با کاندیدای هیات فوتبال | صالح کاردگر : نباید از بحث آموزش غافل شد / برخی موانع واقعا تاسف بار است!

صالح کاردگر، یکی دیگر از کاندیدای احراز پست ریاست هیات فوتبال مازندران شب گذشته مهمان گروه #پویش_تغییر بود و به سوالات خانواده بزرگ فوتبال مازندران پاسخ داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند.

یکی از مردان باتجربه ورزش مازندران وارد فضای انتخاباتی ریاست هیات فوتبال مازندران شد. صالح کاردگر که در شهرهای مختلف ورزش مازندران ریاست کرده و از چهره‌های باتجربه و کارگشا به شمار می رود، رسما کاندیدای انتخابات ریاست هیات فوتبال استان شد. وی سابقه دبیری و مسئول نقل و انتقالات هیات فوتبال را نیز برعهده داشت.

صالح کاردگر در گپ و گفت گروه پویش تغییر در خصوص انگیزه اش از حضور در انتخابات هیات فوتبال مازندران اظهار داشت : من قبلا هم در همین هیات فوتبال در سمت دبیر هیات و دبیر کمیته انضباطی و مسئول کمیته نقل و انتقالات حضور داشتم. انگیزه و هدفم این است که باید یک اکسیژن بیشتری و خون جدیدی در فوتبال استان مازندران جاری شود. من با حضور خودم می توانم تحولاتی را ایجاد کنم تا فوتبال مازندران از این یک نواختی نجات پیدا کند.

وی در خصوص اینکه آیا شناختی از ساختار و نقاط ضعف و قوت هیات دارد یا خیر، پاسخ داد و گفت : قطعا من بدون شناخت نیستم چون هم فعالیت داشتم در این هیات و هم مطالعاتی داشتم. این آسیب شناسی را در روند کار می شود شناخت.

کاردگر در خصوص برنامه هایش اظهار داشت : وارد شدن در مباحث مدیریتی، باید با برنامه باشد. بحث آموزش مربیان، داوران و عوامل هیات مهمترین برنامه من است. نباید از بحث آموزش قافل شد. داور ما باید به زبان انگلیسی مسلط باشد درغیر اینصورت داور مطرحی نخواهد شد. مربی ما باید به علم روز آشنا باشد حتی عوامل هیات باید بروز باشند.

این کاندید در خصوص نگاهش به هیات های شهرستانی گفت : هیات های فوتبال شهرستان ها نمی توانند جدای از هیات فوتبال استان باشند. بدلیل اینکه بخش بزرگی از هیات های شهرستانی عضو مجمع هستند. یعنی در تصمیم گیری های مدیریتی سهیم هستند. هیات های شهرستانی می توانند از طریق ادارات ورزش و فرمانداری های حمایت شوند. مسابقات لیگ های دسته های پایین تر را به هیات های شهرستانی واگذار خواهیم کرد تا با این موضوع ایجاد انگیزه نماییم.

وی در خصوص بحث حمایت از داوران، مربیان و باشگاه های سخن گفت و اظهار داشت : ما باید باشگاه ها را حمایت کنیم. اگر باشگاه ها حمایت بشوند و دارای هویت و شناسنامه درستی باشند و ساختار درستی داشته باشند، قطعا فوتبال پویا است و داوران در کنار مربیان و باشگاه ها برنامه های خوبی می توانند داشته باشند.ما تا باشگاه های خوبی نداشته باشیم که غنی باشند، فوتبال خوبی نیز نخواهیم داشت.

کاردگر در خصوص دیدگاهش در مورد جوانگرایی گفت : شاید اساسنامه اجازه ایجاد تغییرات اساسی را ندهد ولی از نظر ایجاد جوانگرایی ما باید تعریفی از جوانگرایی داشته باشیم.اگر سن شناسنامه ای است که من زیاد به آن معتقد نیستم چه بسا افراد جوانی هستند که مثل یک آدم مسن و باتجربه عمل می کنند و برعکس، ممکن است یک نفر از لحاظ سنی خیلی خوب رشد کرده باشد ولی از لحاظ مدیریت در حد ضعیفی باشد.

این کاندید در خصوص برنامه هایش برای پیشرفت سازمان لیگ اظهار داشت : ما وقتی در سطح شهرستان میبینیم که یک تیم نازلترین امکانات در اختیارش نیست و میخواهد در مسابقات استانی شرکت کند، آنچنان موانعی در راه این تیم های قرار می گیرد که واقعا تاسف بار است. وجوهی را باید بایت حق عضویت، حق شرکت و .. پرداخت کنند که این موضوعات باعث سلب انرژی مدیران تیم ها خواهد شد.

وی ادامه داد : ما باید بابت نقل و انتقالات بازیکنان هیات های فوتبال شهرستان بهره مند باشند. بازیکنی که در سطح کشور جابجا می شود باید هیات فوتبال استان بهره مند شود. باید بازیکنی که در سطح بین المللی ترانسفر می شود فدراسیون و هیات استان بهره مند بشود.

کاردگر در خصوص برنامه هایش برای توسعه فوتبال پایه اظهار داشت: اعتقاد دارم حتما باید در رده های پایه مسابقات زیادی برگزار کنیم و استعدادها را شناسایی کنیم. باید الفبای فوتبال آموزش داده شود . در فصل تابستان تب داغ مدارس فوتبال بوی پول به مشام بعضی از آقایان می رسد. از تهران و شهرستان ها و مراکز استان های دیگر می رسد که در واقع مدارس فوتبالی داشته باشند و آموزش بدهند. ولی این آموزش باید آموزش درستی باشد. تا حروف را یاد نگیریم قطعا کلمات را نمی توانیم بنویسیم. شدیدا معتقدم به فوتبال پایه و باید این موضوع در سطح شهرستان ها الزامی شود و در تمامی رده های سنی پایه مسابقات مختلف برگزار گردد.

گفتنیست؛ فوتبالی ها با راه انداختن این کمپین یکصدا خواستار تغییر اساسی در هیات فوتبال مازندران هستند و خواستار شخصی هستند که بتوانند در بدنه هیات فوتبال تغییرات اساسی شکل دهد.