دو روز مانده تا المیپک ریو ۲۰۱۶ / بی‌تابی مدال‌های ریو ۲۰۱۶ برای درخشش برسینه ۱۳ مازندرانی

فقط ۲ روز دیگر به آغاز آوردگاه بزرگ المپیک برزیل باقی مانده است و ورزشکاران و مربیان رشته‌های گوناگون خود را برای حضوری قدرتمندانه در این مسابقات آماده می‌کنند. به گزارش مازند اسپرت؛ورزش مازندران که همیشه از سردمداران مدال‌آوری در این رقابت‌های بزرگ بوده با ۱۳ ورزشکار و ۲ مربی عازم ریو می‌شود که این […]

366666فقط ۲ روز دیگر به آغاز آوردگاه بزرگ المپیک برزیل باقی مانده است و ورزشکاران و مربیان رشته‌های گوناگون خود را برای حضوری قدرتمندانه در این مسابقات آماده می‌کنند.

به گزارش مازند اسپرت؛ورزش مازندران که همیشه از سردمداران مدال‌آوری در این رقابت‌های بزرگ بوده با ۱۳ ورزشکار و ۲ مربی عازم ریو می‌شود که این تعداد ورزشکار در کشور حتی از استان تهران با جمعیت و امکانات و زیرساخت‌های قابل توجهش بیشتر است.

وزنه‌برداری :
 وزنه‌برداری مازندران در المپیک برزیل ۲ نماینده دارد. از هم‌اکنون بوی مدال این رشته توسط «بهداد سلیمی» و «محمدرضا براری» احساس می‌شود. اما هنوز جای «بهادر مولایی» در ترکیب این تیم اعزامی برای مازندرانی‌ها خالی است.

بهداد سلیمی
 یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین ورزشکاران مدعی کسب مدال در این مسابقات است. سلیمی هر چند به واسطه مصدومیت مدت‌ها تحت درمان بود، اما پس از انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی، زودتر از حد تصور به میادین بازگشت و امیدوار است با درخشش در المپیک ریو، دومین مدال طلای المپیک را هم به کارنامه افتخاراتش سنجاق کند. غیبت رقیبان مطرح روس به دلیل حذف کاروان این کشور از حضور در المپیک، فرصت بسیار بهتری را نصیب «بهداد سلیمی» می‌کند تا بتواند از نبود رقیبان نامدار خود برای به چنگ آوردن آسان مدال طلای این رقابت‌ها استفاده کند. سلیمی که سیاهه‌ای از افتخارات ریز و درشت را در کارنامه موفقیت‌هایش دارد می‌خواهد با مدال طلای المپیک ریو یک گام دیگر به جاودانگی در ورزش ایران و جهان نزدیک‌تر شود. سلیمی در دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری المپیک از ساعت ۲:۳۰ بامداد روز چهارشنبه ۲۷ مرداد با حریفان رقابت خواهد کرد.

محمدرضا براری
 فاصله زیادی تا محرومیت به‌واسطه استفاده از مواد نیروزا نداشت. اما ماند و همه آن اتهامات را رد کرد تا از گرفتار شدن در منجلابی که می‌توانست خط پایانی بر همه استعدادها و انگیزه‌ها باشد رهایی یابد. براری که عنوان طلای مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا را کسب کرده، با ۲۸ سال سن، بالا رفتن از سکوی مدال‌های المپیک ریو را به رویای این روزهای خود بدل کرده که با توجه به آمادگی مناسب و غیبت رقبای روس، رسیدن به آن دور از انتظار نیست. رقابت براری با فولاد سرد از ساعت ۲:۳۰ بامداد روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد به وقت ایران آغاز می‌شود.

کشتی :
«حسن یزدانی»، «رضا یزدانی» و «کمیل قاسمی» در کشتی آزاد، «قاسم رضایی» و «بشیر باباجان‌زاده» در کشتی فرنگی، پر و پیمان‌ترین تیم مازندرانی حاضر در المپیک ریو را تشکیل می‌دهند.
 
«حسن یزدانی»
یکی از کاندیداهای تبدیل شدن به پدیده مسابقات المپیک برزیل، این کشتی‌گیر با انگیزه جویباری است. کشتی گیر ۲۲ ساله‌ای که بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی او برابر «جردن باروس» افسانه‌ای را بسیار زیاد و محتمل می‌دانند. یزدانی با این سن و سال اندک، آن‌قدر با کیفیت کشتی می‌گیرد که جلوتر از «رضا یزدانی» مشهور، به یکی از امیدهای اصلی کشتی ایران برای مدال‌آوری در برزیل تبدیل شده است. قهرمانی جوانان جهان و قهرمانی در جام جهانی آمریکا، از جمله افتخارات این کشتی‌گیر آزادکار جویباری است. دومین دوره مسابقات لیگ باشگاه‌های جهان در جویبار نخستین عرض اندام جدی «حسن یزدانی» و معرفی ستاره‌ای جدید به کشتی بود. یزدانی در آن مسابقات در مقابل «مهدی تقوی» جانانه کشتی گرفت و فقط با اخطار بیشتر نتیجه را به حریف نامدار خود واگذار کرد. یزدانی از ساعت ۱۷:۳۰روز جمعه ۲۹ مرداد در مرحله مقدماتی و از ساعت ۲۳:۳۰ در مرحله فینال با حریفان مبارزه خواهد کرد.

رضا یزدانی
 پلنگ جویبار! لقبی که برازنده این کشتی‌گیر جسور جویباری است. «رضا یزدانی» در المپیک لندن ناباورانه و به واسطه مصدومیت عجیب و غریبش در حالی‌که می‌توانست حداقل مدال برنز را کسب کند با ویلچر از روی تشک خارج شد تا همگان این صحنه را آخرین تصویر یزدانی بر روی تشک مسابقات کشتی تصور کنند. اما یزدانی با وجود شدت زیاد مصدومیتش بار دیگر به کشتی برگشت و اگرچه با دشواری‌های فراوان ناشی از بهبود نیافتن صدمه دیدگی و پایان نیافتن مراحل درمانی، کادر فنی تیم ملی را مجبور به واگذاری مسئولیت وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی آزاد به نام خود کرد. یزدانی چندین مدال جهانی و آسیایی را در کارنامه دارد و شاید جای خالی مدال المپیک است که او را با ۳۲ سال سن همچنان با انگیزه حفظ کرده است. ممکن است المپیک برزیل آخرین مسابقات معتبر یزدانی در قامت یک کشتی‌گیر باشد. فرصتی که یزدانی باید بتواند از آن برای پر کردن این جای خالی به خوبی استفاده کند. یزدانی از ساعت ۱۷:۳۰ روز یکشنبه ۳۱ مرداد در مرحله مقدماتی و از ساعت ۲۳:۳۰ در مرحله فینال با حریفان مبارزه خواهد کرد.

کمیل قاسمی
 با آن داستان و جار و جنجال‌های به‌وجود آمده برای انتخاب نفر اول وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد که میان قاسمی و «پرویز هادی»به وجود آمد و در نهایت، «کمیل قاسمی» مسافر ریو شد، چیزی جز کسب مدال نمی‌تواند شایستگی‌های این کشتی گیر مازندرانی را ثابت کند. قاسمی که برنز المپیک لندن را در کنار چند عنوان ریز و درشت جهانی در کارنامه دارد در المپیک رقیب سرسختی چون «طاها آکگول» را مقابل خود می‌بیند که می‌تواند مانع جدی رسیدن او به مدال طلا در ریو باشد. قاسمی از ساعت ۱۷:۳۰ روز شنبه ۳۰ مرداد در مرحله مقدماتی و از ساعت ۲۳:۳۰ در مرحله فینال به مصاف حریفان خواهد رفت.

قاسم رضایی
 او از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود پس از المپیک برزیل از دنیای حرفه‌ای و ورزش قهرمانی خداحافظی می‌کند. دارنده مدال طلای المپیک لندن از آن جمله ورزشکارن کم حاشیه‌ای بود که بی‌تردید خروجش از دنیای قهرمانی، خیلی‌ها را دلتنگ خواهد کرد. عده‌ای از کارشناسان، مدال طلای او در المپیک لندن را به واسطه برخورداری‌اش از شانس و قرعه‌کشی آسان می‌دانستند. رضایی باید ثابت کند که رسیدن او به این مدال، اتفاقی نبود که تنها راه آن، کسب دوباره مدال طلا در برزیل است. اگر رضایی بتواند دومین مدال طلایش را در المپیک کسب کند، با افتخاری فراموش نشدنی به تاریخ خواهد پیوست. رضایی از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه ۲۵ مرداد در مرحله مقدماتی و از ساعت ۲۳:۳۰ در مرحله فینال به مصاف حریفان خواهد رفت.

بشیر باباجان‌زاده
 در المپیک لندن توفیقی نداشت و همین عامل شاید بتواند انگیزه‌های بشیر را برای مدال‌آوری و کسب توفیق در برزیل بیشتر کند. کشتی‌گیر محجوب تیم ملی فرنگی ایران اگر‌چه مدال طلای آسیا و برنز جهان را کسب کرده، اما مدال المپیک افتخاری نیست که بتوان از کنار آن به آسانی گذشت. بشیر انگیزه‌های زیادی برای اثبات توانایی‌ها و شایستگی‌هایش دارد. رقابت‌های وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک برزیل تقابل انگیزه‌های تمام نشدنی باباجان‌زاده برای مدال‌آوری در این آوردگاه دشوار با رقیبان مطرح و همیشه مدعی است. بشیر باباجان‌زاده از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه در مرحله مقدماتی و از ساعت ۲۳:۳۰ در مرحله فینال با حریفان مبارزه خواهد کرد.

مجتبی عابدینی
 با تجربه حضور در دوره گذشته المپیک و کسب عناوین متعدد در فاصله ۲ المپیک، آماده درخششی فراتر از انتظار و یورش به سمت کسب مدال این مسابقات است. شاید کمتر کسی عابدینی را دارای بخت بالا رفتن از سکوی توزیع مدال المپیک ریو می‌داند. اما رسیدن به مرز پختگی و استفاده درست از تجربه حضور در مسابقات متعدد، این شمشیرباز مازندرانی را به یکی از نفرات با احتمال دریافت مدال در ریو تبدیل خواهد کرد. عابدینی رقابت خود در المپیک را از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۲۰ مرداد آغاز می‌کند و در صورت صعود به مرحله نیمه‌نهایی و فینال از ساعت ۱ بامداد روز پنج‌شنبه ۲۱ مرداد با حریفان رقابت خواهد کرد.

عادل غلامی و مجتبی میرزاجانپور
 والیبال ایران در المپیک، راه دشواری برای اثبات شایستگی‌هایش پیش رو دارد. آن‌ها در گروهی که تیم‌های همیشه مدعی المپیک حضور دارند باید بتوانند از اعتبار والیبال ایران دفاع کنند. غلامی و میرزاجانپور که با شایستگی تمام مسافر ریو شدند، برای تیم ایران به میدان خواهند رفت. اما سرنوشت این تیم برای کسب هر افتخار و عنوانی وابسته به اتفاقات ریز و درشتی است. والیبال ایران با ۲ مهره ارزشمند مازندرانی شاید این قابلیت را داشته باشد که تبدیل به پدیده ریو شود. مصاف با آرژانتین، لهستان، مصر و روسیه، مسابقاتی هستند که انتظار ورزش دوستان استان از آن‌ها، حضور توام با موفقیت ۲ والیبالیست مازندرانی است. دیدارهای تیم ملی والیبال در المپیک برزیل از ۱۷مرداد و با رویارویی ایران و آرژانتین درساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌شود. ایران در مسابقه بعدی در ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد با لهستان، ساعت ۹:۳۰ پنج‌شنبه ۲۱ مرداد با کوبا، ساعت ۹:۳۰ شنبه ۲۳ مرداد با مصر و ساعت ۱۵ دوشنبه ۲۵ مرداد با روسیه دیدار خواهد کرد. بر اساس اعلام فدراسیون والیبال، در پایان دور مقدماتی از هر گروه چهار تیم به مرحله بعدی صعود می‌کنند که مراحل بعدی به صورت حذفی برگزار می‌شود. مرحله نخست حذفی رقابت‌های والیبال مردان روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه با ۴ دیدار پیگیری خواهد شد و تیم‌های فاتح به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند. مراحل نیمه‌نهایی و نهایی این رقابت‌ها نیز روز‌های جمعه و یکشنبه ۲۹ و ۳۱ مردادماه برگزار خواهد شد.

نوشاد و نیما عالمیان
 انتظار از نخستین برادران تاریخ رشته تنیس روی میز در المپیک زیاد نیست. اما آن‌ها با جان و دل مسابقه می‌دهند و تلاش می‌کنند گام به گام تا رسیدن به مدال این رقابت‌ها بالاتر بروند. روزهای دشوار برادران عالمیان در مصاف با حریفان نامدار و مطرح این رشته زودتر از دیگر مازندرانی‌ها و در نخستین روز افتتاحیه المپیک در ۱۶ مرداد ماه آغاز می‌شود. کسب مدال در رشته‌ای که همه افتخارات و مدال‌های آن در انحصار نفوذ‌ناپذیر ورزشکاران آمریکایی و چینی قرار دارد،

بسیار دشوار است. رقابت نوشاد و نیما عالمیان از ساعت ۱۶:۳۰ روز ۱۶ مرداد ماه برای حضور قدرتمندانه در المپیک برزیل آغاز می‌شود و این ورزشکاران در صورت صعود به مرحله دوم روزهای  یکشنبه و دوشنبه با حریفان رقابت خواهند کرد.

فرزان عاشورزاده
 آن‌قدر در مسابقات اخیر خوب درخشیده و مدال کسب کرده که همگان از او توقع بالا رفتن از سکوی توزیع مدال المپیک برزیل را دارند. تکواندوکار ۲۰ ساله تنکابنی که با وجود سن و سال اندکش، مدال‌های خوش رنگ و لعابی از مسابقات معتبر را در کارنامه دارد.با توجه به آمادگی فراوانی که دارد یکی از امیدهای اصلی کاروان تکواندوی ایران برای مدال‌آوری است. فرزان با توجه به سن و سال اندک و احتمال حضور در چند دوره المپیک می‌تواند به یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ایرانی این رقابت‌ها تبدیل شود. عاشور‌زاده که در وزن ۵۸ کیلوگرم در المپیک شرکت می‌کند ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه ۲۷ مرداد در مرحله مقدماتی و در صورت صعود به یک چهارم نهایی در ساعت ۲۲:۳۰ به روی تاتامی خواهد رفت.