جلوگیری از هدررفت بودجه‌ها در مراسم تجلیل از مدال آوران !

مازند اسپرت ؛برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور، یکی از ارزشمندترین اقدامات اداره کل ورزش و جوانان مازندران برای تقدیر از تلاش‌های ورزشکاران پس از کسب مدال و افتخار در میادین جهانی و آسیایی است. به گزارش مازند اسپرت ؛ سنت پایه گذاشته شده برای تجلیل از ورزشکاران افتخار آفرین، یک نتیجه دیگر هم دارد […]

142525 مازند اسپرت ؛برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور، یکی از ارزشمندترین اقدامات اداره کل ورزش و جوانان مازندران برای تقدیر از تلاش‌های ورزشکاران پس از کسب مدال و افتخار در میادین جهانی و آسیایی است.

به گزارش مازند اسپرت ؛ سنت پایه گذاشته شده برای تجلیل از ورزشکاران افتخار آفرین، یک نتیجه دیگر هم دارد و آن ایجاد انگیزه برای جوانان ورزشکار و تقویت اراده آن‌هاست تا ورزش حرفه‌ای را جدی تر از پیش دنبال کنند و روزی بتوانند در این مراسم بسیار باشکوه کسب کننده یکی از جوایز باشند. با وجود بهبود کیفیت برگزاری این مراسم در سال‌های اخیر، نکته نگران کننده در اجرای آن، هدر رفت ناامید کننده بودجه‌ها و امکانات ورزش استان است. اخبار نگران کننده‌ای به گوش می‌رسد که حاکی از باقی ماندن بدهی‌های سال‌های قبل مراسم‌ تجلیل از ورزشکاران است.

انگار برخی که دستی از دور بر آتش برگزاری این مراسم در سال‌های قبل داشتند با سوء‌استفاده از اعتماد دستگاه ورزش، پر کردن انبان خود را بر منافع دستگاه ورزش ارجح‌تر دانسته و این‌گونه چوب حراج به بودجه‌های دولتی زدند.

  رقم‌های فراوان بودجه برگزاری این مراسم در سال‌های قبل به خوبی بیانگر آن است که عده‌ای نتوانستد جلوی وسوسه‌های شیطان درون خود را بگیرند و به همین دلیل هزینه‌های برگزاری این مراسم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بررسی دقیق نحوه برگزاری این مراسم، می‌خواهد در برنامه امسال مانع هدر رفتن سرمایه بیت‌المال شود و از هم اکنون برنامه‌ریزی برای این کار را آغاز کرده است.

به نظر می‌رسد در مراسم امسال دیگر خبری از آن همه بریز و بپاش‌های بی‌هدف نیست و ارتقای کیفیت در اولویت اداره کل ورزش و جوانان مازندران قرار دارد. به نظر می‌رسد بودجه دستگاه ورزش مازندران همانند سال‌های قبل نباشد. اما آن چه مسلم است باید در انتظار برگزاری مراسمی بود که نمونه آن در هیچ دوره‌ای برگزار نشده است.

 به احتمال فراوان به تبع کاهش بودجه، جوایز اهدا شده به ورزشکاران مدال‌آور هم کاهش خواهد یافت. اما هدف بزرگ اداره کل ورزش مازندران آن است که با بودجه‌های کنونی، مراسمی با بهترین کیفیت را برای مدال‌آوران افتخارآفرین برگزار کند. در این شرایط ورزشکارانی که در این مراسم باید جایزه دریافت کنند نباید در انتظار دریافت جوایزی بیشتر از دوره‌های گذشته باشند.

  قدیمی‌ها در مسیری گام برداشته بودند که نتیجه آن به هدر رفتن سرمایه‌ها و بودجه اداره کل ورزش و جوانان مازندران بود. کنترل هزینه‌ها آن‌گونه که در اولویت کاری حسین‌زادگان قرار دارد به آینده‌‌ای ختم می‌شود که می‌توان انتظار داشت در نتیجه آن، بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود هزینه‌ها و اعتبارات ورزشی مازندران برطرف شود. صرف کردن درست بودجه‌ها در جاهایی که به آن نیاز اساسی وجود دارد، یکی از شروط اصلی توسعه همه‌جانبه ورزش در نقاط گوناگون مازندران است. حسین‌زادگان رسیدن به این هدف را آغاز کرده که به نظر می‌رسد کار و هدف درستی را برگزیده است.