اتحاد و همبستگی کاندیدا و خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر تفکر در هیات فوتبال / گلایه ها از مهندسی احتمالی انتخابات !

کاندیدای هیات فوتبال استان مازندران در شب های گذشته در گروه #پویش_تغییر به مناظره پرداختند و ماحصل این مناظره ها اتحاد و همبستگی اکثر کاندیدا و خانواده بزرگ فوتبال برای تغییر تفکر در هیات فوتبال استان مازندران بود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند. اما در چند شب اخیر، اکثر کاندیدا در گروه به بحث و مناظره پرداختند و بر سر اتحاد و همبستگی برای تغییر تفکر در هیات فوتبال به تفاهم رسیدند.

بحرگرد : رئیس کمیته داوران سلامت را در رقابت انتخاب کند !

رضا بحرگرد یکی از کاندیدای ریاست هیات فوتبال مازندران نسبت به برگزاری کلاس داوری در غرب استان واکنش نشان داد و اظهار داشت : برگزاری کلاس داوری در غرب استان باعث شد تا بسیاری از کاندیدا و رسانه ها ناراحت بشوند.

بحرگرد افزود : متاسفانه رئیس کمیته داوران هیات فوتبال که اتفاقا کاندید هم هستند این روزها در حال جولان دادن هستند. این یک نوع دهن کجی به بقیه کاندیدا است . حداقل انتظار این بود که این نشست بدون حضور مدیرکل برگزار میشد، چرا که اولا من در این ۱۰ – ۱۵ سال اخیر چنین مراسمی را در غرب استان کمتر شاهد بودم ولی واقعا این رفتار رفتار درستی نیست و ادامه این رفتار میتونه برای ورزش مازندران چالش شود.

وی ادامه داد : دوستان باید شرایط مدیرکل را در نظر بگیرند ولی آقای رنگرز هم ناخواسته وارد این مراسم شده است.

بحرگرد بیان کرد : تا روسای هیات ها نخواهند هیچگونه اتفاقی در انتخابات هیات فوتبال مازندران رقم نخواهد خورد و ما هرچقدر هم صحبت کنیم بعنوان یک راهکار برای شخصی خواهد بود که انتخاب می شود. شخصی که بعنوان رئیس هیات انتخاب می شود اگر همین برنامه ها و صحبت های مطرح شده در گروه پویش تغییر را استفاده کند قطعا موفق خواهد شد.

این کاندید ضمن انتقاد از رئیس کمیته داوران با بیان اینکه با این اقدامات نمی شود حامی داوران شد، عنوان کرد : رئیس کمیته داوران در پاسخ دادن بسیار شفاف و سوال ساده بنده ( شما در زمانی که مسئول کمیته داوران بوده اید و مالیات داوران را کسر کرده اید، چه مقدار پول به حساب اداره مالیات واریز کرده اید!؟ ) مانده اند و هنوز پاسخ به این سوال ندادند. ایشان با این روش نقره داغ خواهد شد و هم از ورزش و هم از فوتبال می افتد مگر اینکه سلامت را در رقابت انتخاب کند.

بحرگرد گفت : فکر این نباشند که مابقی کاندیدا خواب هستند و ایشان خیلی بیدار هستند. ما همه هوشیار هستیم ولی حرمت ها را حفظ می کنیم. اینکه همچین کلاسی برگزار می شود خیلی خوب است اما اینکه من به شعار بگویم حافظ منافع داوران هستم و از اسم داوران استفاده کنم درست نیست. با این روش و با این عدم حضور روسای هیات هایی که امروز در این مراسم دعوت بودند زنگ خطری برای ایشان همراه داشت.

 

علی هاشمی :از انتصابات، انتخابات بوجود نخواهد آمد

علی هاشمی دیگر کاندید انتخابات هیات فوتبال مازندران نیز در این باره نظر داد و گفت : هیچ زمانی از انتصابات، انتخابات بوجود نخواهد آمد. زمانی که تمام امکانات دولتی و نیروی انسانی منتصب بسیج بشوند و بخواهند از یک شخص خاصی حمایت کنند چطور شما انتخابات خواهید داشت؟!

وی افزود : لازمه دموکراسی و انتخابات آزادی انتخاب و آزادی اندیشه است.

هاشمی در خصوص جایگاه بانوان در هیات فوتبال نیز مطالبی بیان کرد و گفت : قطعا از دیکتاتوری ای که در هیات فوتبال حاکم است این انتظار را ندارید که بانوان عضو کمیته باشند و بتوانند رای خودشان را حاکم کنند. حتی آقایونی که در هیات هستند چنین جراتی ندارند نظری غیر از نظر رئیس ارائه بدهند.

وی ادامه داد : قسمتی هم خود بانوان مقصر هستند که نتوانستند جایگاه واقعی خودشان را پیدا کنند. انشالله در تشکیلات جدید هیات فوتبال استان بانوان سهم عظیمی خواهند داشت و در تمامی کمیته های حضور بانوان جدی خواهد بود.

این کاندید بیان داشت : برای ما بین آقایان و بانوان هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت و شایسته ترین ها از بین آنها انتخاب خواهند شد و در کمیته ها بعنوان رئیس کمیته و یا عضو کمیته استفاده خواهند شد.

وی افزود : در آینده هیات فوتبال استان تشکیلات فوتبال ما در بخش بانوان توسط خود بانوان ( چه برگزاری لیگ و سایر اقدامات مربوط به بانوان ) به عهده بانوان خواهد بود.

هاشمی بیان داشت : اعضای محمع با استقلال فکری می توانند آبروی خودشان را با انتخاب صحیح احیا کنند و شخصیت بالای خودشان را در این انتخابات نشان دهند.

علی احمدی :

اسماعیل احمدی دیگر کاندید انتخابات نیز اظهار داشت: در بحث بانوان آنقدر که ما به آقایان توجه داشتیم این سال ها به بانوان توجهی نشده است.

وی ادامه داد : ورزش بانوان در استان دیده نمی شود. یکی از دلایلی که بانوان نتوانستند خودشان را به خوبی نشان دهند بحث زیرساخت ها بود. برخی امکانات سخت افزاری برای بانوان فراهم نیست و همین موضوع کمی بانوان را از آقایان جدا کرده است.

 

دکتر دفتری :گاهی بد دفاع کردن بدتر از کوبیدن هست

دکتر دفتری از مدیران با سابقه ورزش استان که در بحث های کارشناسی گروه فعالیت دارد و بعنوان یکی از مدیران گروه پویش تغییر است در این خصوص اظهار داشت : به نظر من نفس حضور دکتر رنگرز در آن جلسه به هر دلیلی قابل تقدیر است.

وی افزود : ولی سوال من این است که در آن جلسه به چه دلیل روسای هیات های ورزشی دعوت شدند !؟ چه اتفاق بزرگ، نادر و استثنایی ای و در واقع موثری در تربیت نیرو در استان مازندران اتفاق افتاده که همه روسای هیات های شهرستانی باید خطر راه و خطر ویروس کرونا را به جان بخرند و به این مراسم بیایند.مطمئن هستم از جناب رنگرز با ذهن خلاق و هوش بالایی که دارند استفاده شده است.

دفتری ادامه داد : تضعیف اخلاق در ورزش و یا خدشه به اعتبار و حیثیت اداره کل و همچنین انتخابات پیش روی وارد بشود، قطعا آقای رنگرز برخورد خواهد کرد و اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

این کارشناس ورزشی بیان کرد : بنده اگر جای آقای مهدوی بودم، اولا بدلیل رعایت عدالت در ایام انتخابات از فرصت های خاص که سایر کاندیداها امکان آن را ندارند سخنرانی نمیکردم.ثانیا در تعریف و تمجید از مدیر کل محترم افراط نمیکردم و از رفاقت و دوستی و نزدیکی و بازی فوتبال و والیبال ایشان مبالغه نمیکردم. “گاهی بد دفاع کردن بدتر از کوبیدن هست”

وی همچنین بیان داشت : من اگر جای مدیر کل ورزش بودم با توجه به اهمیت و ضرورت رسیدگی به مسئولیت و وظائف یک رئیس اداره ورزش و حجم امور مربوط به هیئت های ورزشی شهرستانها. قطعا اجازه شرکت در انتخابات هیئت های استانی را استعفاء از مسئولیت اداره شهرستان اعلام میکردم. چون بجای استفاده از یک نیرو در دو مسئولیت مهم،از دو نیرو برای دو شغل بهره میگرفتم.

 

تارا هاشمی یکی از خبرنگاران ورزشی نویس در این گروه خطاب به اعضای مجمع گفت :هر کدام یک از شماها شاید یک رای مهم دارید که باید بر اساس شعور، تخصص و شناخت درست از کاندیدا مورد نظر در روز انتخابات در صندوق قرار دهید.توصیه رسانه و ورزشی ما را بپذیرید؛ چرا که مطمئنآ در برابر انتخاب هایتان مسئولیت دارید.

هاشمی افزود : نکند قبر ندیده ،فاتحه بخوانید که انوقت سخت باید جواب پس بدهید که اعتماد فوتبالی را سلب کردید و ارزان خود و رائ تان را فروختید.اندکی جدای مسئولیت تان به حکمت خدا بیاندیشید.دنیا فانی و محل گذر است.شک نکنید؛ رای ارزان بفروشید، ارزان هم فروخته خواهید شد…اندکی تفکر !

 

مجید پرسم یکی دیگر از کاندیدای انتخابات هیات فوتبال مازندران بیان داشت : اعضای مجمع الحمدرالله دارای تحصیلات عالیه واز جنس ورزش، هستند. حتما بادیدگاه باز و با وجدان ورزشی نگاه به انتخابات دارند و سرشت و سرنوشت ورزش فوتبال یک استان را به دست کسی خواهند سپرد که فردا شرمنده فرزندان خودشان نباشند.

صالح کاردگر دیگر کاندید انتخابات نیز اظهار داشت : بحث دوشغله ها منع قانونی دارد. شخص دوشغله به هیچکدام یک از این کارهای خود نمی تواند برسد. وظیفه سازمان حکم می کند که در اداره حضور داشته باشیم.  این خودش تبعات زیادی دارد .

وی افزود : اگر به فوتبال بپردازد طبیعی است که به اداره شهرستان نخواهد رسید و برعکس! فوتبال یک نیروی تمام وقت می خواهد. من مخالف فعالیت هیات در بعدازظهر ها و نیمه وقت هستم بدلیل اینکه فاصله شهرهای استان مازندران از گلوگاه تا رامسر به مرکز استان خیلی زیاد است و رفت و امد برای شهرهای دور سخت می شود.

کاردگر ضمن انتقاد از برگزاری کلاس داوری در غرب استان، اظهار داشت : نظام اموزش و پرورش ما بدلیل شیوع ویروس کرونا کلاس هایش را برگزار نمی کند و تحت وبینار و برنامه اینترنتی شاد کلاس ها برگزار می شود و امورات مدارس و دانشگاه ها انجام می شود. این کلاس هم می توانست در زمان پیش بینی شده به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می شد.

صالحی : چرا این همه سال از فوتبالی ها تجلیل نکردید !

سید احمد صالحی دیگر کاندید هیات فوتبال نیز اظهار داشت: متاسفانه شاهد حركاتي در اين ايام هستيم كه به دور از اخلاق و خلاف رقابت برابر در انتخابات هيئت فوتبال استان مي باشد.
وی افزود : جناب دكتر رنگرز، جناب مهندس بهروان شما به عنوان متوليان برگزاري انتخابات احساس نميكنيد كه برگزاري چنين جلساتي شائبه حمايت از اشخاص خاص را در انتخابات ،در ذهن ديگر دوستان كانديدا ايجاد ميكند. آيا اين امكان وجود نداشت با كمي مديريت زمان، اين جلسه را در زماني ديگر برگزار كرد كه باعث ايجاد حرف و حديث نشود !؟
صالحی ادامه داد : البته بر بنده اين شك تبديل به يقين شده زيرا نظير اين اتفاق براي بار چندم هست كه تكرار شده ولي متاسفانه شاهد هيچگونه عكس العملي از سوي مقامات مرتبط در رابطه با صيانت از انتخابات عادلانه وبدون شائبه نبوديم.
این کاندید افزود : جلسات اينچنيني و حمايت از تيم هاي استاني وظيفه ذاتي هيئت فوتبال ميباشد اما چرا نزديك انتخابات؟آقايان بزرگوار و دلسوز فوتبال استان از شهروند ساري چه خبر؟ از شهريار ساري خبري داريد؟ از وضعيت شهداي بابلسر چه ميدانيد؟از حق ضايع شده موج سواران نوشهر درمرحله نهايي فوتبال ساحلي چه خبر؟ چرا در اين سالها شاهد يك تجليل ساده از تيم شهروند به عنوان قديمي ترين تيم فوتسال كشورنبوديم؟ چگونه از شهريار نايب قهرمان فوتبال ساحلي كشور يه تشكر خشك وخالي نشد تو اين سالها؟ چرا تجليلي از پيشكسوتان عرصه فوتبال در اين سالها نشده؟ آيا شايسته نبود دراين سالها از افتخار افرينان فوتبال استان نظير ملي پوشان فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلي تجليلي ساده به عمل بياد؟

صالحی ادامه داد : اگر هم اين كارها انجام شده عنوان بفرماييد كه ماهم مطلع بشيم. متاسفانه دوستان از بردن اسم بعضي تيمها هم پرهيز ميكنند كه مبادا باعث تقويت ديگر دوستان زحمتكش اين عرصه شوند.
بزرگواران مسئول ورزش و فوتبال، اين سكوت دوستان رو به حساب متانت وشخصيت اين عزيزان بگذاريد نه چيز ديگر.

 

فغانپور:چهارچوب های قانونی زیر پا گذاشته شد

صفی الله فغانپور دیگر کاندید فعال در گروه نیز اظهار داشت : این روزها اتفاقاتی رخ داد که جامعه فوتبال مازندران را نگران کرد. چهارچوب های قانونی را به طور کلی زیر پا گذاشتند و خلاف مسلم عقل و منطق رفتار کردند.

فغانپور افزود : ما در همه انتخابات ها داریم که زمانی که ثبت نام شروع شد حتی رئیس جمهور منتخب مردم که دارای سه چهار میلیون رای است، زمانی که برای دوره دوم قصد ثبت نام دارد، از روز ثبت نام تا روز تایید و سایر کارها چهره رئیس جمهور را در تلویزیون نشان نمی دهند. برای اینکه رعایت عرف، اخلاق و مقررات و منطق بشود.

وی ادامه داد : اما اینجا با توجه به اینکه ثبت نام صورت گرفت و کاندیدا مشخص شدند، به قول نقی معمولی؛ هد فوتبال استان یک جانب گرایی می کند و دُمی به خودش میبندد و همراه خودش به این شهر و آن شهر می برد. این ها نگران کننده است. امروز دیگر ثابت شده که خلاف عقل و منطق کار می کنند و دیگر جایی باقی نمانده که دوستان بخواهند حرمت نگه دارند.

این کاندید ضمن انتقاد از رفتارهای هیات فوتبال مازندران افزود : آندسته از عزیزانی که می گفتند حرمت بزرگان را داشته باشیم آیا بزرگان حرمت خودشان را نگه می دارند !؟ آنهایی که می گفتند نباید عملکرد چندین دهه ای افراد را زیر سوال ببریم و احترام قائل بشویم آیا این ها به ان آقایان توصیه نمی کنند که شما هم حرمت خودتونو نگه داشته باشید؟  حداقل انصاف و وجدان داشته باشید.

فغانپور ادامه داد: بر اساس کدام منطق یک مجمع پیش مجمع برگزار می کنید بعنوان مجمع انتخاباتی !؟ چرا نباید الان فریاد ها بلند بشود!؟ بی انصافی تر از این وضعیت!؟ اینکه یک نفر می آید تمام اندوخته ها و دارایی خودش را در سبد یکی میریزد و میخواهد که انتخابات پوتین مدمدوف را اجرا بکند، دعا بکنیم که این اتفاق بیافتد وگرنه ۱۷ نفر باقی مانده هر کدام از آنها انتخاب بشوند فردا چه اتفاقی میخواهد در فوتبال استان بیافتد!؟ چه شان و جایگاهی برای هد فوتبال استان باقی خواهد ماند !؟ ایشان ۱۷ نفر را کنار گذاشته و به یک نفر دل بسته است. این نه در شان و جایگاه بزرگان هست و نه عقل و منطق این را میپیذیرد.

وی افزود : من اطمینان دارم چشم های ناظر همه این صحنه ها را رصد می کند و قطعا باید پاسخگو باشند. این داستان ها در هیچ انتخاباتی اتفاق نیافتاده است.

این کاندید خاطرنشان کرد : اعضای مجمع افرادی فهیم و با درک و باشعور و مستقل هستند. رجاء واثق دارم که اعضای مجمع در روز تصمیم گیری تصمیمی خواهند گرفت که همه انگشت به دها بمانند.اعضای مجمع ثابت خواهند کرد که بعضی ها بی جهت آنها را بازی گرفتند و با شعور آنها بازی کردند. اعضای مجمع باید بعد ها به فرزندان خود پاسخ بدهند و بگویند که چه استقلالی داشتند و با چه قیمتی پست ریاست شهرستانی خودشان را بدست آورده اند. آیا گوش به فرمان بودن آیا ارزش دارد !!؟

فغانپور در پایان گفت : درحالی که دوستان در پی مهندسی انتخابات هستند ولی قطعا اعضای مجمع در روز انتخابات جواب منفی به آنها خواهند داد چرا که آنها به شعور اعضای مجمع توهین می کنند. استقلال آنها را خدشه دار می کنند.

حسین برزگر یکی از کارشناسان رسانه ای استان نیز اظهار داشت : نباید کاری کرد که باعث ایجاد خسارت و یا احیانا آبروریزی برای کل استان و مجموعه ورزش و فوتبال شود.
وی افزود : نمی دانم چرا برخی از افراد اصرار دارند که دیده بشوند.از جناب بهروان که خودش فرهنگی بازنشسته و مدیر بزرگترین دبیرستان دولتی استان و همچنین جناب آقای رنگرز انتظار می رود که جلوی این بدعت را بگیرد و تحت تاثیر توصیه های مقامات سیاسی در مرکز استان و تهران تصمیم گیری صورت نگیرد.
برزگر بیان داشت: از دوستان رسانه هم می خواهیم موضوع دو شغله ها را بصورت جدی پیگیری کنند.

یکی دیگر از کارشناسان گروه با ارسال مطلبی بحث جالبی اشاره کرد و بیان داشت : استفاده از مدیران توان‌ مند و هم تراز شیوه صحیح مدیریت کارامد بود که دکتر محمد دادکان در زمان تصدی ریاست فدراسیون فوتبال به کار می گرفت. زمانی که اقای دادکان مسئولیت فدراسیون فوتبال را عهده دار شد، تیمسار نواموز را بعنوان نایب رئیس خود بر گزید. نواموز اولین رئیس فدراسیون بعد از انقلاب بود.شخصیتی قوی و توانمند.

وی ادامه داد : در ادامه اقای پهلوان که خود به مدت چهار سال سابقه ریاست فدراسیونی داشت بعنوان دبیر مجموعه انتخاب شد.چنین کادری بعد از ان در هیچ دوره ای تشکیل نشد.طبیعتا شخصی که خود چند سال ریاست فدراسیون را بر عهده داشت، براحتی سمت نایب رئیسی را‌ قبول نمیکند مگر اینکه رئیسش فردی بسیار توانمند، بزرگ و شناخته شده باشد.همینطور کسی که خود سابقه ریاست یک فدراسیون را داشته باشد، دبیری هر فدراسیون را قبول نمیکند‌.مرادم از ذکر این مطلب اینست که دوران مدیریت فردی گذشته است.

امروز مدیریت بر مبنای خرد جمعی و همفکری ست.این هنر یک مدیر است که بتواند بزرگانی را کنار خود قرار دهد و از توانائی و دانش مدیریتی انها در جهت بالا بردن کیفیت و عملکرد کارنامه خود و همچنین سازمان متبوعه اش بهره گیرد.لذا در درجه اول روی سخن من با اعضا مجمع است.دوستان باید سعی کنن قوی ترین و بزرگ ترین شخصیت کاندیدا را که دارای مقبولیت عمومی باشد،و بتواند بزرگان را کنار خود جمع کند، انتخاب نمایند.چنین مدیری این هنر و توانائی را دارد که افراد کاردان و دارای سابقه درخشان را بعنوان همکار کنار خود داشته باشد.امید است شخصی که بعنوان ریاست هیات انتخاب میشود در سمت نایب رئیس و دبیر به شیوه دکتر دادکان از مدیران هم تراز خود بهره جوید و اشتباه ریاست هیات سابق را تکرار نکند که علیرغم چند شغله بودن و نداشتن وقت کافی از همکاران زبده و هم سطح خود برای پیشبرد امور استان بهره نمی جست.

این مهم و نقطه ضعف در انتخاب مدیران هیات شهرستان هم نمود داشت تا جائی که شخصی که ابو مشاغل پست ها لقب گرفته بود برای هیات مرکز استان انتخاب شد و مثال با یک دست چند هندوانه میشود بر داشت را برای همگان تداعی کرد.در پایان یاد اور میشوم؛ اگر بناست کارهای بزرگ انجام دهیم،کارهای بزرگ از انسان های بزرگ ساخته است و ادمهای کوچک توان انجام کارهای بزرگ را ندارن.

گفتنیست؛ فوتبالی ها با راه انداختن این کمپین یکصدا خواستار تغییر اساسی در هیات فوتبال مازندران هستند و خواستار شخصی هستند که بتوانند در بدنه هیات فوتبال تغییرات اساسی شکل دهد. امشب صفی الله فغانپور در گروه پویش تغییر به سوالات اعضای مجمع پاسخ خواهد داد و برنامه های خودش را ارائه خواهد داد.