صعود ساروی به فینال المپیک پاریس

هادی ساروی اولین مدال المپیک ایران را قطعی کرد

اولین مدال ایران در المپیک پاریس توسط یک مازنی حتمی شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛در وزن ۹۷ کیلوگرم #کشتی فرنگی محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه ۱۰بر۱ جوزف راو از آمریکا را شکست داد.

وی در دور بعد به مصاف ژوژوپبکوف از قرقیزستان رفت و با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

ساروی در این مرحله با برتری ۶ بر صفر مقابل محمد جابر از مصر فینالیست شد و نخستین مدال کاروان ایران را قطعی کرد.

آرتور الکسانیان از ارمنستان فردا حریف ساروی در فینال خواهد بود.

محمدهادی ساروی کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی کشورمان که شب سه‎شنبه با شکست رقیب مصری خود توانست به دیدار فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه پیدا کند، اظهار کرد: خدا را شکر می کنم که توانستم با دعای خیر مردم ایران به فینال رقابت ها بروم و امیدوارم طلای المپیک را کسب کنم.

وی افزود: رقابت های سختی در این مسابقات داشتم و خوشبختانه توانستم شادی و خوشحالی را برای مردم به ارمغان بیاورم، از مردم عزیز کشورم می خواهم در فینال برای من دعا کنند تا بتوانم دوباره دست پر به کشور بازگردم.

ساروی با اعلام اینکه در دیدار نیمه نهایی کشتی سختی با حریف مصری داشتم، تصریح کرد: چند سال است که کشتی رقیب مصری را دنبال می کنم، این کشتی گیر اخیرا پیشرفت خوبی داشت، تفاوت زیادی داشته و توانست با شکست حریفان بزرگی به این مرحله برسد.

کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان بیان کرد: در دیدار پای فینال با یک کشتی حساب شده وارد میدان شدم، با همفکری مربیان و پیاده سازی تاکتیک ها و تکنیک ها توانستم پیروزی شده و با راهیابی به دیدار نهایی امیدوارم فردا به قهرمانی برسم.

وی با بیان اینکه برای دیدار فینال با مربیان برنامه ریزی ویژه داریم، گفت: با مربیان برای این کشتی هم صحبت کردیم و به جمع بندی رسیدیم، امیدوارم فردا روز خوب من باشد و با مدال طلا راهی کشورم ایران شوم.