رئیس مازندرانی کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان می‌شود!؟

خواسته جامعه ورزشی ناشنوایان؛ انتخاب محمد پُرگر !

مجمع عمومی انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان درحالی فردا برگزار خواهد شد که یک مازندرانی باتجربه برای کسب کرسی این فدراسیون حضور دارد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛این روزها به واسطه عملکرد کم‌نظیر ورزش و قهرمانان مازندرانی، این استان به یک استان خاص در ورزش تبدیل شده و همکان بر این باور هستند که ورزش مازندران ژِن بی‌نظیر دارد.

اما رفته رفته آرزویی که سال‌هاست ورزش مازندران به آن می‌اندیشد، در حال محقق شدن است. دغدغه حضور مربیان مازندرانی در تیم‌های ملی تا حدودی برطرف شد و مربیان خوبی حالا در سطح کشور داریم. البته تعدادشان کم هستند اما راضی‌کننده و نیاز است تعداد آنها بیشتر و بیشتر شوند.

در بحث مدیریتی اما همیشه آرزو داشتیم روسای هیات‌های ورزشی مازندران و مدیران مازندرانی را در راس وزارت وررش و یا فدراسیون‌های ورزشی ببینیم.

اتفاقی که بعد سال‌ها حالا درحال رقم خوردن است. همین روز گذشته سومین مازندرانی هم سکانداری یک فدراسیون را برعهده گرفت. فدراسیون چوگان به اصغر ناظری جویباری رسید تا بعد از حضور مهرعلی باران‌چشمه، در ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و همچنین سرپرستی نصرالله پریچهره در فدراسیون انجمن‌های ورزشی، مازندران سه رئیس در راس فدراسیون‌های ورزشی دارد.

در مطلب قبلی هم نوشتیم که فدراسیون والیبال هم انتخاب مهمی پیش روی دارد و سید میلاد تقوی مدیر باتجربه مازندرانی بخت نخست این فدراسیون مهم است.

علاوه بر فدراسیون والیبال شاید با برگزاری انتخابات فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، تا پایان سال مازندران دو مدیر دیگر هم به جمع مدیران فدراسیون‌نشین خودش اضافه کند.

ثبت نام از نامزدهای فدراسیون ورزش ناشنوایان برای تصدی پست ریاست، با ثبت نام پنج نفر انجام شد و یک مازندرانی با سابقه از اصلی‌ترین کاندیدای این مجمع است.

ثبت نام در این فدراسیون مهم و پرکار، از کاندیداها در حالی صورت گرفت که بر اساس اساسنامه فدراسیون جهانی تنها امکان حضور افراد کم‌شنوا یا ناشنوا در انتخابات وجود داشت.

قادر تیموری (سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان)، امید سعیدی (قهرمان المپیک ناشنوایان در دوومیدانی و عضو هیات‌رئیسه فدراسیون)، محمد پرگر (رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه)، مسعود فراهانی (نایب‌رئیس فدراسیون ناشنوایان) و مصطفی نکو لعل‌آزاد (رییس هیات ورزش‌های همگانی و نایب‌رییس هیات هندبال استان تهران) پنج کاندیدایی‌اند که برای تصدی پست ریاست فدراسیون ناشنوایان ثبت نام کرده‌اند.

محمد پرگر مازندرانی که هم‌اکنون پست مهمی در خاورمیانه دارد و رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه است، به درخواست جامعه ورزش ناشنوایان برای ریاست پست فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ایران هم وارد شد و خیلی‌ها از همین الان او را برنده این انتخابات میدانند.

مجمع انتخابات ناشنوایان در حالی برگزار می‌شود که مهران تیشه‌گران اسفند سال گذشته به مدت چهار سال ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت اما به دلیل مسائلی که در جریان مسابقات قهرمانی آسیا ناشنوایان به میزبانی ایران پیش آمد، از سمتش استعفا داد و علیرضا خسروی تا زمان برگزاری انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان سرپرستی فدراسیون را بر عهده گرفت.

قطعا تجربیات پُرگر اثرات خوبی برای فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان خواهد داشت و با توجه به نفوذی که پُرگر در آسیا و اقیانوسیه به واسطه ریاستش در آنجا دارد، می‌توان آینده روشنی را برای ورزشکاران ناشنوا ترسیم کنیم.

فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان یکی از پرکارترین فدراسیون‌های ورزشی است که بدلیل تعدد رشته‌های ورزشی، مسابقات مختلف و اعزام‌های زیادی را در طول سال دارد و نیاز دارد مدیری باتجربه و البته بادانش در راس خود داشته باشد.

به گزارش فارس، با اعلام وزارت ورزش و جوانان و با توجه به تصویب هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، مجمع عمومی انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون، ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، ۲۱ اسفندماه در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.