با حضور کشتی گیران و سرمربی مازنی

قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان با درخشش مازنی‌ها در اردن

تیم‌ملی کشتی آزاد نوجوانان در رقابت‌های آسیایی اردن با کسب ۵ مدال طلا و ۲ مدال برنز قهرمان شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با کسب ۵ مدال طلا و ۲ مدال برنز بعنوان قهرمانی آسیا در کشور اردن دست یافت. رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای ۴ و ۵ تیرماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط سام ارشد در وزن ۵۱ کیلوگرم، آرین مهرعلیزاده در وزن ۵۵ کیلوگرم، ابوالفضل شمسی پور در وزن ۷۱ کیلوگرم، رضا افشار در وزن ۸۰ کیلوگرم و امیررضا علیپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، امیرعباس رمضانی در وزن ۴۵ کیلوگرم و امیرعباس علیزاده در وزن ۴۸ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.در رده بندی تیمی ایران با ۱۸۳ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم های قرقیزستان و قزاقستان به ترتیب با ۱۵۶ و ۱۵۱ امتیاز دوم و سوم شدند.

مازنی‌ها ستاره‌های تیم‌ملی

#رضا_افشار با شایستگی صاحب نشان طلای کشتی آزاد نوجوانان آسیا در امان اردن شد.در وزن ۸۰ کیلوگرم رضا افشار در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل صمداله الیم جانوف از #قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد مقابل گامبات تسرنپونتاگ از #مغولستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر یسیلکر نورهیشا از #چین را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. افشار با نتیجه ۴ بر صفر بنیاد روفاتوف از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا رسید.
#امیر_عباس_علیزاده موفق شد تا نشان برنز رقابت های قهرمانی قاره کهن را از آن خود کند.در وزن ۴۸ کیلوگرم امیرعباس علیزاده در دور اول با نتیجه ۹ بر ۴ ژاکشیلیک بروبایف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب ویشال شیلیمکار از هند شد و به دیدار رده بندی رفت. علیزاده در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر بودسایخان یانداگ از مغولستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.در وزن ۴۵ کیلوگرم #امیر_عباس_رمضانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب جورابک رحمان اف از ازبکستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار #فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر صفر کنتا ساکاکیهارا از ژاپن را شکست داد و به دیدار رده بندی رفت. رمضانی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر عمر مصلح از اردن را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.هدایت تیم ملی بر عهده بهنام احسان پور مازندرانی بود.
بهنام احسان پور سرمربی مازندرانی تیم ملی هدایت تیم را بر عهده داشت.