گفتگویی جذاب با صابر میر قربانی سرمربی شهدای بابلسر

تعطیلی تمرینات شهدای بابلسر به دلیل نداشتن زمین تمرین!

صابر میرقربانی سرمربی شهدای بابلسر گفت: اتفاقات بازی با چوکا از پیش تعیین شده بود. در حال حاضر به دلیل نداشتن زمین تمرین، تمرینات تیم تعطیل شده است.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛شهدای بابلسر یکی از نمایندگان استان مازندران در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال ایران است که هدایت این تیم را صابر میرقربانی ستاره سال‌های نچندان دور فوتبال ایران بر عهده دارد.

تیم شهدای بابلسر در طول این سال‌ها کم بی حاشیه نبوده و بارها هم تا مرز فروش و انحلال پیش رقته، اما امسال با حضور صابر میرقربانی قصد احیا شدن دارد. تیمی که همین صابر میرقربانی از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دوم آورده، بعد چند فصل حضور پرحاشیه در لیگ دسته دوم، این فصل بعنوان تیمی با تجربه بدنیال صعود است. در ادامه گفتگوی مفصل رامتین مهدیزاده خبرنگار ما با سرمربی شهدای بابلسر را میخوانید؛

_ نظرتون در رابطه با شرایط امسال تیم شهدای بابلسر ؟ 

+ امسال تیم خوبی داریم به نسبت بودجه ای که در اختیار داریم

تیمی درست کردیم که در خور شخصیت مردم شهر باشه و یه تیمی باشه که مثل پارسال نباشه که زنگ تفریح تیم ها شده بود و تیم امسال تیم با شخصیتی باشه.

_ امکاناتتون چطوره ، البسه ، زمین تمرین و … ؟ 

+ مشکلات که همه جا هست همیشه هست ما هم در البسه مشکل داریم ، داشتیم و خواهیم داشت و هم در زمین تمرین به شدت مشکل داریم و حتی تمرین تیم نیز به همین دلیل تعطیل شده !!!گاهی اوقات به همین دلیل برای تمرین به ساحل میریم .

_ شرایط مالی تیم امسال چطور بوده ؟ 

+ از لحاظ مالی بودجه تیم ما برای این فصل سه میلیارد بوده و با قراداد کادر فنی و سایر اعضا ، قرارداد کل تیم با مبلغ سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان بسته شده است و وارد مسابقات شدیم .

_ بازیکن هایی که میخواستین براتون به خدمت گرفتند ؟

+ باشگاه تلاش خود را در این زمینه انجام داد و بنده از بازیکن هایی که به خدمت گرفتیم بسیار راضی هستم و جا داره به این نکته اشاره کنم ؛ به نسبت بودجه ای که وجود داشت بنده سعی کردم تیممو جوان ببندم و دفاع راست تیم ما نوزده ساله و تیم چپ تیم ما بیست سال دارند و میانگین سنی تیم ما بیست و سه سالو نیم است و یکی از دلایل جوان بستن تیم انگیزه است که میخواهم بازیکنانم با انگیزه باشند

_ هدف امسال تیم چیست و به دنبال چه جایگاهی در جدول هستین ؟ 

+ با توجه به بودجه ای که در اختیارم قرار دادند هدف تیم حفظ سهمیه است و بنده فکر میکنم کمترین هزینه را در گروه تیم ما داشته و کمترین هزینه ۶ میلیارد و بیشترین بودجه ۲۰ میلیارد است و تیم ما فقط با ۳ میلیارد بسته شده بنابراین برای سقوط نکردن میجنگیم و برای رتبه خوب در میانه جدول تلاش میکنیم.

_در هفته اول میزبان تیم تهران یاسا بودید که با تساوی این بازی به اتمام رسید

در این بازی بدنبال برد بودید یا به دنبال تک امتیاز بودید و به هدفتون رسیدین ؟ 

+ تیم تهران یاسا تیم ناشناخته ای بود و از لیگ سه با قهرمانی به لیگ دو راه پیدا کرد و فیلمی از بازی این تیم نتوانستیم تهیه کنیم و تو بحث انالیز بسیار ضعیف هستیم و هیچ امکاناتی در این مورد نداریم ولی با تمامی این شرایط ما برای برد به میدان رفتیم و فقط به سه امتیاز این بازی فکر میکردیم و میتوانستیم برنده این بازی باشیم که داور عملکرد ضعیفی در این بازی از خود به نمایش گذاشت

_محرومیت شما و عدم حضور در کنار زمین چقدر تاثیرگذار بوده در این بازی ؟ 

محرومیت من و عدم حضور در کنار زمین خیلی تاثیر داشت و این بازی چون بازی اول بود و بازی اول با هر تیمی باشه واقعا سخته و مساوی کردیم و به هدفمون که سه امتیاز بود نرسیدیم.

_نظرتون در مورد عملکرد داور در این بازی و ایا اینکه در نتیجه بازی عملکرد داور تاثیر داشته ؟

+ داور به شدت ضعیف بود و به تیم ما ضربه زد

در این بازی ما باید با دو حتی سه اختلاف گل برنده بازی میشدیم اما داور کاری کرد که بازی یک یک تمام بشه حتی پنالتی که دروازه بان تیم ما مهار کرده بود را به طرز عجیبی تکرار داد و این مسئله برام بسیار عجیب بود و در لیگ برتر داور ها جرات اینکار را ندارن چون زمانی میشه پنالتی رو تکرار داد که استادیوم دارای سیستم وار باشه و همه قانع بشن از تصمیم داور در غیر اینصورت تکرار پنالتی مورد قبول نیست و داور این بازی برام خیلی مشکوک بود و در ادامه در این باره بیشتر صحبت خواهم کرد.

در هفته دوم گروه اول شاهد دربی جذاب شمال بودیم جایی که مهمان تیم چوکای تالش بودید که این بازی از حاشیه های زیادی برخوردار بود و در انتها با برتری دو بر یک تیم شما به اتمام رسید ؛  در ابتدا قرار بود در شهر رشت به میدان برید اما در ادامه استادیوم بازی تغییر کرد و قرار شد در استادیوم وحدت استارا تیم چوکا از شما میزبانی کند و این برنامه ریزی شما را برای این بازی بهم نزد ؟ 

+ تمام برنامه ریزی ما با این تغییر بهم ریخت و به صورت ناگهانی به ما اعلام کردن بازی در استارا انجام میشه و پنج ساعت با رشت فاصله داره و من فکر میکنم این از قبل برنامه ریزی شده بود تا به ما ضربه بزنند چون ما یازده ساعت تو مسیر بودیم اما خداروشکر توانستیم به پیروزی برسیم و ما برای برد به میدان رفته بودیم.تیم ما هر بازی برای برد به میدان می‌رود چه در داخل خانه و چه در بیرون از خانه

_ بعد از بازی درگیری شدیدی در استادیوم به وجود اومد نظرتون در این باره ؟

تماشاگرا و هوادارای چوکا باید به این درک برسند که سرمایه اصلی این تیم هوادارا هستن و باید خودشان را در زمان عصبانیت کنترل کنند.

_ پیش از شروع فصل هدفتون در دو بازی اول چه بود و به چند امتیاز فکر میکردید ؟ 

« یک برد و یک تساوی و کسب ۴ امتیاز از ۶ امتیاز ممکن »

+ در دو بازی اول ، به اولین چیزی که فکر میکردم نباختن بود تا به اون شخصیت تیمی برسیم که خداروشکر به این مهم دست پیدا کردیم ولی بر این باورم که اگر داور اجازه میداد ما به شش امتیاز دست پیدا میکردیم

_ برنامتون برای بازی روز چهارشنبه مقابل فولاد ب خوزستان چیست ؟

+ تیم فولاد ب بسیار تیم خوبی است و دو ساله که به پلی آف لیگ دو صعود میکنه و با اختلاف اندک لیگ یکی نمیشه و همیشه مدعی بوده

سرمربی این تیم حسن هوری بسیار سرمربی خوبی است و که از رفیقای قدیمی بنده هستن و در تیم نفت آبادان با همدیگر هم تیمی بودیم و من برای این تیم احترام زیادی قائلم اما تیم ما فقط برای برد به میدان می‌رود و میخواهیم با این برد در جدول به رتبه خود ارتقا دهیم و با تمام تلاش برای این برد به میدان خواهیم رفت.

ممنون از اینکه پاسخگوی سوالات ما بودید، در اخر اگر صحبتی دارید بفرمایید:

تشکر میکنم از اقای رامتین مهدیزاده؛ یک پیغام مهم دارم برای مردم شمال و مازندران و علی الخصوص مردم شهر بابلسر و میخواهم این قول را بدهم که ما امسال تیمی هستیم که حرف های زیادی برای گفتن داریم با اینکه هدف و بودجه این تیم حفظ سهمیه است اما ما با توکل به خدا به رتبه بهتر و بالاتری فکر میکنیم .