با کاندیدای هیات فوتبال | فغانپور : در پرونده ویلموتش نقشی نداشتم / من یک استان واحد درست خواهم کرد

صالح کاردگر، یکی دیگر از کاندیدای احراز پست ریاست هیات فوتبال مازندران شب گذشته مهمان گروه #پویش_تغییر بود و به سوالات خانواده بزرگ فوتبال مازندران پاسخ داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند.

فغانپور اصالت بابلی دارد و در فدراسیون فوتبال ایران پست مهم مسئول حقوقی را بر عهده دارد.فغانپور شناخت کافی از فوتبال و قوانین و مقرراتش دارد و به‌عنوان یک چهره شناخته، سال‌هاست در سطح اول فوتبال کشور حضوری موفق داشته است.

صفی الله فغانپور در پرسش و پاسخ پویش تغییر در پاسخ به سوالات اعضای مجمع پاسخ داد و اظهار داشت : معمولا افراد از استان به فدراسیون فوتبال تمایل دارند ولی من برعکس عمل کردم و از فدراسیون فوتبال که چندین سال سابقه کار در فدراسیون را دارم بعنوان یکی از کاندیدا آمدم و اسم نویسی کردم.

فغانپور افزود : هدف و انگیزه من بخاطر این است که بتوانم به ورزش استان و فوتبال استان در کنار پیشکسوتان مربیان، داوران و بزرگان فوتبال بتوانم کمک حال باشم تا با کمک هم تحولاتی در فوتبال استان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد : اگر برنامه ریزی درست داشته باشیم، اگر ارتباطات قانونمند با فدراسیون داشته باشیم و اگر بتوانیم از فرصت هایی که در اختیار ما است خوب بهره گیری کنیم فوتبال مازندران می تواند قطب کشور باشد.

این کاندید با بیان اینکه مازندران یک فرصت برای فوتبال کشور است، اظهار داشت : این موضوع برای فدراسیون هم قابل توجه است. اگر ما بتوانیم از این فرصت ها خوب بهره بگیریم و اگر بتوانیم همه باهم در کنار هم باشیم، دست بیعت به همدیگر بدهیم و متحد بشویم می توانیم فوتبال مازندران را به جایگاه واقعی برسانیم.

وی بیان داشت : اولین کاری که بعد از انتخابات ریاست هیات فوتبال استان مازندران بنده انجام خواهم داد، این است که ما یک استان واحد درست خواهیم کرد.

فغانپور افزود : دیگر شرق و غرب و مرکز نخواهیم داشت.فوتبال استان باید ید واحد باشد که برای انجام اینکار اولین بخش نامه ای که بعد انتخابات صادر خواهم کرد این است که همه هیات های شهرستانی باید به اتوماسیون اداری متصل بشوند.

این کاندید بیان کرد: ما سیستم اتوماسیون ادرای را راه اندازی خواهیم کرد و همه شهرستان ها به این سیستم متصل خواهند شد که دیگر از رامسر و تنکابن، گلوگاه و سایر شهرهای دور برای یک نامه به سمت مرکز استان حرکت نکنند. ما در کمتر از سه ماه دیگر هیچ نامه فیزیکی ای مشاهده نخواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه های کمیته های هیات سخن گفت و افزود : ما یازده کمیته دائمی داریم من از همه عزیزانی که در سراسر استان هستند، خصوصا روسای شهرستان ها در کمیته ها از آنها استفاده خواهیم کرد. اولین کار من بعد از انتخابات، برای هر یک از کمیته ها فراخوان خواهم داد که همه کسانی که دل در گرو پیشرفت فوتبال استان دارند بیایند و ثبت نام بکنند و رزومه خودشان را ارسال کنند و بگویند که در کدام کمیته توانایی فعالیت دارند و می توانند به ما کمک کنند.

فغانپور در خصوص هیات های شهرستانی گفت : برای احیای فوتبال در شهرستان ها برنامه های خوبی دارم و همانند گذشته قصد تشکیل تیم منتخب استان را دارم.

وی با بیان اینکه مناطق را احیا خواهم کرد، افزود : سه هیات فوتبال منطقه را مجدد احیا خواهیم کرد و با برنامه ریزی دقیق با شناسایی استعدادها به پیشرفت فوتبال استان کمک خواهیم کرد.

این کاندید در خصوص فوتبال بانوان اظهار داشت : از آنجایی که کلا بانوان در کشور مظلوم واقع شده اند، بانوان به حق خودشان نرسیده اند. مخصوصا در امر ورزش ! علی رغم اینکه بیش از ۵۰ درصد نیروی انسانی ما بانوان هستند، بانوان استعداهای فوق العاده ای دارند و در ورزش نشان داده اند که می توانند جلوتر از حتی  آقایان قرار بگیرند.  من اختصاصی برای بانوان در هیات فوتبال برنامه ریزی خواهم کرد و کمیته هایی که مطابق برنامه در اساسنامه آمده هم تراز با آقایان برای بانوان هم تشکیل خواهیم داد.

فغانپور اظهار داشت : در هیات فوتبالی که بنده در آن حضور داشته باشم، یک اتاقک شیشه ای است.هر اتفاقی که در هیات فوتبال بیافتد همه فوتبالی ها استان آن را می توانند نظاره گر باشند. یعنی آنقدر شفاف چه از نظر مالی، چه از نظر تشکیلاتی، چه از نظر اداری و … همه اتفاقاتی که در هیات فوتبال که من مسئولیتش را داشته باشم به صورت شفاف و واضح انجام خواهد شد.

وی در خصوص راهکارهایش برای درآمدزایی سخن گفت و بیان کرد : برای درآمدزایی برنامه های خوبی دارم . ما سه مسیر را شکل خواهیم داد. اولین مسیر تشکیل کمیته بازاریابی قوی و قدرتمند است. مجمع خیرین ورزشی را نیز تشکیل خواهم داد.

این کاندید ادامه داد : برای ارتقای سطح دانش مربیان، داوران و .. برنامه دارم. اعتقاد دارم که مربیان و داوران باید با علم روز دنیا آشنا باشند.

وی در خصوص جوانگرایی در هیات اظهار داشت : ورزش یعنی جوانگرایی ! نمی شود ما بحث ورزش را داشته باشیم اما نگاه جوان گرایانه نداشته باشیم. ما قطعا باید از جوانان در بدنه هیات فوتبال نهایت استفاده را ببریم. اینکه بتوانیم تغییر نسل ها را داشته باشیم می توانیم مدیریت ها را برای نسل های بعد به جوانان واگذار کنیم.

گفتنیست؛ فوتبالی ها با راه انداختن این کمپین یکصدا خواستار تغییر اساسی در هیات فوتبال مازندران هستند و خواستار شخصی هستند که بتوانند در بدنه هیات فوتبال تغییرات اساسی شکل دهد.