سیدهادی حسینی : مازندران یکی از استان های غنی فوتبال کشور است/ قانون تابعیت کاندیدای مرکز استای صحیح نیست!

سیدهادی حسینی مدیرکل اسبق اداره کل ورزش و جوانان مازندران در گفتگوی ویژه گروه پویش تغییر گفت : مازندران یکی از استان های غنی فوتبال کشور است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند.

اما در جدیدترین اقدام مدیران این گروه؛ بزرگان و مدیران اسبق استان هم در این پویش شرکت کردند و در خصوص این انتخابات سخن گفتند. سید هادی حسینی مدیرکل اسبق اداره ورزش و جوانان مازندران و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی شب گذشته میهمان پویش تغییر بود .

سید هادی حسینی در پویش تغییر در جمع اعضای مجمع در خصوص انتخابات هیات فوتبال مازندران اظهار داشت :  آنچه ما بعنوان توسعه نیافتگی مطرح می کنیم  از نظر من نه در ورزش بلکه در کل کشور و در تمام موضوعات بعنوان یک دانش آموخته رشته توسعه بطور کلی حاصل عدم پیوند سه موضوع میدانم  علم و دانش، عنصر سرمایه، عنصر مدیریت است در جامعه ما این سه عنصر در خدمت هم و مکمل هم نیستند در ورزش هم همین رویه مصداق دارد.

مدیرکل اسبق اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران ضمن تشکر از زحمات بهروان، بیان داشت : از اینکه به هر دلایلی بهروان قصد کناره گیری پیدا کرد و میخواهد جا را به جوانان بدهداین کار ایشان شاییسته تقدیر است.

حسینی افزود : خیلی خوشحال هستم که دوستان خوبی از جامعه ورزش منطقه برای ریاست هیات فوتبال مازندران ثبت نام کرده اند و قبول مسئولیت کردند که در این عرصه پا به میدان بگذارند و مسئولیت خطیر فوتبال مازندران را بر عهده بگیرند.

وی بیان داشت : از نگاه من فوتبال استان مازندران اهمیتش کمتر از فوتبال کشور نیست و من خودم به شخصه هرکجا که کار کردم فرض کردم آنجایی که کار میکنم سطحش سطح یک کشور است و یک جای بزرگ است و بعنوان یک جای بزرگ برایش سرمایه گذاری کردم و برایش در بلند مدت سرمایه گذاری کنم.

حسینی در ادامه ضمن تشکر مجدذ از زحمات چندین ساله هیات فوتبال مازندران، افزود : شاهد هستم با امکانات بسیار کم شرایط بسیار نامساعد و فضای بسیار تنگ امکاناتی، مکانی، آموزشی و منابع انسانی با برنامه ریزی خوب و تیم خوب ارتقا داده شد. البته منکر ضعف های این چند سال اخیر هیات فوتبال مازندران نیستم.

این کارشناس ورزشی بیان داشت : آنچه که استان ما را متمایز می کند با استان های دیگر و اینکه چرا ما مثل استان های دیگر در لیگ های برتر بخصوص در بزرگسالان در سطح کشور وضعیت خوبی نداشته ایم، این است که این سطح از فوتبال تابع سرمایه است و اقتصاد استان اقتصاد کوچک و خورد و اقتصاد در پهنه است و به صورت حجیم نیست.

وی در خصوص تیم داری دوره های گذشته صحبت کرد و گفت : نگاه کنید زمانی که کارخانه نساجی فعال بوده نساجی هم در اوج بوده، وقتی شهرداری ها اجازه سرمایه گذاری در حوزه فوتبال را داشته اند مثلا باشگاهی مثل شهروند ساری، یا مثلا غنچه ساری موقعی که کارخانه غنچه امکان سرمایه گذاری را داشت، تیم های خوبی داشتیم.

سید هادی حسینی بیان داشت: ما در فوتبال زمانی می توانیم بگوییم که فقیریم که نفر نداشته باشیم. از این حیث ما یکی از استان های غنی کشور در فوتبال هستیم. بچه های مازندران در سطوح مختلف توپ میزنند و ما وضعیت بسیار مناسبی داریم ولی بازیکنان ما به استان های دیگر کوچ می کنند بخاطر اینکه استانی نیستیم که سرمایه مالی داشته باشیم. معمولا پرواز به اوج به سمت استان هایی است که سرمایه مالی دارند و در آنجا فعالیت می کنند.

وی در خصوص بحث اصول انتخابات گفت : انتخابات هیات های ورزشی ساز و کار خودش را دارد.در سطح استان انتخابات با ترکیبی که فدراسیون و قانون مشخص می کند برگزار می شود. رئیس فدراسیون رئیس مجمع است و در نبود ایشان مدیرکل ورزش استان می تواند انتخابات را برگزار نماید. همه آنهایی که در قانون مشخص شده بعنوان اعضای مجمع قرار می گیرند.

حسینی در خصوص حواشی اخیر سکونت کاندیدا در مرکز استان، بیان داشت: امروز این خبر را شنیدم و یک مقدار این خبر ناگوار بود. به نظر من این حرف درستی نیست.استان مازندران یک کلانشهر است. همه استان یک شهر محسوب می شود. نمیشه استان را از سرمایه هایی که در نقاط دور دست است محروم کنند. می شود کاندیدا را مکلف کرد که بعد از انتخاب در انتخابات بیایند و در مرکز استان سکونت داشته باشند تا در دسترس بیشتر سایر شهرها باشد.

وی افزود: این موضوع چیز معقولی نیست ولی اگر باشه باید تلاش کرد برای رفع این نقیصه در اساسنامه ولی خب فعلا زمان برای اصلاح نیست ولی در آینده می شود این مشکل را برطرف کرد. رئیس هیات باید ساکن مرکز استان باشد ولی اینکه اهل مرکز استان باشد اصلا درست نیست.

سید هادی حسینی در خصوص تعلل کردن هیات فوتبال در برگزاری انتخابات گفت : یکی از دلایل موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال است. آنها اول میخواهند تکلیف فدراسیون فوتبال مشخص شود و بعد به استان ها بپردازند.

مدیرکل اسبق ورزش استان در خصوص شائبه های مهندسی انتخابات، افزود : با موضوع انتخابات با تشکیک برخورد نکنید. ممکنه هر کسی راجب شخصیتی نظری داشته باشیم. ممکنه شخص بهروان هم راجب کسی نظری داشته باشد. من معتقدم که این مسئله نه در شان آقای رنگرز است و نه در شان دیگر عزیزان.

وی در پایان با پیشنهاد به کاندیدا گفت : پیشنهاد من این است که همه این ۱۸ عزیز برنامه های خودشان را ارائه بدهند و برنامه مکتوب داشته باشند و ثانیا نگاهشان به روسای هیات های شهرستانی باشد و کمک کنند. حتما همه به صورت تک تک با مدیرکل و معاون ورزشی و سرپرست یا دبیر فدراسیون نشست داشته باشید تا بتوانید در ادامه راه موفق باشید.

 

گفتنیست؛ فوتبالی ها با راه انداختن این کمپین یکصدا خواستار تغییر اساسی در هیات فوتبال مازندران هستند و خواستار شخصی هستند که بتوانند در بدنه هیات فوتبال تغییرات اساسی شکل دهد.