ورزشی در جهت تسهیل امورنسبت به تصفیه بدنه ورزش استان از  سیاسیون غیر متخصص و  مدیران ناکارآمد اقدام نمود و از تجربیات بومی ها و ورزشی ها بهره برد.

هر چند در این میان افراد سیاسی هم وجود دارند که در اداره هیات های ورزشی موفق هستند اما با برآیند گیری از میزان هیات های ورزشی مازندران و ارزیابی نتایج و عملکرد در می یابیم تعداد هیات های موفق به نسبت هیات های ناموفق مقدار کم تری است.

 

و اما یک تذکر :

مراقب حیثیت ورزش باشیم و نگذاریم این ورزش پل شود برای سیاسیونی که هیچ صنمی با ورزش ندارند ، اما سو استفاده های تبلیغاتی خوبی از آن میکنند !