فیض الله نفجم : پس از انقلاب گرایش جوانان به ورزش بیشتر شده است

به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رئیس هیات تکواندو و قهرمان اسبق این رشته ورزشی گفتگویی داشتیم که در ادامه ملاحظه می فرمایید .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فیض الله نفجم رئیس هیات تکواندو استان مازندران ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص آخرین وضعیت تکواندو کشور در بحث مدال آوری، اظهار داشت: شرایط تکواندو در کشور شرایط مطلوبی است. در آخرین مسابقات جهانی، که ایران قهرمان جهان شد، از چهار مدالی که دریافت کرده ایم دو مدال را ورزشکاران مازندرانی گرفتند.

نفجم افزود : در المپیک گذشته نیز هم در بخش آقایان و هم بانوان عضو تیم ملی داشتیم و امیدوار هستیم تا در المپیک بعدی هم عضو تیم ملی داشته باشیم و افتخار آفرینی کنیم. این پیشکسوت و قهرمان تکواندو جهان بیان داشت : در ورزش های پایه در بخش استعدادیابی این چند سال اخیر که وزارت ورزش، تربیت بدنی را به اداره کل ورزش و جوانان تغییر داده است، ما همیشه قهرمان بوده ایم و به ندرت شاید دوم شده باشیم.

وی ادامه داد : در بخش استعدادیابی ورزشکاران مازندرانی از استعداد بالایی برخوردار بودند و بعد از انقلاب هم تکواندو اولین رشته ای بوده که توانسته در المپیک مدال کسب کند. رئیس هیات تکواندو مازندران با اشاره به بحث زیرساخت‌ها عنوان کرد: به لحاظ زیر ساختی ما بحث استعدادیابی رایگان در آموزش و پرورش را داشتیم و تمام امکانات و دستگاه‌های مخصوص را خریداری کرده ایم و این موضوع چند‌سالی است که انجام می شود.

وی ضمن اشاره به دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در توجه به ابعاد جسمی و روحی ورزش، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، توجه به ابعاد معنوی ورزش به عنوان اولویت‌ اول در نظر گرفته شده است و به آن نیز دست یافته‌ایم، در بحث پهلوان سالاری، علیرغم اینکه هنوز به طور صددرصد حاصل نشده است ولی گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده است و اینک منش پهلوانی در جامعه ورزش ما مطرح می‌باشد، حتی در برخی ورزشهای رزمی شرق آسیا شاهد حضور، فرهنگ ‌ایران می‌باشیم.

نفجم در ادامه بیان کرد: در بخش ورزش‌های انفرادی مطمینا افرادی که سختی کشیدند می‌توانند این مشکلات و سختی‌ها را تحمل کنند و موفق شوند. ما قهرمانان زیادی داشتیم که اکثر این قهرمان از مناطقی مثل روستاها و شهرهای کوچک هستند و از این مناطق رشد کردن و به جایگاه قهرمانی و مدال آوری رسیدند.

این قهرمان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نگاه ویژه و دقیق ایشان نسبت به امر ورزش، خاطرنشان کرد: ورزش همگانی به منزله مسیر مقدماتی جهت دستیابی به قله و ورزش قهرمانی مطرح می‌باشد، که همواره مورد توجه قرار گرفته‌اند، از طرفی فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان دیدگاه یک مرجع تقلید، همواره به مفهوم راهکارهایی برای پیروی مسوولان ورزش کشور و گشایشی در زمینه موضوعات مختلف می‌باشد. به ویژه در بحث ورزش بانوان و صحبت‌های ایشان در مورد این بخش که جنسیت را عاملی در جهت توقف فعالیت‌های ورزشی بانوان که مغایرتی با شرع نداشته باشد، نمی‌داند، تصور می‌کنم انگیزه و گشایش لازم در جهت ورود بیشتر بانوان به ورزش قهرمانی و همگانی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: بعد انقلاب تعداد مربیان و داوران در بخش بانوان چندین برابر شده است و ما در روستاهای دور افتاده هم مربیان و داوران ارزنده ای داریم.

نفجم ادامه داد: علاوه بر توفیق در زمینه‌ی مسایل روحی و جسمی ورزش، افتخارات کسب شده در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ورزش قهرمانی و همگانی و کسب مدال‌های مختلف المپیکی و جهانی به مراتب بیشتر از دوران قبل از پیروزی انقلاب می‌باشد و خود بیانگر پیشرفت و عملکرد علمی در ورزش می‌باشد.

این قهرمان ارزنده تکواندو در پایان توجه بیشتر جمهوری اسلامی به ابعاد روحی و جسمی ورزش، نسبت به دوران قبل را عاملی جهت مشارکت بیشتر جوانان در امر ورزش دانست و خاطر نشان کرد: اینک بهره‌برداری و برداشت جوانان به دلیل وجود بستر سالم در ورزش قابل مقایسه با قبل نمی‌باشد و ورزش به عنوان امری واجب، ضروری تلقی می‌شود.