با کاندیدای هیات فوتبال | سید مهدی احمدی :موفقیت فوتبال استان در گروه تقویت و حمایت از هیات های شهرستانی !

سید مهدی احمدی، یکی دیگر از کاندیدای احراز پست ریاست هیات فوتبال مازندران شب گذشته مهمان گروه #پویش_تغییر بود و به سوالات خانواده بزرگ فوتبال مازندران پاسخ داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند.

سید مهدی احمدی هم ساروی است. از فوتبالیست های قدیمی مرکز استان است و سوابق زیادی در فوتبال ایران دارد. در آخرین تجربه فوتبالی‌اش هم به همراه تیم ملی پیشکسوتان قهرمان جام جهانی شده است. یک چهره ورزشی سیاسی است و در کنار سیاست همواره حامی ورزش بوده است. عضو شورای شهر مرکز استان بوده و شهردار اسبق شهر نکا نیز بوده است. سید مهدی احمدی و برادرش سید اسماعیل که از یک خانواده تمام ورزشی هستند، خودشان را برای این کارزار بزرگ آماده می کنند.

احمدی در گپ و گفت گروه پویش تغییر در خصوص انگیزه و هدفش از حضور در انتخابات هیات فوتبال مازندران، اظهار داشت : معنی دموکراسی همین است که عرصه برای حضور همه باز باشد. حضور ما نباید برای کسب شهرت و اعتبار باشد. حضور ما باید برای توسعه ورزش و ترقی فوتبال مازندران باشد.

احمدی افزود : هر کسی که توانمندی اینکار را داشته باشد، ظرفیتش را داشته باشد، برای خدمت به فوتبال مازندران باید به میدان بیاید. فوتبال مازندران نیاز به رشادت های خاصی دارد. شک نکنید حضور در این عرصه کار سختی است و کار راحتی نیست.

این کاندید در خصوص شناختش از ساختار هیات فوتبال، گفت : هیات فوتبال مازندران قطعا در طول این سال ها موفقیت هایی را داشته و نقاط ضعفی را نیز دارا می باشد. یکی از مهمترین نقاط قوت هیات فوتبال برگزاری مسابقات مختلف در رده های سنی از نونهالان تا پیشکسوتان است.

وی افزود : اما آیا ما توانسته ایم از تمامی این ظرفیت ها استفاده کنیم ؟ آیا نظم دقیقی حاکم بر این مسابقات بود ؟ قطعا نبود . آیا تاکنون جشن قهرمانی برای تیم های برتر برگزار کرده ایم!؟ آیا بهترین های مسابقات در رده های مختلف را تاکنون انتخاب کرده ایم !؟ این ها نقاط ضعف و یا اشکالاتی بود که در هر حال وجود داشت و من امیدوارم در صورت حضور این ضعف ها و سایر ضعف های موجود را برطرف خواهم کرد.

احمدی در خصوص برنامه هایش اظهار داشت : یکی از دغدغه هایی که حتی در طی چند شب گذشته مطرح شد، بحث مسائل مالی است. شفاف سازی مالی یکی از بزرگترین اهداف ماست. بیلان کار حداقل هر شش ماه یکبار باید به سمع و نظر همه اهالی فوتبال و اعضای مجمع قرار بگیرد. چه اشکالی دارد حتی مردم هم بدانند چقدر درآمد داشته ایم و چقدر هزینه کرده ایم.

این کاندید ادامه داد : برای ثبت نام که به هیات فوتبال رفتم واقعا خجالت کشیدم. در برخی از شهرستان ها شنیدم که هیات های فوتبال ما یک ساختمان مخصوص هیات ندارند. از لحاظ جا و مکان بسیار فقیر هستند. شانیت رئیس هیات در شهرستان ها و در استان و همکارانشان بسیار بالاست. مکان باید تمیز و مرتب باشد. دومین برنامه من اصلاح ساختار فیزیکی و ساختمان اداری هیات فوتبال است که ساختمانی در شان و منزلت فوتبال مازندران باید ایجاد شود.

دکتر احمدی در ادامه افزود : ساماندهی مدارس فوتبال، تشکیل یک تیم رسانه ای قدرتمند در هیات مهمترین اهداف من است. متاسفانه برخی از فعالیت های هیات فوتبال را بی خبریم. این فعالیت ها هم باید به بالادست و هم باید به پایین دست منتقل شود. خیلی از ماها نمیدانیم رئیس هیات فوتبال ما چه کسی است !؟ چه کارهایی می کند و چه وظایفی دارد !

وی در خصوص نگاهش به هیات های شهرستانی گفت : فدراسیون فوتبال زمانی موفق خواهد شد که هیات های استانی خوب کار کنند. بنده معتقدم، هیات فوتبال استان مازندران در صورتی موفق خواهد بود که هیات های شهرستانی تقویت گردند. این منشور و دیدگاه من است. هیات استان بدون هیات های شهرستانی هویت و معنا ندارد.

احمدی در خصوص حمایت از مربیان، داوران و باشگاه ها سخن گفت و اظهار داشت : در حوزه باشگاه ها و تیمداری همه تیم ها باید حداقل یک برنامه یک ساله برای حضور در مسابقات را داشته باشند. چرا این ها رکن رکین یک هیات می باشند. چون هیات فوتبال بدون داور، بدون تیم ها و بدون باشگاه ها معنی ندارد. تیم باید برنامه داشته باشند و منابع مالی آنها تامین شود. هم برای حضوری قوی در مسابقات و هم برای حضوری مستمر. امکانات اولیه باشگاه ها وظیفه هیات فوتبال است که به تیم ها باید کمک شود.

وی ادامه داد: بدنبال احداث کمپی برای تیم های مازندرانی هستم. کاری که برای تیم ملی صورت گرفت. مرکز استعدادیابی، تمرین و …برای سه منطقه استان انجام خواهیم داد. این موضوع هم موجب کارآفرینی خواهد شد و هم مربیان و داوران هم برای پیشرفت خودشان می توانند از این مرکز استفاده کنند. باید استادیوم های هر شهر در اختیار تیم ها قرار بگیرد تا هم خوب نگهداری بشود و هم اینکه تیم ها بتوانند خوب ازش استفاده کنند. در حوزه داوری هم همینطور است. داوران باید بر اساس تجربیات، تحصیلات و سوابق و نحوه قضاوت رتبه بندی بشوند. داوران ما باید دیده بشوند و شان و جایگاه آنها باید حفظ شود. با احترام به داوران و پرداخت به موقع حق و حقوق داوران و با بهره گیری از تجربیات و با قدردانی از داوران شان آنها را حفظ کنیم. برای تامین داوران آینده کمیته استعدادیابی داوران تشکیل بشود. باید کارگروه ویژه حمایت از داوران مازندران تشکیل شود.

احمدی در خصوص سوال جوانگرایی در هیات فوتبال اظهار داشت : در خصوص جوانگرایی قائل به سن نیستم. اگر قرار باشد جوانی بیاید پای کار که تنبل باشد و فکرش پیر باشد بهتر است نیاید و اگر قرار است پیری بیاید و فکر جوان نداشته باشد و توان انجام کار را نداشته باشد، آن هم بهتر است نیاید. قطعا از ظرفیت جوانان استفاده خواهم کرد اما در کنار ظرفیت بزرگتر ها !

این کاندید در خصوص برنامه هایش برای پیشرفت سازمان لیگ، گفت : برگزاری حرفه ای و منظم مسابقات لیگ در تمام رده های سنی، رایزنی با صداسیما برای پخش مسابقات که هم ایجاد انگیزه خواهد کرد و هم ایجاد درآمد خواهد کرد. برگزاری جشن های باشکوه پایان بازی ها، معرفی برترین های لیگ پایان هر فصل، درآوردن یک تیم منتخب مازندران از دل لیگ بهترین برنامه برای کمیته مسابقات و سازمان لیگ خواهد بود.

وی در خصوص پیشنهادش برای توسعه فوتبال پایه گفت : باید یک کارگروه و کمیته مستقل و جداگانه ای تشکیل شود. باید استعدادیابی دقیقی در محلات، روستاها و در باشگاه ها صورت گیرد. تیم منتخب استعدادهای درخشان تشکیل شودو بازیکنان نخبه را شناسایی کنیم و به تیم های ملی معرفی کنیم.

 

گفتنیست؛ فوتبالی ها با راه انداختن این کمپین یکصدا خواستار تغییر اساسی در هیات فوتبال مازندران هستند و خواستار شخصی هستند که بتوانند در بدنه هیات فوتبال تغییرات اساسی شکل دهد.