در سفر وزیر ورزش به مازندران چه گذشت؟

از بازدیدهای بی‌اثر تا گلایه‌های ورزشی‌ها از حضور بی‌ثمر وزیر ورزش در مازندران!

وزیر ورزش و جوانان جهت افتتاح چند پروژه ورزشی وارد استان مازندران شد اما این سفر گلایه های زیادی را به همراه داشت.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان غروب چهارشنبه ۱۳ تیر برای افتتاح و بهره برداری چند طرح و بازدید از اماکن ورزشی وارد استان مازندران شد.این سفر به مدت ۲ روز انجام شد و علاوه بر استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران نیز وی را در این مراسم افتتاحیه‌ها همراهی کردند. وزیر ورزش و جوانان ابتدا با حضور در مزار شهدا با نثار گل ‌و قرائت فاتحه به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

کیومرث هاشمی در ابتدای سفر دو روزه خود به استان مازندران، ابتدا بە مزار شهدای روستای کیاپی‌ میاندورود رفت و با شهدای گمنام این مرز و بوم دیدار کرد.وزیر ورزش و جوانان سپس با حضور در محل پروژه سالن ورزشی روستای کیاپی، در مراسم افتتاح این پروژه شرکت کرد.

کیومرث هاشمی در ابتدای سفر دو روزه خود به استان مازندران، با حضور در روستای کیاپی‌ میاندورود، سالن ورزشی این روستا را افتتاح کرد. ساخت سالن ورزشی کیاپی که از سال ۱۳۹۰ استارت خورده بود در زمینی به مساحت ۹۳۶ متر مربع ساخته شد.
کیومرث هاشمی در ادامه روز نخست سفر خودش به استان مازندران به ساری آمد و از مجموعه ورزشی و سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مافروجک و پروژه پیست دوچرخه‌سواری بازدید کرد.در بازدید وزیر ورزش و جوانان از استادیوم سرپوشیده ۶ هزار نفری ماهفروجک ساری، استاندار مازندران، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز حضور داشتند.
این سالن ورزشی چند منظوره ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع ساخته شده است. به گفته مجریان پروژه، زمین بازی این سالن ورزشی با استانداردهای بین‌المللی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ متر مجهز به کفپوش باکیفیت و استاندارد است و امکان برگزاری مسابقات رشته‌های مختلف سالنی مانند فوتسال، بسکتبال، والیبال و هندبال با سطح و تراز بین‌المللی را در این سالن فراهم می‌کند.
چهار باب رختکن، ۷۵ فضای اداری برای عوامل اجرایی و کارکنان، جایگاه ویژه و سیستم تهویه استاندارد با ۶ دستگاه هواساز و دو چیلر از دیگر امکانات این مجموعه است.در جریان این بازدید هاشمی با پیمانکار سالن شش هزار نفری شهید قاسم سلیمانی گفت وگو در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت .وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص تخصیص بودجه برای ادامه کار متذکرشد پیگیری های لازم را برای تامین بودجه مناسب انجام خواهد داد تا هرچه زودتر این مکان ورزشی در اختیار مردم این استان قرار بگیرد .کیومرث هاشمی با اشاره به اهمیت سالن شش هزار نفری شهید قاسم سلیمانی برای استان مازندران ادامه کار تا به اتمام رساندن آن را مورد تاکید قرار داد.
کیومرث هاشمی با بیان اینکه تیم نساجی یکی از تیم‌های خوب و ریشه دار فوتبال کشور بوده و نیازمند توجه است، افزود ما کار ما در وزارت ورزش باشگاه داری و تیمداری نیست.وی با بیان اینکه از تیم‌هایی که پایگاه مردمی دارند حمایت می‌کنیم، گفت: دستگاه VAR با همت دولت خریداری کردیم و ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید آن گذاشته شد.وی با بیان ورزشگاه‌های کشور به وی‌ای آر تجهیز می‌شوند گفت: ورزشگاه شهید وطنی دارای مشکلاتی است و و در سفر اول دولت به مازندران نیز برخی از نواقص این ورزشکار شامل چمن مصنوعی رفع شد.وزیر ورزش جوانان گفت از فدراسیون فوتبال نیز خواستیم تا حمایت کند.وی با تقدیر از مالک تیم نساجی گفت: دولت و مجموعه استان نیز از این تیم حمایت می‌کند و در زمینه تقویت زیرساخت‌های ورزشگاه برنامه‌ریزی می‌شود.در ادامه سفر، بازدید از مجموعه ورزشی پهلوان حسن یزدانی جویبار در روز چهارشنبه و همینطور، افتتاح زمین فوتبال رویان، حضور در اردوی تیم ملی تنیس روی میز در نوشهر و افتتاح خوابگاه شهدای ورزشکار چالوس در برنامه های روز دوم سفر وزیر ورزش و جوانان به استان مازندران دیده می شود.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر به مازندران آخر شب چهارشنبه به سالن حسن یزدانی رفت اما تاخیر وزیر در رسیدن به سالن سبب تا قهرمان سالن را ترک کنند.
کیومرث هاشمی در ادامه روز نخست سفر خودش به استان مازندران بعد از حضور در میاندورود و ساری به شهرستان جویبار رفت و از سالن ورزشی پهلوان حسن یزدانی بازدید کرد.در بازدید وزیر ورزش و جوانان، علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، علی کشوری و عمران عباسی نمایندگان حوزه نیز حضور داشتند. اما نکته جالب توجه صحبت‌های مربی سازنده حسن یزدانی در این مراسم بود. او اعلام کرد که تاخیر وزیر ورزش در ورود به سالن حسن یزدانی سبب شد تا چهره‌های شاخص کشتی سالن را ترک کنند.
گویا کشتی‌گیران صاحب نام جویباری ساعاتی را منتظر وزیر بودند اما تاخیر سبب شد تا آنها منتظر وزیر نمانند.اما امروز در روز دوم سفر وزیر ورزش، افتتاح زمین فوتبال رویان، حضور در اردوی تیم ملی تنیس روی میز در نوشهر و افتتاح خوابگاه شهدای ورزشکار چالوس دیده می شود.
در دوین روز سفیر وزیر به مازندران، با حضور وزیر ورزش و جوانان؛ زمین فوتبال رویان به بهره برداری رسید. کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در دومین روز از سفر به مازندران با حضور در شهر رویان، زمین فوتبال این شهر را افتتاح کرد.
زمین فوتبال رویان در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع زمین و با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی صبح روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، پسندیده مدیرکل وزارتی، منعم مدیرکل امور استان ها و معتمدکیا مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، یوسفی معان توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل، و جمعی از مسئولان محلی در آیین افتتاح این پروژه حضور داشتند.
کیومرث هاشمی صبح پمجشنبه و در آغاز برنامه های روز دوم حضور در استان مازندران از پروژه ورزشی نیمه تمام رستم رود شهرستان نور بازدید بعمل آورد. علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این بازدید توضیحاتی از وضعیت این پروژه ورزشی ارائه کرد.
همچنین، وزیر ورزش و جوانان با حضور در شهرستان نور از سالن ورزشی امام خمینی ره بازدید بعمل آورد.سالن ورزشی امام خمینی (ره) نور میزبان مسابقات تیم والیبال لیگ برتری مهرگان خواهد بود که عملیات استاندارد سازی آن به همت خیر ورزشی در حال انجام است.
کیومرث هاشمی در ادامه سرکشی از اردوی ورزشکاران المپیکی ایران، از اردوی تیم ملی پینگ‌پنگ که در مازندران در جریان است، دیدن کرد.در این بازدید، وزیر ورزش و جوانان ضمن بازدید از وضعیت اردویی نوشاد و نیما عالمیان، با رییس فدراسیون تنیس‌روی‌ میز، مربیان و این دو ورزشکار المپیکی ایران به گفت‌وگو نشست.
وزیر ورزش و جوانان نیز با قدردانی از رییس فدراسیون تنیس‌روی‌ میز و عملکرد ورزشکاران این رشته در مدت اخیر بویژه بازیهای آسیایی هانگژو اظهار کرد: ورزش ایران برای حضور در المپیک ۴٠ سهمیه را کسب کرده و امیدواریم با کمک خدا حضور ورزشکاران ما هم موفقیت‌آمیز باشد. هاشمی افزود: پینگ‌پنگ یکی از این رشته‌هایی است که با مدیریت آقای قارداشی به موفقیتهای خوبی دست یافته است. یک زمانی پیروزی پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی در رقابت با حریفان شرق آسیا که بهترینهای جهان هستند مثل آرزو و خواب بود اما اکنون این پیروزی‌ها در دسترس است و ورزشکاران ما این توانایی را از خود نشان داده‌اند.وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دغدغه‌های بیان شده توسط ورزشکاران اظهار کرد: فلسفه حضور بنده و دیگر مدیران به واسطه ورزشکاران است. اگر ورزشکار را از ورزش بگیرید مدیر و مربی دیگر معنایی ندارد و این ورزشکاران هستند که برای مدیران ورزشی نقش تعیین می‌کنند. خدمت برای شما افتخار است و تمام تلاشمان این است که بتوانید بدون دغدغه در مسابقات شرکت کنید.
هاشمی با تقدیر از پتروشیمی زرند و خلیلی مدیرعامل پتروشیمی بخاطر حمایت‌هایش از ورزش بویژه پینگ‌پنگ خطاب به نیما و نوشاد عالمیان گفت: شما به همراه خانم شهسواری که اینجا حضور ندارند در المپیک تلاش خودتان را کنید و همین تلاش برای مردم و کشور قابل تقدیر است و امیدوارم با کمک خدا موفق باشید.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر خودش به مازندران به نوشهر رفت و در خصوص مشکل استادیوم شهدای نوشهر زمین خانگی تیم شهرداری نوشهر در لیگ یک فوتبال ایران تصمیم‌گیری کرد.
کیومرث هاشمی در سفر به استان مازندران، ظهر امروز وارد چالوس شد و خوابگاه ورزشی این  شهرستان  را که یک هزار و چهارصدونهمین پروژه ورزشی در دولت شهید رئیسی است، افتتاح کرد.خوابگاه ورزشی چالوس با زیربنای ۷۵۰ متر مربع و با ظرفیت ۵۰ نفر و اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
همچنین، او به استادیوم خانگی تیم شهرداری نوشهر که به تازگی به لیگ یک فوتبال ایران صعود کرده رفت.نوشهری‌ها به دلیل وجود چمن مصنوعی قادر نخواهند بود در شهر خودشان میزبانی کنند و رفع این مشکل و ایرادات فراوانی که سازمان لیگ از این استادیوم گرفت، مهمترین دغدغه ورزشی‌های نوشهری از وزیر بود.
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه سفر روز دوم خود گفت: کمتر از ۲۰ رور دیگر، کاروان چهل نفره جمهوری اسلامی ایران در سیزده رشته به بازی های المپیک پاریس  اعزام می‌شوند.کیومرث هاشمی بیان کرد: استان مازندران مهد قهرمانان در اکثر رشته های ورزشی است به طوریکه ۲۰ درصد کاروان اعزامی به المپیک از این استان هستند و من از مسوولان این خطه قدردانی می کنم .
وی ادامه داد: در راستای حمایت از قهرمانان در قالب آمایش سرزمینی کشور  که تکلیف قانونی است، عدالت را بااجرای این طرح در مناطق مختلف درجهت پیشرفت ورزش اجرایی خواهیم کرد.هاشمی افزود: عدالت معنایش این است که اگر استانی در رشته ای مستعد است باید بهترین تخصیص ها، امکانات و تجهیزات برای آن رشته مهیا شود.
وزیر ورزش و جوانان گفت: توجه به هیات‌های مستعد به لحاظ اعتبارات باید دربعد قهرمانان تامین شود تا عدالت که یکی از یادگاری های دولت شهید رییسی است در بخش ورزش اجرایی کنیم.وی خاطرنشان داد: تاکنون ۹۸ هزار فضای ورزشی در بخش های دولتی و غیردولتی شناسایی شده تا پس از بررسی در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد.
کیومرث هاشمی در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از خوابگاه شهدای ورزشکار چالوس اظهار داشت: این پروژه می‌تواند دستاوردهای خوبی برای ورزش شهرستان چالوس داشته باشد به این ترتیب زمانی که میزبانی اردوها و مسابقات ملی در این شهر بر پا می شود محیطی مناسب و درخور شأن، برای ورزشکاران فراهم است.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت بالای ۷۰ درصد در دولت شهید رئیسی در اولویت و دستور کار قرار گرفت و همین اولویت ها به پروژه های ماده ۲۷ و خَیر ساز نیز تعلق گرفت. وی با بیان اینکه حضور و نقش خیرین در عرصه ورزشی به مانند مدرسه سازی بسیار مؤثر و کارساز است، تأکید کرد: به همه خیرین هم اعلام کردیم که پروژه های نیمه تمام خود را تکمیل و به نام خودشان افتتاح کنند.
هاشمی بیان داشت: خوابگاه ورزشی شهدای ورزشکار چالوس هزار و چهارصد و بیست و نهمین پروژه افتتاح شده در دولت شهید رئیسی با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بود. وی افزود: از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حفظ و نگهداری اماکن و ورزشگاه ها با رعایت ضوابط و مقررات قانونی استقبال می کنیم و این باعث می شود باری از دوش ادارات ورزش و جوانان که بودجه کمی دارند برداشته شوند.
اما حواشی سفر و نکته های عجیبی که باعث گلایه مردم ورزشی مازندران شد :
– برنامه ریزی های درستی برای حضور وزیر ورزش و جوانان در مازندران نشده بود و همین موضوع سبب شد شهرهای مهم ورزشی از این بابت گلایه داشته باشند.
– وزیر ورزش که قرار شده بود راس ساعت ۴ در مازندران حاضر شود ساعت ۶ به مازندران آمد و به نوعی کل روز چهارشنبه از دست رفت تا وزیر ورزش فرصت زیادی برای بازدید نداشته باشد.
– در بین شهرهای مرکزی و شرق مازندران پروژه های شاخص تر و مهمتری وجود داشت اما انتخاب کیاپی برای افتتا پروژه کمی عجیب بود. انتظار میرفت در کنار افتتاح پروژه کیاپی، وزیر ورزش به استادیوم شهدای ساری و متقی ساری هم بازدیدی میکرد. استادیوم هایی که سال هاست بدون توجه باقی مانده است.
– عدم حضور وزیر ورزش در استادیوم شهید وطنی قائمشهر هم باعث گلایه های زیاد مردم قائمشهر شد. وزیری که در ۱۰ کیلومتری شهر قائمشهر رفت ولی اصلا در برنامه هایش خبری از استادیوم وطنی نبود. همین موضوع باعث شد تا هواداران نساجی انتقاد های شدیدی را بر علیه وزیر ورزش داشته باشند.
– وزیر ورزش شبانه به ماهفروجک رفت و خیلی کوتاه سالن شهید سلیمانی را بازدید کرد اما حاضر نشد به پیست دوچرخه سواری ای که حدود ۲۷ سال در کنار سالن شهید سلیمانی قرار داشت سر بزند.
– وزیر ورزش بعد به جویبار رفت و از کنار پروژه مهم سالن ۵ هزار نفره جویبار رد شد اما حاضر نشد در این پروژه مهم توقف کند و از نزدیک این پروژه را مورد بررسی قرار دهد.
– بازدید از سالن ورزشی حسن یزدانی حدود ۲ ساعت به طول انجامید. در حالی که خبری از حسن یزدانی و قهرمانان جویباری نبود وقت هدر دادن وزیر ورزش در سالن حسن یزدانی و سر نزدن به پروژه شاخص جویبار و همچنین عدم حضور در قائمشهر و بازدید از استادیوم شهید وطنی دلخوری های زیادی را به همراه داشت.
– وزیر ورزش شب و صبح را در محمودآباد حضور داشت اما نکته عجیب اینجا بود که پروژه شاخص محمودآباد که قرار بود افتتاح شود کنسل شد. وزیر در همان شهری که اسکان داشت حاضر نشد سالن آن شهر را که کلی هم برایش تبلیغات شده بود را افتتاح و بازدید کند.
– وزیر ورزش روز دوم به غرب استان رفت اما به ورزشی ترین شهر استان مازندران یعنی آمل سفر نکرد.
– در بازدید از پروژه های غرب استان شاید مهمترین اتفاقی که افتاد بازدید وزیر از استادیوم شهدای نوشهر بود. تیم شهردای نوشهر به دلیل وجود چمن مصنوعی قدر به بازی در این زمین نیست و باید هرچه زودتر این استادیوم به چمن طبیعی مجهز شود.
اما پیشنهادات :
– بهتر بود برنامه ریزی صحیح تری از حضور وزیر ورزش انجام میشد. مازندران مهم ورزش ایران است و وزیر ورزش باید این موضوع را درک میکرد که در چه استانی حضور دارد.
– کاش وزیر ورزش واقعا دو روز در استان مازندران می آمد. کاش وزیر ورزش از صبح چهارشنبه به مازندران می آمد و تا آخر شب پنجشنبه حضور میداشت تا بیشتر پروژه های شاخص را بازدید کند.
– بهتر بود در انتخاب پروژه ها ترتیبی اتخاذ میشد که حداقل بر اساس اولویت وزیر ورزش در پروژه ها حاضر میشد.
– بهتر بود برای یک نشست یکی دو ساعتی وزیر ورزش با روسای هیات های ورزشی هم دیدار و گفت و گو میکرد. متاسفانه در این دو روز هیچ برنامه ای برای هیات ورزشی در نظر گرفته نشد.
– سردرگمی وزیر ورزش در پاسخ به رسانه ها را هم میشد با برگزاری یک نشست خبری رسانه ای در پایان بازدیدها مدیریت کرد.
به گزارش مازندراسپرت؛ اینبار هم که گذشت؛ اما امیدواریم در برنامه های بعدی با تفکر بیشتر از حضور شخص اول ورزش کشور نهایت استفاده را برای ورزش استان مازندران ببریم.