۴ ۴ سکانس پنهان تیم ملی فوتبال مقابل انگلیس/ امیدی که زنده است

با وجود شکست مقابل تیم ملی انگلیس اما ایران و ایرانی نشان داده مرد روزهای سخت است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تیم ملی انگلیس به میدان رفت اما با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته تیم ملی مقابل شاگردان گرت ساوتگیت شکست خورد تا همه نگاه‌ها به دو بازی آینده ملی‌پوشان مقابل ولز و آمریکا باشد. بازی ایران مقابل انگلیس اتفاقات زیادی را در پی داشت که بخش عمده‌ای از آن فقط به نتیجه داخل زمین منتهی نمی‌شود.

 

* وقتی شعارها رنگ عینی به خود می‌گیرد

 

در همان ابتدای بازی بود که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان به دلیل یک برخورد شدید با مجید حسینی از ناحیه بینی دچار شکستگی شد؛ هرچند که این مصدومیت شدید اصلا برای ما خوشایند نبود اما واکنش او غیرت را به منصه ظهور گذاشت. فرزند دیار لرستان با وجود آن مصدومیت سنگین، غیرت ایرانی را به همه نشان داد. همان زمان که همه نگران وضعیت سلامتی او بودند بیرانوند درخواست داشت که همچنان درون دروازه بماند هرچند که سرگیجه‌های متوالی که ناشی از ضربه سنگین به صورت او بود در نهایت کار را به جایی رساند تا علیرضا بیرانوند نتواند به سنگربانی دروازه تیم ملی ادامه دهد.

مسئله اصلی آنجا است که شدت این مصدومیت به حدی بود که این دروازه‌بان بعد از بازی بلافاصله عازم بیمارستان شد تا به مداوای بینی مصدومش بپردازد. این رفتار غیرتمندانه بیرانوند یک بار دیگر تعصب ایرانی را به همه دنیا نشان داد که با وجود صورت زخمی باز هم در تلاش بود تا مثل یک سرباز از تیم کشورش دفاع کند. به واقع بیرانوند در بازی روز گذشته شعار «تا پای جان برای ایران» را به همه دنیا نشان داد تا در یک آوردگاه جهانی یک شعار نمود عینی پیدا کند.