در پی شکستن رکورد مدال آوری ۹۳ ؛ اضطرابی دلچسب!

مازند اسپرت : وقتی سال ۹۳ به پایان رسید، شمارش مدال یک آمار حیرت آور را نمایان کرد. ۳۳۴ مدال در مجموع میادین بین المللی، آسیایی و جهانی کسب شده بود که در همه سال های گذشته و از زمانی که مازندران دریافت با عناوین و افتخاراتش می تواند در سکوت هم حرف بزند، بی […]

12222مازند اسپرت : وقتی سال ۹۳ به پایان رسید، شمارش مدال یک آمار حیرت آور را نمایان کرد. ۳۳۴ مدال در مجموع میادین بین المللی، آسیایی و جهانی کسب شده بود که در همه سال های گذشته و از زمانی که مازندران دریافت با عناوین و افتخاراتش می تواند در سکوت هم حرف بزند، بی نظیر بود.

به گزارش مازند اسپرت ؛ این عنوان در شرایطی که مازندران یک سال پیش از آن یعنی در سال ۱۳۹۲ به ۲۳۱ مدال رسیده بود یک جهش قابل ملاحظه را نشان می داد.
ویژگی سال ۹۴ و در واقع روزهایی که در سال ۲۰۱۵ میلادی جریان داشت امکان تکرار همان تعداد مدال فراملی را شبه معجزه کرده بود.

علت مشخص است، کشورها در گیر و دار بازی هایی بوده اند که جنبه کسب سهمیه المپیک را داشته و به وضوح از تعداد و حجم مسابقات بین المللی کاسته می شد. عمده کشورها و از جمله ایران پیکارهای بین المللی کمتری را انتخاب کردند تا بتوانند تیم های خود را در مسابقات مهم و اخذ سهمیه ریودوژانیرو ۲۰۱۶ روانه میدان کنند.

در سال ۹۵ هم امکان شکستن این رکورد وجود ندارد. علتش هم نمایان است و آن انجام مسابقات المپیک است که در بسیاری از رشته ها مسابقات آسیایی و جهانی برگزار نشده و به شدت از تعداد تورنمنت های معتبر کاسته می شود.

با این حال و در شرایطی که ورزش استان خود را مهیا می کرد تا دو سال بعد یعنی در سال  1396 این رکورد باورنکردنی ۳۳۴ مدال را بشکند، به یکباره افتخار آفرینی ها سرعت یافت و تا به امروز شمار مدال ها عدد ۲۳۳ را نشان می دهد که یعنی در ۴ ماه پایانی سال باید به ۱۰۲ مدال رسید تا حتی راندمان خیره کننده سال ۹۳ با دست فراموشی سپرده شود.

البته نباید پر توقع و ناراضی بود. تا بدین جا هم دستاورد ورزش استان به دلایلی که در بالا برشمردیم معرکه بوده اما هیچ بعید نیست که بتوانیم در فاصله تقریبا ۱۲۰ روز تا پایان سال، در صدد شکستن این آمار درخشان باشیم.

غنیمت های جهانی

به این موضوع به گونه ای دیگر هم بنگرید که سال ۹۴  همینگونه هم یک رکورد استثنایی را ثبت کرده است. تاکنون شمار مدال های جهانی کسب شده توسط ورزشکاران استان ۹۵ بوده است حال آنکه در سال گذشته، نشان های جهانی ۸۱ بوده است یعنی در شرایطی که هنوز سال تمام نشده توانسته ایم ۱۴ مدال بیشتر از سال قبل بگیریم که کیفیت و مرغوبیت را در کنار هم دارد.
در سال ۹۳ تعداد مدال های آسیایی عدد ۷۶ را نشان می داد که می توان به آن در سال ۹۴ هم دست یافت چون در حال حاضر هم ۶۸ مدال آسیایی برای ورزشکاران مازنی ثبت شده است.

دردسر شیرین

سخت است در استانی که این تعداد مدال کسب می کند، همه قهرمانان را راضی نگه داشت ضمن آنکه برخی از آنان بی توجه هستند که استانی که به کشاورزی اش وابسته است پولی کلان ندارد که پاداش های قابل ملاحظه بدهد. اینجاست که کار عظیم حبیب حسین زادگان مشخص می شود که باید چه وقت و برنامه و بودجه ای را کنار بگذارد تا نظر موافق این همه قهرمان محق را جلب نماید. وسعت ورزش این استان یک دردسر شیرین را ساخته، هم برای قهرمانان که نظیر خود را بسیار می یابند و یا هم برای حسین زادگان که باید خواسته های مشروع را تامین کند.

این نکته را هم باید گفت با استطاعت مالی کنونی به واسطه تلاش های مسچی مسئول کمیته قهرمانان ورزش استان و سعه صدر و روی گشاده حسین زادگان بخش اعظمی از تقدیر ها به شکل انفرادی و گروهی صورت گرفته اما باز هم نگاهها متوجه اداره کل ورزش و جوانان مازندران است که به تنهایی و بی اغراق نیمی از تیم های ملی و مدال آوری ها را بر دوش می کشد.