رسانه ای ها در خصوص انتخابات پرحاشیه هیات فوتبال مازندران چه گفتند !؟

خبرنگاران و کارشناسان ورزشی به همراه کاندیدای احراز پست ریاست هیات فوتبال مازندران شب گذشته مهمان گروه #پویش_تغییر بودند و در خصوص انتخابات بزرگ فوتبال مازندران به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش مازند اسپر دت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند. اما شب گذشته، خبرنگاران و کارشناسان ورزشی به همراه کاندیدای احراز پست ریاست هیات فوتبال مازندران مهمان گروه #پویش_تغییر بودند و در خصوص انتخابات بزرگ فوتبال مازندران به بحث و گفتگو پرداختند.

یشکسوتان رسانه استان مازندران : رئیس هیات فوتبال مازندران شود باید کفش آهنی بپوشد

حسین خانلری از پیشکسوتان رسانه استان مازندران و تهیه کننده شناخته شده صداسیمای مرکز استان مازندران در ابتدای میزگرد شب گذشته در جمع اعضای مجمع؛ اظهار داشت : فوتبال مازندران آنقدر مشکل دارد که هرکسی سکان هیات را بدست بگیرد باید آنقدر دوندگی کند تا بتواند کمی از مشکلات آنرا برطرف کند.
وی افزود :یک رئیس باید ابتدا سواد فوتبالی داشته باشد و بتواند این سواد را در راه درست فوتبال مازندران بکار ببرد.تنش به تن فوتبالی ها خورده باشد.مدیر باشد نه اینکه مدیریت تئوری بداند و درعمل نتواندمدیریت کند و همچنین انتقادپذیرباشد .
خانلری ادامه داد: رئیس جدید هیات فوتبال باید افرادی را در چارت هیات قرار دهد که هم جوان باشند و هم با تجربه و فوتبال غرب تاشرق را یکسان ببیند. ارتباط خوبی با فدراسیون فوتبال داشته باشد به منافع فوتبال مازندران فکر کند نه منافع و مقام و منصب خودفکر کند.

این پیشکسوت رسانه در ادامه بیان داشت: رئیس هیات فوتبال باید برنامه سالانه برای بازیها در لیگ های مختلف مازندران داشته باشد و به فوتبال و فوتسال خواهران توجه خاصی داشته باشد. کسب درآمد کند از طریق اسپانسر و این درآمد را برای فوتبال مازندران هرینه کند.

وی با بیان اینکه در این گروه افراد شایسته ای هستند که می توانند سکاندار فوتبال مازندران شوند، افزود : همانطوریکه عرض کردم مشکلات فوتبال مازندران آنقدر زیاد است و کسی که می خواهد رئیس هیات فوتبال مازندران شود باید کفش آهنی بپوشد. امیدوارم در این دوره به حق فردلایق مسند فوتبال مازندران را بدست بگیرد نه با لابی گری و…

میثم کاوه : رئیسی که بیش از سه دهه در راس است می تواند رئیس بعد خودش را نیز معرفی کند !

میثم کاوه از رسانه ای های با سابقه استان مازندران نیز در این گروه ضمن انتقاد از فعالیت های رئیس فعلی استان برای تبلیغات برای کاندیدی خاص، اظهار داشت : کسی که می تواند حدود سه دهه رییس هیات استان باقی بماند، پس می تواند اسم رییس هیات بعد خودش را هم از درون صندوق انتخابات بیرون بیاورد.
وی ادامه داد : با احترام به دوستانی که کاندیدای انتخابات هیات فوتبال مازندران شده اند، باید عرض کنم که تلاش شما آب در هاون کوبیدن است.

این کارشناس و خبرنگار حرفه ای استان مازندران در بخشی دیگر از تحلیل هایش عنوان داشت: همانطور که سیاسیون اجازه ندادن هیات کشتی استان از دست یک ساروی خارج بشود، اینبار هم برای فوتبال اجازه نخواهند داد . این یعنی اینکه روی گزینه خودشان به جمع بندی رسیدند.

کاوه خاطرنشان کرد : یکبار قبلا عرض کردم پازل پوتین – مدودف را آقایون برای هیات فوتبال اجرا میکنند و کسی را به ریاست میرسونند که خودشان گرداننده باشند.

تارا هاشمی خبرنگار فعال غرب استان نیز در این گفتگو اظهار داشت : اینکه بخواهیم تغییری را به واقع در جامعیت خودش تعریف کنیم خود یک بحث کلان را می طلبد.

وی ادامه داد : مطمئنآ نمی توانیم و یا به حق نمی توان از فردی که سکان یک هیات ورزشی را قرار است با تفکراتی خاص به آنکه در حدود ۲۰ سال قبل چه ها گذشت را انتظار داشته باشیم!

هاشمی بیان داشت : اگر صرفا نگاه رو به رشد را بدون توجه به جایگاه محوله بدان از کاندیدا محترم انتظار داشته باشیم بله عالی ست … اما واقعیت موضوع نمی شود ۱۰۰ درصد اصل را به یقین رسید. چرا و چگونگی این موضوع به تفکراتی است که برخی از خانواده ورزش لابی گری ها را بیشتر بدان اشرافیت دارند.

این خبرنگار بانو افزود : البته بین صفر تا ۱۰۰ فاصله است. اگر مدیری بدون دخالت افراد منفی گرا بخواهد، شاید به ۱۰۰ درصد که اصلا بعید است در این موقعیت فعلی برسد ولی می شود که موفق باشد.

هادوی : رای دهندگان با نگاه دلسوزانه به انتخابات نگاه کنند

اردشیر هادوی روزنامه نگار مستقل و از کارشناسان ورزشی استان مازندران نیز در این گفتگو اظهار داشت :  اگه بخوایم از دیدگاه حقوقی به مساله نگاه کنیم، یکی از ایراداتی که به انتخاب هیات ها وارده، ایرادی هست که از اساسنامه نشات گرفته است.

وی افزود : اولین مسئاله این است که در تعریف هیات ها در اساسنامه آمده که هیات ها نهادهایی هستند مردمی و غیر دولتی !وقتی نهاد غیر دولتی هست، چرا مدیر کل ورزش و جوانان استان که مستقیما وابسته به دولت هست، بایستی حق رای داشته باشد؟  آیا حضور مدیرکل که از منصوبین وزارت ورزش است، نمی تواند انتخابات را به سوی کاندیدای مورد نظر وزارت جهت دار کند؟

هادوی بیان داشت: دومین مسئله رای دهندگان به رییس هیات است.بخش عمده ی رای ها به روسای هیات های شهرستانی مربوط می باشد.
وی ادامه داد: درسته که روسای هیات های شهرستانی از طرف مدیرکل ورزش و جوانان پیشنهاد میشوند که البته باز این مسئله با روح غیردولتی بودند، هیات ها منافات دارد، اما مستقیما توسط رییس هیات استان انتخاب میشوند.این به آن معنی است که اگه رییس هیات فعلی در انتخابات دور بعد شرکت کند، بالاترین شانس را برای انتخاب شدن دارد.

وی افزود : چرا که روسای شهرستانی برای تداوم حضور، مسلما به ابقای رییس سابق رضایت میدهندو اگر هم کاندیدا نباشد، کفه ی ترازو به سمت شخصی متمایل میشود که همسو با رییس سابق باشد.

هادوی بیان داشت: با توجه به شکل رای گیری اولین چیزی که برای یک تغییر حقیقی نیازه این هست که رای دهندگان با نگاه دلسوزانه به انتخابات نگاه کنند.
وی با بیان اینکه سیاسی کردن انتخابات و میز محوری آفت اصلی در انتخابات هیات فوتبال هست، افزود : من نوعی در مقام رای بایستی به کسی رای بدم که بدونم توانایی اداره ی فوتبال استان رو دارد نه کسی که بتواند امتیازاتی رو برای من فراهم کند.

حسین برزگر : کاندیدا باید برنامه های خود را ارائه دهند

حسین برزگر یکی دیگر از کارشناسان خبری استان در این گروه ضمن انتقاد از کاندیدایی که قصد ارائه برنامه ها ندارند، اظهار داشت:  جالبه اون بخش از کاندیدایی که از هم اکنون خودشان را پیروز رقابت می دانند تاکنون نظری از خودشان بروز نداده اند.
برزگر افزود : اینها نتیجه گرا هستند و برای آنها توجه به افکارعمومی ،طرح و برنامه و حمایت از ورزش فوتبال در اولویت نیست.بیم آن می رود که با تعلل و یا وادادگی اهالی فوتبال استان، سکان هیات دست افرادی بیفتد که رشد مدیریتی آنها از نوع جهشی و به عبارتی بادکنکی باشد که ذیل کانونهای قدرت و ارتباط با سیاسیون رابطه مدار عمل کنند.
این کارشناس خبری بیان کرد : اگر مدیریت فوتبال به افرادی که اهلیت و صلاحیت لازم را نداشته باشند ،باعث بروز خسارت می شود.مدیریت مجموعه فوتبال خیلی مهم است و افرادی باید انتخاب شوند که مستقل،طراح،برنامه ریز،توانمند و مبری از رابطه مداری و فرقه گرایی باشند.از ستادهای انتخاباتی افراد و یاسیاسیون خط و ربط نگیرند.
وی با بیان اینکه هرچه ورزش ضربه خورد از سیاسیون در جریان و جناح های رایج بوده است، افزود : در شرایطی که‌ هیچکس نمی تواند از رسانه ها فرار کند بایستی در انتخاب رییس هیات به گونه ای عمل شود که در تراز این رشته پرطرفدار باشد.

بسطامی: انتخابات باید بدون لابی گری و بدون مهندسی باشد

سعید بسطامی کارشناس و مدرس رسمی AFC در حاشیه گفتگوی گروه در خصوص انتخابات هیات فوتبال مازندران، اظهار داشت :شرایط طوری شده که شاهد حضور فرد جدیدی در راس فوتبال مازندران خواهیم بود.

بسطامی افزود : ما هم امیدواریم بدون لابی گری و بدون مهندسی در شرایط آزاد به یک انتخابات روشن و سالم به پیش برویم.

وی در خصوص نقش رسانه ها در انتخابات سالم هیات فوتبال سخن گفت و بیان کرد : مطمئنا شما اصحاب رسانه برای روشن کردن اذهان عمومی میتوانید این شرایط به سمت انتخابات سالم پیش ببرید و جلوی هرگونه اتفاقات را بگیرید.

گرجی پور : ما دشمن فساد هستیم

علی گرجی پور خبرنگار سایت ورزش سه و خبرگزاری تسنیم نیز در این گروه در خصوص انتخابات هیات فوتبال اظهار داشت:  به نظر من متاسفانه در چند سال اخیر همیشه عزل و نصب های سیاسی و غیر کارشناسی را شاهد بودیم و اگر انتقادی هم میکردیم صرفا بخاطر حفظ ارزش و جایگاه ورزش استان و به خصوص ورزش پرطرفدار فوتبال بود ولی دوستان ما همیشه ما را به چشم دشمنان خود می دیدند.

وی ادامه داد: بله ما دشمن فساد هستیم.ما دشمن باندبازی های سیاسی هستیم اما در اصل موضوع با هیچ فردی مشکل شخصی نداریم.

این خبرنگار مازندرانی در بیان داشت: برای بقیه دوستان عزیزم که این دوره جزو کاندیداها هستند هم آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم که اگر قسمت شد و به این جایگاه رسیدند بتوانند از افراد متخصص و جوانان کارآمد در بخش های مختلف استفاده کنند و دیگر شاهد حضور افراد فرتوت و مستهلک در پست های مختلفی ورزشی و بخصوص فوتبال نباشیم و حداقل از این به بعد شاهد اتفاقات بد و حواشی چند سال اخیر در فوتبال مازندران نباشیم.

حسینی : فوتبال مازندران متعلق به همه است نه عده ای خاص !

علی حسینی خبرنگار فعال استان مازندران نیز در این گروه ضمن انتقاد از وضعیت اطلاع رسانی در هیات فوتبال مازندران اظهار داشت : امیدوارم با برگزاری انتخابات پیش رو و انتخاب فرد اصلح برای ریاست هیئت فوتبال استان مازندران شاهد تحولی عظیم در بخش روابط عمومی این هیات باشیم .

وی افزود : متاسفانه در یک سال اخیر شاهد ضعف های بزرگی در این بخش بودیم و امیدوارم این موضوع هم رفع خواهد شد و به همگان ثابت خواهد شد که فوتبال مازندران متعلق به مردم خونگرم مازندران و رسانه های این استان خواهد بود نه عده ای خاص !

یوسف زاده : روند هیات فوتبال باید تغییر کند

شهاب یوسف زاده خبرنگار فعال غرب استان که در حوزه تخصصی فوتبال فعالیت دارد در این گروه اظهار داشت : در انتخاب روسای هیات های شهرستانی کسانی که در دوره انتخابات مجلس شخصی خاص را حمایت کرده باشند قطعا نمایندگان مجلس در انتخاب آنها نقش خواهند داشت و شخص مورد نظر از طریق نمایندگان مجلس معرفی خواهند شد.

وی افزود : این روند باید تغییر کند و افرادی سکان هدایت هیات های شهرستانی را برعهده بگیرند که صالح و سالم و شایسته باشند و از جنس فوتبال باشند و وارد این عرصه بشوند.

یوسف زاده بیان داشت : بدون شک با برنامه و با حضور افرادی از جنس فوتبال و با دانش، شاهد رشد فوتبال استان مازندران خواهیم بود.

زمانزاده : هیات فوتبال نیازمند القا تفکر جدیدی است

سیاوس زمانزاده خبرنگار حوزه فوتبال غرب استان نیز در این گروه در خصوص انتخابات پیش روی هیات فوتبال اظهار داشت: طبیعتاً بعد از نزدیک به سه دهه حضور جناب بهروان در سمت ریاست هیات فوتبال استان و حضور ایشان بعنوان سرمایه ارزشمند در پست های مختلف فدراسیون فوتبال، هیات فوتبال نیازمند القا تفکر جدیدی است .

زمانزاده افزود : رئیس جدید باید بتواند شکل اداره سنتی را تغییر دهد و به شیوه علمی و نوین فوتبال مازندران را اداره کند.

وی ادامه داد : در میان هجده کاندیداها نفراتی هستند از این مسأله بر می آیند و مسلما دگرگونی کامل در فوتبال مازندران بوجود آوردند . نکته جالب این جاست که هنوز در حالی که ده روز از بهمن ماه میگذرد. هنوز اسامی کاندیداها نهایی اعلام نشده است  و تاریخ انتخابات مشخص نشده نکته جالبی است و امیدواریم نفراتی که در مجمع هستند این بار به دنبال تغییر باشند و اجازه ندهندهیات به شکل سلطنتی اداره شود .

ابراهیم زاده  : رئیس جدید هیات باید بتواند وحدت را نهادینه کند

جواد ابراهیم زاده خبرنگار حوزه رادیو در این گروه در خصوص انتخابات پیش روی هیات فوتبال مازندران اظهار داشت :رئیس آینده هیات فوتبال مازندران بایستی از مجموعه فوتبال استان شناخت کافی داشته باشد.

وی افزود : فوتبال مازندران یک مجموعه بزرگ هست با اون همه بازیکن در لیگ های مختلف که چند هزار نفر در اون فعال و خیلی از مردم مازندران پیگیر این ورزش هستند.

ابراهیم زاده بیان داشت: فکر میکنم بایستی مدیری وارد این هیات بشه که هم در مدیریت توانمند باشه ، تعامل داشته باشه و هم بتواند وحدت رو نهادینه کند.
وی با بیان اینکه رئیس هیات نبایست دنبال جدال باشد تا هیات وارد حاشیه نشود افزود : ایکاش رسانه ها بمانند آموزش و پرورش که در مجمع حق رای دارند یک نماینده داشتند. آن موقع توان رسانه در این موارد بیشتر به چشم می آمد. تا این نقیصه حل نشود گوش شنوایی وجود نخواهد داشت.

خیراندیش : انتخابات همیشه مهندسی بوده است

سعید خیراندیش پیشکسوت رسانه ورزشی استان مازندران نیز در گروه در خصوص انتخابات پیش روی اظهار داشت : در کل انتخابات همیشه مهندسی بوده .اسم انتخابات که میاد همیشه مهندسی در کنارش بوده است .

وی افزود :بجای مهندسی باید نگاه خود را به فوتبال عوض کرد و همه را به یک چشم دید.مشکلات فوتبال مازندران ریز و درشت است بعنوان مثال اتفاق امروز لیگ برتر فوتسال امید ایران
که نماینده تنکابن بعلت مشکلات نتوانست در این رقابتها شرکت کند و از جدول لیگ برتر حذف شد.

خیراندیش بیان کرد : اگر یک نگاه اجمالی بکنیم باید دید آیا فریاد رسی بوده .آیا هیات فوتبال بررسی کرده چرا این تیم در رقابتها شرکت نکرد!؟ واقعا باید یک کار گروه تشکیل داد البته این نقطه ای کوچک از مشکلات میباشد.

دکتر دفتری پیشکسوت و کارشناس ورزش استان مازندران که سال ها سابقه ریاست در ورزش استان را در کارنامه دارد نیز در این گروه در پاسخ به صحبت های اصحاب رسانه در خصوص انتخابات هیات فوتبال اظهار داشت : تا وقتی شخصیت های رسانه ای مثل شما عزیزان در صحنه فعالیت های اجتماعی، ورزش و مخصوصا فوتبال حضور دارید، قطعا فضا برای لابی گری و چینش نیرو در استان فراهم نخواهد شد.

وی افزود : با حضور شما اصحاب رسانه، نخواهید گذاشت ظلمی در حق فوتبال استان مازندران صورت بگیرد.

دکتر دفتری :با خودمان حداقل با صداقت حرف بزنیم / اعضای مجمع نماینده خانواده بزرگ فوتبال استان مازندران هستند

دکتر دفتری ضمن تشکر از اصحاب رسانه اظهار داشت : رسانه ها چشم بیدار مردم جامعه هستند و خوشحال هستم که برای تحلیل اننخابات هیات فوتبال مازندران، امشب شاهد حضور بزرگان و اهالی رسانه هستیم.

این پیشکسوت ورزشی در خصوص لابی گری و چنش نیرو سخن گفت و بیان داشت: همه از لابی گری ها و چینش نیرو آگاه هستند و در حال حاضر هم برخی دوستان این موضوع را مطرح می کنند. واقعیت قضیه این است که خیلی با خودمان غیر صادق نباشیم و با خودمان حداقل با صداقت حرف بزنیم.

دکتر دفتری ادامه داد : ۹۰ درصد ماها می دانیم فرد مورد نظر چه کسی است ! برخی از کاندیدا در شب های گذشته اعلام کردند که دوستان با ماشین هیات فوتبال در شهرهای مختلف استان برای گرفتن رای اقدام می کنند.  لازمه موفقیت یک مدیر مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت است ولی شخص مورد حمایت هیچ کدام از این گزینه ها را ندارد.

وی افزود : وقتی این همه صاحب نظران و کارشناسان و خانواده بزرگ فوتبال نخواهند این شخصیت را برای ریاست هیات فوتبال مازندران بپذیرند، این شخص چه شان و جایگاهی می تواند در هیات فوتبال داشته باشد!؟

دفتری در بخشی دیگری از صحبت هایش به اعضای مجمع اشاره کرد و بیان کرد : وظیفه اعضای مجمع خیلی مهم تر از وظیفه رسانه ها و امثال بنده است. شما نماینده خانواده بزرگ فوتبال استان مازندران هستید. اعضای محمع بایستی وجدان و شرافت و انصاف خودتان را در انتخاب شرط اول بگذارید و هیچ چیز و هیچکسی را در این انتخاب به انصاف و شرافت خودتان ترجیح ندهید تا بهترین و مناسب ترین گزینه انتخاب گردد.