نرگس افشین که دروازه های بین المللی را گشود/یگانه داور پیشروی والیبال مازندران

برای اینکه در والیبال نماینده ای داشته باشیم در عالیترین سطح داوری، تنها به نام نرگس افشین برمی خوریم. این بانوی برجسته داوری مازندران و ایران در سال های گذشته میادین بزرگی را سپری کرده و از نام های آشنا و احترام برانگیز در جامعه داوری است.   به گزارش مازنداسپرت؛ در میان داوران استان […]

1000برای اینکه در والیبال نماینده ای داشته باشیم در عالیترین سطح داوری، تنها به نام نرگس افشین برمی خوریم. این بانوی برجسته داوری مازندران و ایران در سال های گذشته میادین بزرگی را سپری کرده و از نام های آشنا و احترام برانگیز در جامعه داوری است.

 

به گزارش مازنداسپرت؛ در میان داوران استان بخصوص در حوزه بانوان،نرگس افشین بیش از دیگران و به دفعات در صحنه های بین المللی قضاوت کرده که آنهم در رشته ای سخت و پرطرفدار نظیر والیبال فوق العاده است.

جایگاهی که امروز نرگس افشین به آن دست یافته، بدون سال ها استمرار در برتری میسور نبوده ولی این بانوی قائمشهری با کفایت و لیاقت توانسته خود را در عرصه والیبال به عنوان داوری شاخص تثبیت نماید.

در سال ۲۰۱۱ در مسابقات آسیایی مردان به عنوان نخستین داور زن در کشور حضور داشته که مایه شوق است. این بانوی مازنی با همان قضاوت های خوب دروازه های بزرگتری را پیش روی داوری ایران گشود.
او در سال ۲۰۱۲ در جام باشگاههای آسیا، سال ۲۰۱۳ در جام کنفدراسیون آسیا و سال ۲۰۱۴ در پیکارهای زنان بزرگسالان آسیا قضاوت کرده است.

شاید بهترین میدانی که توسط نرگس افشین قضاوت شد رقابتهای سال ۲۰۱۴ جام کنفدراسیون آسیا، انتخابی المپیک بود که عیار والای این بانوی موفق را عیان کرد.

حال در کنار چهره هایی نظیر مریم ارم آبادی، آرزو مقدوری و سمانه محسنی، یک داور فرامرزی در والیبال هم داریم که یقین مان بر آن است در سال های آتی حتی می تواند در عالیترین سطوح رقابتی توانایی های خود را عرضه کند.

مدیریت ورزش استان در حدود بانوان تا چه قدر از سطح و دانش کار والای داورانی چون افشین باخبر است و برای بهره گیری از تجربیات شان اشتیاق نشان می دهد؟
حیف است چهره هایی نظیر افشین اینگونه در استان خودشان ناشناس بمانند و حتی مقامات از وجود ارزشمندشان بی خبر باشند.

 

1220033