قابل توجه مسئولین مربوطه /بانوان والیبالیست مازندرانی؛ چشم‌انتظار توجه

این روزها والیبال مازندران در تب و تاب آغاز رقابت‌های المپیک است تا حضور دلگرم کننده ۲ والیبالیست خود را به عنوان یک اتفاق به یاد ماندنی در تاریخ ورزش خود ثبت کند.   به گزارش مازند اسپرت؛والیبال مازندران هر چند در مدت اخیر با افزایش تقاضا برای حضور در این رشته به ویژه در […]

banoooاین روزها والیبال مازندران در تب و تاب آغاز رقابت‌های المپیک است تا حضور دلگرم کننده ۲ والیبالیست خود را به عنوان یک اتفاق به یاد ماندنی در تاریخ ورزش خود ثبت کند.

 

به گزارش مازند اسپرت؛والیبال مازندران هر چند در مدت اخیر با افزایش تقاضا برای حضور در این رشته به ویژه در رده‌های سنی پایه مواجه بود. اما شرایط نامناسبی در برخی بخش‌ها وجود دارد که توجه بیشتر دست‌اندرکاران و متولیان این رشته پر طرفدار را می‌طلبد. یکی از این بخش‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته، والیبال بانوان است که با وجود کسب موفقیت‌ها و پیمودن مسیرهای رسیدن به افتخار و موفقیت، همچنان از کم توجهی رنج برده و موفق به رساندن صدای خود به گوش مسئولان نمی‌شود.
یکی از نشانه‌های موفقیت ورزش در رشته‌های گوناگون، نتیجه‌گیری تیم‌ها در لیگ‌های کشوری است. والیبال بانوان مازندران در سال‌های گذشته یک تیم در لیگ برتر بانوان کشور داشت که به دلیل حمایت‌های مطلوب هیات استان و تلاش برای یافتن حامی مالی مناسب، این تیم با شرایط مطلوبی در لیگ شرکت کرده و در مدت ۲ سال رقابت با حریفان در لیگ برتر حتی ۲ بازیکن برزیلی را هم به خدمت گرفته بود. آن تیم به دلایلی منحل شد. اما مدتی است تیم آریا صنعت بابل با بهره گرفتن از بازیکنان بومی و آینده‌دار، رسیدن به عناوین پرافتخار کشور را هدف قرار داده است.
  این تیم سال گذشته در رقابت‌های لیگ دسته اول کشور موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و جواز صعود به لیگ برتر را کسب کرد تا دوری بانوان مازندرانی از لیگ برتر والیبال بیش از این به درازا نکشد. این تیم تنها نماینده والیبال زنان مازندرانی در سطح یک والیبال کشور است.

اما متاسفانه خبرهای رسیده حاکی از آن است که انگار سرنوشت این تیم برای متولیان والیبال مازندران دارای اهمیت نیست و تاکنون توجهی به سرنوشت این تیم و راه‌های برطرف شدن مشکلات فراوان آن نشده است.  لیگ برتر والیبال بانوان کشور از مهرماه آغاز می‌شود. اما هنوز تکلیف حامی مالی و نحوه تامین هزینه‌های نماینده مازندران در این لیگ مشخص نشده است. شرایط در این تیم به گونه‌ای است که بازیکنان فقط به دنبال شرکت در مسابقات هستند و هیچ توقع مالی از حضور در این تیم ندارند. هیات والیبال مازندران می‌تواند با پیدا کردن یک حامی مالی علاوه بر تامین هزینه‌های این تیم، مانع از خروج بازیکنان از تیم و پیوستن آن‌‌ها به تیم استان‌های دیگر یا خداحافظی همیشگی آن‌ها از دنیای قهرمانی شود.