جام جهانی ۲۰۲۲| زورمان در فوتبال به انگلیس نرسید/ طارمی دبل کرد، اما باختیم، بدم باختیم ..!

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار در جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیم ملی انگلیس رفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار خود در جام جهانی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه الخلیفه قطر به مصاف انگلیس رفت که این بازی با نتیجه ۶ بر ۲ به سود انگلیس خاتمه پیدا کرد.

 

در این مسابقه خبری از شگفتی نبود و تیم ملی مقابل انگلیس طبق پیش‌بینی اکثر کارشناسان شکست خورد، اما هنوز برای ادامه مسابقات و صعود احتمالی شانس و امید داریم و در صورتی که در دو بازی آینده بتوانیم نتایج خوبی بگیریم امکان صعود از گروه را خواهیم داشت.

 

کی‌روش برخلاف جام‌ جهانی‌های گذشته نتوانست یک تیم ملی با دفاعی منسجم و آهنین را به میدان بفرستد. تیمی که از آرژانیتن فقط یک گل خورده بود در این مسابقه ۶ گل دریافت کرد. نکته حائز اهمیت این است که مادر مهدی طارمی گفته بود آرزویم این است که پسرم گلزنی کند و این گل‌ها را به شهدای شاهچراغ تقدیم کند. به این ترتیب با گل‌هایی که طارمی امروز زد آرزوی مادرش را برآورده کرد.

 

داور: رافائل کلاوس (برزیل)

 

کمک داوران: رودریگو کورویرا، دانیل ریکاردو (برزیل)

 

کارت زرد: علیرضا جهانبخش و مرتضی پورعلی گنجی از ایران

 

کارت قرمز: –

 

گل: بلینگهام (۳۵)، ساکا (۴۳ و ۶۲)، استرلینگ (۴۵+۱)، رشفورد (۷۱) و گریلیش (۹۰) برای انگلیس، مهدی طارمی (۶۵ و ۹۰+۱۲) برای ایران

 

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند (۱۷ – حسین حسینی)، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی (۶۳ – مهدی ترابی)، روزبه چشمی (۴۶- محمدحسین کنعانی زادگان)، احسان حاجی صفی، احمد نورالهی (۷۸ – سردار آزمون)، علی کریمی (۴۶ – سعید عزت‌اللهی)، علیرضا جهانبخش (۴۶ – علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی

 

سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

ترکیب تیم انگلیس: جردن پیکفور، لوک شاو، جان استونز، هری مگوایر (۷۰ – اریک دایر)، کران تریپیر، دکلین رایس، میسون مونت (۷۰ – فیل فودن)، جود بلینگام، بوکایو ساکا (۷۰ – مارکوس رشفورد)، رحیم استرلینگ (۷۰ – جک گریلیش) و هری کین (۷۵ – ویلسون)

 

سرمربی: گرت ساوتگیت