پُرگر: به دنبال تقویت ورزش ناشنوایان در بخش بانوان هستیم

رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه گفت: به دنبال تقویت و توسعه ورزش بانوان در کشورهای غربی آسیا هستیم که ایران یکی از الگوهای مناسب برای کمک به ورزش بانوان در کشورهای غرب آسیا و کشورهای اسلامی است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،محمد پُرگر در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آنلاین برای ورزش ناشنوایان اظهار داشت: دو کلاس و سمینار آموزشی به صورت وبیناری در هفته دوم ژانویه (اواخر دی ماه ۱۳۹۹) در خصوص اصلاحات و تغییرات اساسنامه و توسعه ورزش بانوان توسط همکاران در کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهیم کرد. ما به دنبال تقویت و توسعه ورزش بانوان در کشورهای غربی آسیا هستیم که ایران یکی از الگوهای مناسب برای کمک به ورزش بانوان در کشورهای غرب آسیا و کشورهای اسلامی است.

رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه با اشاره به میزبانی کشورمان برای مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان، تصریح کرد: ایران و ترکیه پیشنهاد میزبانی مسابقات کشتی ناشنوایان را ارائه کرده اند که هم اکنون در حال بررسی است.

پُرگر در خصوص عدم برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان، خاطرنشان کرد: بازی‌های آسیایی۲۰۲۰ ناشنوایان قرار بود ۱۰ تا ۲۱ آبان ماه سال ۹۸ در هنگ کنگ برگزار شود اما به دلیل جنگ و درگیری سیاسی داخلی‌ این کشور لغو شد. چند ماه این بازی‌ها را عقب انداختیم تا در بحرین برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا متاسفانه باز هم عقب افتاد. ولی به احتمال زیاد بازی‌های آسیایی ناشنوایان بعد از بیست‌وچهارمین دوره بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.