سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران:

تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام مازندران ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار میخواهد

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت : برای تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام موجود در استان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،عادل عالیشان روز سه شنبه در گفت وگویی به مناسبت دهه مبارک فجر و با اشاره به راهبرد توسعه و شتاب بخشی تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی مازندران افزود: ۶۹ طرح نیمه تمام ورزش استان پیشرفت فیزیکی ۱۵ تا ۹۰ درصد دارند.
وی ادامه داد : اکثر طرح های نیمه تمام ورزشی مازندران در روستاهای قرار دارد و باتوجه به اهتمام برای اتمام این طرح ها نیاز است تا اعتبار مورد نیاز در این خصوص تخصیص یابد.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران سرانه فضاهای ورزشی روستایی کنونی استان را ۲ میلیون متر مربع اعلام کرد و گفت: به ازای هر فرد روستایی مازندران یک و چهار دهم متر مربع فضای ورزشی وجود دارد که این میزان تا قبل از انقلاب بسیار محدود و ناچیز بود.
نیمی از ورزشکاران مازندران روستازاده هستند وی افزود: بیش از ۵۰ درصد ورزشکاران مازندران روستایی و روستازاده هستند که این نشان دهنده ظرفیت بالای جامعه روستایی در حوزه ورزش است.
عالیشان با اشاره به راهبرد این اداره کل برای توسعه و ترویج ورزش همگانی گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از آقایان و ۳۰ درصد جامعه بانوان استان در ورزش همگانی فعالیت دارند که این رقم می بایست به ۵۰ درصد افزایش یابد.
وی با اشاره به توجه ویژه ورزش و جوانان مازندران به حوزه جوان گفت: تقویت ستادهای ساماندهی امور جوانان و نیز تقویت هویت دینی و باورهای اسلامی و ترویج ازدواج آسان و تحکیم خانواده از جمله راهبردها در این بخش است که در استان مازندارن پیگیری خواهد شد. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران تعداد جمعیت جوان استان را یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد.