پرتعدادترین، پرمدال‌ترین و طلایی‌ترین در همه ادوار

مازندران فاتح بی چون و چرای کشتی آسیا!

تیم‌ملی کشتی آزاد ایران در پایان سی و هفتمین دوره پیکارهای کشتی آزاد قاره کهن در بیشکک ۲۰۲۴ با پنج طلا و سه برنز مقتدرانه قهرمان شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛تیم‌ملی کشتی آزاد ایران در پایان سی و هفتمین دوره پیکارهای کشتی آزاد قاره کهن در بیشکک ۲۰۲۴ با پنج طلا و سه برنز مقتدرانه قهرمان شد.

در رده‌بندی تیمی ایران با اقتدار و با ۱۹۰ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و ژاپن با ۱۳۰ امتیاز و قرقیزستان با ۱۲۱ امتیاز دوم و سوم شدند.

اما این رقابت‌ها همراه بود با تاریخ سازی مازندرانی‌ها:

– برای اولین بار ۹ کشتی گیر از مازندران در ۱۰ وزن روانه قهرمانی آسیا شدند.

– برای اولین بار در یکدوره از قهرمانی آسیا کشتی گیران مازنی موفق به تصاحب ۷ مدال شدند.

– برای اولین بار تعداد طلاهای مازنی‌ها در رقابت‌های آسیایی از ۴ طلا گذشت و به پنج رسید.

– برای اولین بار تعداد مدال‌های کشتی گیران مازنی در یک دوره رقابت‌های کشتی آزاد آسیا از ۵ قطعه گذشت و به هفت رسید.

در این دوره مهدی تقوی و اباذر اسلامی در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد جای داشتند و نیما صادقی هم قضاوت کرد تا بیشکک ۲۰۲۴ در تاریخ کشتی استان ثبت شود.

با بررسی مدال‌ها و امتیازات ثبت شده در آوردگاه کشتی آزاد آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان می‌توان جنبه‌ها و جلوه‌های دیگری را هم از کشتی مازندران یافت و حظ برد.

ترتیب مدال‌های بدست آمده نشان دهنده آن است که مازندران پنجاه درصد کل طلاها را کسب کرده و پنجاه درصد بقیه به تمام آسیا رسیده است.

همچنین با بررسی امتیازات مشخص می‌شود که کشتی‌گیران مازندرانی با ۱۷۵ امتیازی که کسب کردند، قهرمانی تیمی آسیا را هم بدست آورده‌اند و باقی کشورهای صاحب سبک و بزرگ قاره کهن فاصله زیادی تا مازندران داشته‌اند.

ژاپن دو طلا و قرقیزستان، قزاقستان و بحرین هم یک طلا گرفتند ولی مازندران به پنج طلا رسید این در حالیست که ازبکستان، کره جنوبی، هند، مغولستان، چین و کره شمالی با تمام سوابق و تاریخ خود در کشتی آسیا حتی یک طلا بدست نیاوردند.

این دوره از پیکارهای آسیایی هیچگاه فراموش نخواهد شد و قدرت نمایی مازندرانی‌ها که پرچم مقدس کشورمان را پس از درخشیدن خود به اهتزار در آوردند در یادها می‌ماند.