بهرام اسماعیلی : باید یک تغییر اساسی را در فوتبال مازندران ببینیم/اعضای مجمع مصلحت فوتبال استان را در نظر بگیرند !

بهرام اسماعیلی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگوی ویژه گروه پویش تغییر گفت : باید اجازه بدهیم تا روح فوتبال یک روح تازه ای به آن دمیده شود و یک تغییر اساسی را در فوتبال ببینیم. اگر قرار باشد همان افراد در بنده هیات فوتبال باشند ما تغییر آنچنانی نخواهیم داشت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند.

اما در جدیدترین اقدام مدیران این گروه؛ بزرگان و مدیران اسبق استان هم در این پویش شرکت کردند و در خصوص این انتخابات سخن گفتند. پرویز خاکی مدرس رسمی AFC شب گذشته میهمان پویش تغییر بود .

بهرام اسماعیلی در گپ و گفت گروه پویش تغییر در خصوص انتخابات فوتبال مازندران اظهار داشت: شاید خیلی از فوتبالیست ها و خیلی از پیشکسوتان بر این عقیده باشند که حتما باید مدیری که قراره برای هیات فوتبال انتخاب بشود باید حتما فوتبالی و از جنس فوتبال باشد و یا حداقل یک دورانی را در فوتبال سپری کرده باشد. اما من نظری غیر از این دارم و چیزی را میبینم و مطالعه می کنم در کل دنیا مدیران فوتبالی عموما یا بصورت کاملا اختصاصی فوتبالی نبوده و نیستند اما مدیریت را کامل میشناسند.

اسماعیلی افزود : شخصی که قرار است رئیس هیات فوتبال استان مازندران شود باید اشراف کامل به اتفاقات فوتبال کشور و مخصوصا فوتبال استان داشته باشد و با مطالعه و اشراف به کلیه فوتبال در تمامی سنین و با شناخت کامل نسبت به نیروهای فوتبالی در این موضوع مهم ورود کند.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه بیان داشت: کاندیدا برای اینکه اصلح باشند و مورد وثوق رای دهندگان باشند باید رزومه خود را ارائه بدهند و یا حداقل فرد خوشنامی در فوتبال یا مدیریت باشند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دو سه دهه ای بهروان، بیان کرد : در درجه اول دوست دارم شخصی جوان و با انرژی سکان هدایت فوتبال مازندران را بر عهده بگیرد. فردی باشد که بتواند برای فوتبال مازندران وقت بگذارد. مطالعه داشته باشد و برای این فوتبال تصمیم ساز باشد و دموکراسی ای را در دپارتمان خودشان ایجاد کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای فوتبال استان بگیرد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که موافق انتخاب شخصی از درون هیات است یا بیرون آن، گفت : وقتی تغییری در یکی مسیری اتفاق میافتد باید فکر نو و افرادی نو وارد عرصه بشوند. من نظرم حضور افرادی جدید با تفکراتی جدید و بروز و همچنین پر انرژی و وقت گذار باشند. افرادی که انتقاد پذیر باشند. ایده ها و پیشنهاد و انتقاد ها را بپدیرند. قطعا این افراد تاثیرگذار تر خواهند بود.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا روح فوتبال یک روح تازه ای به آن دمیده شود و یک تغییر اساسی را در فوتبال ببینیم. اگر قرار باشد همان افراد در بنده هیات فوتبال باشند ما تغییر آنچنانی نخواهیم داشت.

اسماعیلی در پیشنهادش به اعضای مجمع گفت : اگر قرار باشد دوستان اعصای مجمع به صورت شخصی رای بدهند و شخص خودشان و دور وری های خودشان را ببنند، قطعا این هیات فوتبال نمی تواند کارایی لازم را نخواهد داشت. به نظر من اعضای لطفا مصلحت فوتبال استان و آینده  فرزندانمان را در نظر بگیرند. اگر این اصل را قرار بدهند صلاح و مصلحت فوتبال استان را در نظر بگیرند مطمئن باشید مصلحت فردی در آن خواهد بود و مصلحت هر شهرستان هم در آن خواهد بود. خواهش دارم اعضای مجمع یک مصلحت اندیشی و یک آینده نگری را در نظر بگیرید و به کاندید مورد نظر رای بدهید.

این پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص انتظارات باشگاه داران از هیات فوتبال سخن گفت و بیان داشت : نظم و انضباط و عدالت اولین چیزی است که من دوست دارم در هیات فوتبال استان مازندران اتفاق بیافتد. در این چند وقته در هیات فوتبال مازندران این موارد خیلی کم رنگ بوده است. خواهش دارم این سه مورد را پایه اساس در هیات قرار بدهید.

وی ادامه داد : انتظار دارم به باشگاه ها احترام گذاشته شود و برنامه ریزی و اصول باشگاه ها احترام بگذارند. مسابقات را یا برگزار نکنید ولی اگر قرار است برگزار کنید با نظم و اراده برگزار کنید.

اسماعیلی افزود : معمولا برای یک رنسانس و روح تازه اولین چیزی که سفارش می شود همین تغییر است.

این کارشناس فوتبال کشور ضمن گلایه از عدم حمایت از مربیان مازندران گفت و بیان کرد : در این طول این سال ها ندیدم از حق مربیان مازندرانی به خوبی دفاع شود. این همان روح تغییر و یک شادابی جدید است . من هیچوقت ندیدم در هیچکدام یک از کمیته های هیات فوتبال از یک فرد صاحب نام فوتبال استفاده کرده باشیم. به غیر از استاد سورتیچی که زحمتکش فوتبال استان هستند هیچ بازیکن مطرحی در کمیته های مختلف هیات استفاده نشده است. باید افراد جوان و توانمند و بازیکنان باتجربه باید در کمیته های هیات فوتبال حضور داشته باشند.

 

گفتنیست؛ فوتبالی ها با راه انداختن این کمپین یکصدا خواستار تغییر اساسی در هیات فوتبال مازندران هستند و خواستار شخصی هستند که بتوانند در بدنه هیات فوتبال تغییرات اساسی شکل دهد.