آرمان شکیبا: فوتبال قائمشهر مسیر خوبی رو نمیرود!

از سردرگمی مربیان تا اوضاع عجیب هیات فوتبال قائمشهر!

آرمان شکیبا کارشناس فوتبال مازندران گفت: مربیان در قائمشهر متاسفانه دچار سردرگمی های بیشماری هستند!فوتبال قائمشهر مسیر خوبی رو نمیرود.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛آرمان شکیبا مشاور ریاست هیات فوتبال و مسئول کمیته آموزش هیات فوتبال قائمشهر در گفتگویی اظهار داشت: فوتبال قائمشهر مسیر خوبی را نمی‌رود. سالهاست که شهرهای اطراف ما از ما جلو زدند و ماعقب ماندیم و کسی هم گوش شنوایی ندارد و همین طور چشمانی بینایی ندارد.

 

وی در خصوص اینکه آیا تکلیف هیات فوتبال قائمشهر مشخص شده یا خیر، گفت: متاسفانه بعد گذشت یکسال و چندماه هنوز حکم سرپرستی محمدرضا بابایی به ریاست تبدیل نشده و این یکی از سوال های مطرح شده در اهالی فوتبال شهرستان ماست، که نقل محافل شده و از اقای فرشاد آذری ریس اداره ورزش و جوانان و همچنین آقای خلردی محترم خواهشمندم که به این موضوع جوابی قاطع و محکمی بدهند تا این بنده خدا آقای بابایی که انصافا با تمام نبود زیر ساخت ها از جمله نبود زمین فوتبال در اختیار هیات، در اختیار نداشتن حتی یک نصب بنر تبلیغاتی فلان اسپانسر در استادیوم وطنی و…. و از همه مهمتر چند دستگی پیشکسوتان فوتبال شهرستان، به این سوال هرچه سریعتر پاسخی صحیح و صریحی بدهند ممنون میشویم.

 

شکیبا در خصوص اوضاع مربیان قائمشهر هم صحبت کرد و بیان داشت: مربیان در قائمشهر متاسفانه دچار سردرگمی های بیشماری هستند. بعنوان مسئول کمیته آموزش مربیان عرض میکنم، از اساتید و مدرسان محترم فدراسیون که قطعا همه‌ی عزیزان قرار نیست سرمربی یا نفر اول تیم بشوند، آنها را راهنمایی کنند همه دنبال سرمربیگری هستند، کمتر کسی را دیدم که اعلام کند؛ من میخواهم آنالیزور یا مربی بدنساز یا تمرین دهنده شوم، این دسته از مربیان متاسفانه به چندین سال که هم طول میکشد این مسیر غلط را طی میکنند و در یکباره متوجه میشوند که مسیر را کلا اشتباه طی کردند.

 

وی ادامه داد: بدنبال این باشیم که این عزیزان را راهنمایی کنیم که براساس استعدادی دارند در جای جای این ورزش تقسیم شوند و به فوتبال و جوانان این مرز و بوم خدمت کنند.

 

شکیبا از مشکلات گفت و افزود: ما در برگزاری بسیاری از بازی‌ها مشکل داریم، آرزوی هر فوتبالیست جوان قائمشهری است که در استادیوم شهید وطنی پابه توپ بشود و خود را بعضا در لباس نساجی حس کند و متصور بشود و خود را با تصویر سازی ذهنی که امری رایج در کشورهای فوتبال خیز هست کمک کند و ارتقا دهد، فستیوال‌ها، مسابقات در زمین های روستا و اطراف شهرستان توسط هیات اجاره و برگزار میگردد.

 شکیبا ادامه داد: مهمترین ضعف نبود تیم دوم در رده بزرگسالان لیگ دو و یک کشور است. درسته ما این فصل لیگ سه مرحله اول سه تا تیم داریم اما سوال اینجاست آیا این سه تیم به اندازه باشگاه نساجی دیده و حمایت میشوند؟ چه از لحاظ حمایت تماشاگران، مسئولین، پیشکسوتان، باشگاه نساجی باشگاه بزرگی است و مشکلاتش هم بزرگتر، آقای حدادیان لطف بزرگی در حق ما دارند اما تیم ها و باشگاههای دیگر نباید دیده بشوند؟ آیا همه ی بازیکنان میتوانند به نساجی راه پیدا کنند؟ ای کاش نساجی تیم ب یا دومی داشت.

 

وی افزود: آن بازیکنی که سلیقه‌ی سرمربی نبوده باید به کجا برود، بیرون استان؟ آیا تیمی باشد در شهرستان قائمشهر در حد و قواره ی باشگاه نساجی که نه! سایه‌ای از این باشگاه بهتر نیست؟ خودتان قضاوت کنید.

 

مسئول کمیته آموزش هیات فوتبال از فوتبال گفت و اظهار کرد: در پایه ها، مرتب بازی ها از سنین پایین و رده ها برگزار و در حال برگزاری است. استعداد یابی ها، معرفی به استان، به طور منظم برگزار میشود، همین الان هم در این روزها مسابقات زیر ۱۳/۱۴سال، دچار کمی و کاستی قطعا هستیم، که باید هرچه سریعتر توسط ریس هیات ترمیم و بازسازی بشود.

 

وی افزود: در ضمن از آقای بابایی و زحماتش و همچنین اعتمادی که به بنده را داشتند کمال تشکر و قدردانی رو دارم.

 شکیبا تاکید داشت: فوتبال شهرستان باید سم زدایی بشود و از افراد و کسانی که فوتبال را از پشت تلویزیون منزلشان یاد گرفتند، نه در درون زمین با عرق ریختن، کارکردن، تجربه کردن، بردن، باختن، و هزاران مشکلات ساختاری و غیر ساختاری، باید هرچه سریعتر بساط قارچ گونه ی افراد غیر متخصص و مجوز دهی بی اساس بدون نظر پیشکسوتان محترم صاحب نظران این عرصه در شهرستان به صورت اورژانسی جلوگیری و یا حداقل کم کنیم، یا کم بشود.

این مسئول بیان داشت: دغدغه‌ی بنده بعنوان یک مربی کوچک در فوتبال این شهرستان و استان در ابتدا ایجاد پل ارتباطی ما بین مربیان باتجربه کاربلد پیشکسوتان و مربیان جوان شهرستان بوده و قطعا و حتما احترام مربیان جوان به پیشکسوتان ارزشمند، آنها چراغ راه هستند و فوتبال فقط یک خیابان نیست، فوتبال دارای کوچه پس کوچه های زیادیست که باید برای بلد بودن آنها از پیشکسوتان کمک و بهره گرفت.