خدا به نساجی و بازیکنانش رحم کرد که تلفات جانی نداشتیم !

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نساجی مازندران در هفته بیست و ششم رقابت های لیگ آرادگان مقابل استقلال اهواز با نتیجه یک بر یک متوقف شد ولی در پایان این دیدار اتفاقاتی رخ داد که اسکندر خاوری نژاد، مربی گلرهای نساجی می گوید، تا کنون در دوران ورشی ام چنین صحنه ای ندیده بود. اسکندر […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نساجی مازندران در هفته بیست و ششم رقابت های لیگ آرادگان مقابل استقلال اهواز با نتیجه یک بر یک متوقف شد ولی در پایان این دیدار اتفاقاتی رخ داد که اسکندر خاوری نژاد، مربی گلرهای نساجی می گوید، تا کنون در دوران ورشی ام چنین صحنه ای ندیده بود.

اسکندر خاوری نژاد، مربی گلرهای نساجی مارندران در مورد اتفاقات ورزشگاه تختی اهواز گفت: با سوت پایان بازی، در حال رفتن به رختکن بودیم که به یکباره دیدیم که برخی از تماشاگران تیم حریف به بچه های ما حمله کردند. در زندگی ورزشی ام تا کنون چنین صحنه وحشتناکی را ندیده بودم که عده ای به سمت بازیکنان حمله کرده و حتی به داخل رختکن بیایند و درب را پشت سرشان بسته و با الفاظ رکیک همه را مورد خطاب قراردهند. مهاجمین ما را تهدید کرده و فحاشی می کردند ولی هیچکس از عوامل تیم حریف، نیرو انتظامی یا هر کس دیگری حتی برای آرام کردن هم در آن لحظه به کمک ما نیامد.

خاوری نژاد در مورد چگونگی رسیدن به فرودگاه گفت: ما حدود یک ساعت در رختکن حبس بودیم و تازه پس از آن نیرو انتظامی آن هم با هماهنگی بچه های باشگاه خودمان به استادیوم آمده و با اسکورت آنها به فرودگاه رسیدیم زیرا مهاجمین تهدید کرده بودند که حتی در فرودگاه هم در امان نخواهیم بود.

مربی گلرهای نساجی در پایان گفت: از سرهنگ ولیزاده که از عوامل یگان ویژه اهواز بودند تشکر می کنم که با حضور در اتوبوس تیم خودش و سربازانش ما را تا فرودگاه همراهی کردند. ولی خدا را شکر که همه بچه ها سالم هستند و بدون تلفات جانی اهواز را ترک خواهیم کرد.

رمضانی :امشب می توانست خونین ترین شب فوتبالی در اهواز رقم بخورد

دیدار استقلال اهواز و نساجی مازندران در هفته بیست و ششم رقابت های لیگ آزادگان با نتیجه یک بر یک به پایان رسید ولی پایان این مسابقه دست خوش حوادث زیادی، از حمله چند هوادار با چاقو به رختکن بازیکنان تا شکستن سرعوامل باشگاه نساجی بود. به همین دلیل با عبداحمید رمضانی، مدیرعامل باشگاه نساجی تماس گرفتیم تا اتفاقات ورزشگاه تختی اهواز را از زبان او جویا شویم.

گفتگو خبرنگار بانک ورزش با عبدالحمید رمضانی، مدیرعامل باشگاه نساجی را در زیر می خوانید.

چه اتفاقی در اهواز افتاد؟
تنها می توانم بگویم که شانس آوردیم که تلفات جانی ندادیم. واقعا ورزش ارزش چنین اتفاقاتی را دارد؟ مگر فوتبال برای دوستی و مهربانی ها نیست؟ من خودم سالیان سال در استقلال اهواز حضور داشتم و خیلی از موفقیت های خودم را مدیون این تیم و مردم خونگرم اهواز می دانم. ولی اتفاقات از شب قبل مشکوک بود. از شب قبل حدس می زدم که این بازی باید با تنش همراه باشد و وقتی با سرپرست تیم در مورد جلسه هماهنگی سوال کردم و متوجه شدم که نیرو انتظامی در جلسه هماهنگی بازی حضور نداشت، حدسم در مورد برخی اتفاقات احتمالی در ورزشگاه تبدیل به یقین شد.

در جلسه هماهنگی پیش از بازی نیرو انتظامی حضور نداشت؟
نه، من مانده ام که چطور جلسه هماهنگی بدون حضور نیرو انتظامی که از ارکان اصلی برگزاری مسابقه است، برگزار شد. واقعا من مانده ام چطور آقای رودنیل، ناظر فدراسیون فوتبال که تجربه بالایی در برگزاری بازی ها دارد، زیر بار برگزاری چنین جلسه ای که مسوول امنیت ورزشگاه حضور نداشت، رفته و صورت جلسه را امضا کرد. حالا نکته جالب تر اینکه حتی وقتی به استادیوم رسیدیم باز هم از نیرو انتظامی خبری نبود.

با نبود نیرو انتظامی پس چگونه بازی برگزار شد؟
همیشه بازی در اهواز سخت است و اگر نتیجه به نفع اهوازی ها نباشد شرایط سخت تر می شود که همین مورد را به آقای رودنیل تذکر دادم و ایشان گفتند که اگر تا پنج ساعت دیگر هم نیرو انتظامی نیاید بازی را برگزار نمی کنیم. در زمان شروع بازی در کمال تعجب دیدم که نهایتا ۸ یا ۹ مامور که مشخص بود از کلانتری آمده اند نه از یگان ویژه که یگان ویژه ناجا در هر شهرستانی باشد یک  دوره چند ماهه برای کنترل امنیت ورشگاه را دیده و مشخص بود که از این ماموران تنها برای رفع مسوولیت استفاده شده تا فقط بازی برگزار شود. به هر حال به دلیل نبود مامور نیرو انتظامی بازی با ۱۰ دقیقه تاخیرآغاز شد و دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند که در کمال تعجب دیدیم برخی از هواداران با هر حرکت محمد عباس زاده، بدترین الفاظ را علیه او به کار برده و این ماجرا تا پایان نیمه نخست ادامه داشت.

فحاشی ها از کدام قسمت جایگاه بود؟
نیمه نخست تقریبا از همه جا بود ولی با شروع نیمه دوم، برخی افراد که زیر جایگاهی که مسوولین دو تیم حضور داشتند، نشسته بودند، دوباره فحاشی های شدیدی به عباس زاده و مادرش که چند ماهی مریض احوال است، نسبت دادند.

و بازی به پایان رسید.
در انتهای بازی، زمانی که دو تیم در حال رفتن به سمت رختکن بودند، چند نفر در دهنه تونل داوران، کمیته و دپارتمان داوری را با بدترین الفاظ مورد خطاب قرار دادند و حتی قصد حمله به داوران را داشتند که با پادرمیانی چند نفر ختم به خیر شد ولی دوباره این الفاظ زشت و رکیک نسبت به بازیکنان نساجی به خصوص عباس زاده و تیم داوری شدت گرفت که ناگهان از سوی یک تماشاگرنما که احتمالا از محلی که نرده های فنس دور ورزشگاه تعدادشان کمتر بود وارد زمین شده بود، از پشت به سوی عباس زاده حمله ور شد که اگر هوشیاری مدیر سایت باشگاه نبود به طور قطع الان به جای فرودگاه باید در بیمارستان و بالای سر عباس زاده حضور می یافتیم، البته این اتفاقات از شب قبل از بازی آغاز شده بود.
چطور؟
همین شخص شب قبل از مسابقه با تلفن، چند تن از بازیکنان ما را تهدید کرد که اگر فردا در زمین حضور یابید کتک خواهید خورد. با توجه به شناختی که از نفرات اطراف استقلال به واسطه حضور در اهواز دارم، فرد مهاجم نامش (م . پ) است که عامل و شروع کننده درگیری تونل و رختکن بود که با کمک چند نفری که مشخص بود از قبل هماهنگ شده به رختکن ما حمله و به کادرفنی و بازیکنان ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در این درگیری سر رییس کمیته انضباطی و مربی گلرهایمان شکست و چند تن از بازیکنان هم کتک خوردند. متاسفانه نکته کلیدی این درگیری نبود عوامل نیرو انتظامی برای آرام کردن جو بود. حتی یک مامور در اطراف رختکن ما نبود به طوری که انگاری مهاجمین از قبل با ماموران نیرو انتظامی هماهنگ کرده بودند و اگر دخالت بنده و سیدصالحی که سابقه حضور در اهواز را داشتیم و اسدی(سرپرست)، جعفرزاده (رییس کمیته انضباطی) و قاسمی (مدیر سایت باشگاه) نبود شاید یکی از خونین ترین شب های فوتبالی در رختکن اهواز رقم می خورد.

یعنی در تمام این مدت مامور نیرو انتظامی در رختکن حضور نیافت؟
نه و تعجب من از این است که چرا نیرو انتظامی هیچگونه مداخله ای نکرد تا اینکه ما خودمان اقدام به تماس با یگان ویژه کردیم و از آنها خواستیم تا برای آرام کردن جو و اسکورت تا ورزشگاه به تختی بیایند. که جا دارد از حاج کریم شوشتری که از هواداران باسابقه استقلال اهواز است و سرهنگ دوم ناجا، آقای ولیزاده که تیم را تا فرودگاه همراهی کردند، تشکر کنم.

حرف پایانی.
امیدوارم کمیته انضباطی، فدراسیون و هر نهاد و مسوولی که باید، به این مسئله ورود کند و از حق باشگاه نساجی دفاع کنند. کاری کنید که این مسائل یک باربرای همیشه در اهواز ریشه کن شود. چرا باید  هر بار چنین اتفاقی در اهواز بیفتد و هیچ اتفاقی رخ ندهد؟ البته مدیرسایت باشگاه تا جایی که توانست از برخی اتفاقات فیلم گرفت که بدون شک آن را به مسوولین کمیته انضباطی ارائه خواهیم داد تا راحت تر بتوانند تصمیم گیری کنند.