با کاندیدای هیات فوتبال | علیرضا هاشمی : روند هیات فوتبال را در این سالها اصلا خوب ندیدم / بدنبال شفافیت مالی هستم

علیرضا هاشمی، یکی دیگر از کاندیدای احراز پست ریاست هیات فوتبال مازندران شب گذشته مهمان گروه #پویش_تغییر بود و به سوالات خانواده بزرگ فوتبال مازندران پاسخ داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند.

علیرضا هاشمی نیز دیگر کاندید ساروی است.کارمند حراست استانداری است. وی که سوابق همکاری با هیات فوتبال ساری را دارد شاید با حمایت اعضای هیات فوتبال مرکز استان خودش را برای این کارزار مهم آماده کرده باشد.

هاشمی در گروه پویش تغییر از انگیزه و هدف برای حضور در انتخابات گفت و اظهار داشت: هدف و انگیزه من عملکرد هیات فوتبال استان در این چند سال اخیر و چندین دوره اخیر بوده که بنده را مجاب کرد تا وارد عرصه شوم.

وی افزود : روندی که هیات فوتبال با توجه به تلاش هایی که آقای بهروان داشته را بنده اصلا خوب ندیدم. امیدوارم بتوانیم خون تازه ای به فوتبال مازندران تزریق کنیم.

این کاندید در خصوص شناختش از ساختار هیات فوتبال گفت : باید تفکیکی بین تشکیلات هیات و خود فوتبال داشته باشیم. تشکیلات هیات فوتبال که کاملا مشخص است و میدانیم از چه کمیته هایی تشکیل می شود. اما بخش عمده و بسیار این است که اکثر کمیته ها برنامه مشخصی برای کمیته مورد نظر نداشتند. باید بعضی از کمیته های هیات فوتبال احیا شوند.

وی ادامه داد : متاسفانه برخی از اعضای هیات فوتبال مازندران تیمداری می کنند. با اینکه مدیریت اشرافیت کامل دارد که برخی از اعضای هیات فوتبال در حال حاضر تیمداری می کنند یا منتصب به یک تیم خاصی هستند.عمد یا غیرعمد این ها دارای شبهاتی هست که برای سایر تیم ها بوجود خواهد آمد. قطعا در آینده تمام کسانی که در هیات فوتبال بخواهند منصبی داشته باشند و بخواهند داخل هیات فوتبال کار کنند، اگر به تیمی منتصب باشند، هیچ جایگاهی درون هیات فوتبال مازندران نخواهند داشت.

هاشمی در خصوص برنامه هایش گفت : برنامه ای برای تشکیلات هیات خواهیم داشت که اصلاحات اساسی در تشکیلات بوجود خواهیم آورد. برخی از این اقدامات را بر اساس بخشنامه های فدراسیون انجام خواهیم داد و بخشی دیگر بر میگردد به رویکرد ما که بتوانیم چجوری چه برنامه ریزی هایی را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: اولین برنامه ما شفافیت مالی و حسابرسی خواهد بود. منابع مالی هیات فوتبال مازندران را از طریق بازرسان مجرب بررسی خواهیم کرد تا نواقصی ها را بررسی می کنیم و اگر بیت المال حقی ضایع شده باشد، افراد خاطی را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

این کاندید در خصوص حمایتش از هیات های شهرستانی اظهار داشت : بدنبال استقلال هیات های شهرستانی هستیم. استقلال فکری و عملی در کار باید داشته باشند.

وی افزود : اگر واقعا اینطور نباشد، نه تنها خدمتی نمی توانم بکنم بلکه خیانتی به فوتبال می شود. بنده با کمال علاقه ای که به این مجموعه دارم، میبینم که خیلی از این عزیزان عاشقانه و شبانه روزی کار می کنند. نگرشی که در هیات فوتبال است باید عوض شود. ما این نگرش و رویکرد را عوض خواهیم کرد.

هاشمی در ادامه صحبت هایش بیان داشت : بنده با شناخت و تعامل خوبی که با شورای شهر و شهرداران اکثر مناطق که دارم، آنها را حتما با روسای هیات ها آشنا خواهیم کرد و قطعا شهرداری ها را به کمک هیات فوتبال خواهیم آورد.

وی در خصوص بحث داوری استان سخن گقت و افزود : قطعا کمیته بخشی از مسئولیتش آموزش داوران است. باید یاد بگیریم و همه ما باید بدانیم که ما هر لحظه و هر زمان نیاز به آموزش داریم حتی اگر بهترین انسان یا بهترین داور باشیم. موضوع دوم حفظ کرامت داوران است. داوران باید پایان هر فصل ارزیابی شوند.

این کاندید در خصوص بحث جوانگرایی در هیات فوتبال اظهار داشت : این را بدانید همین الان هم جوانان مستعدی در هیات فوتبال مشغول به فعالیت می باشند و همه هم می دانیم که چقدر تلاش می کنند.

وی افزود : ولی مدیریت حاکم بر هیات فوتبال مدیریتی است که از بالا به پایین است و به صورت دستوری است و جوانان حاضر در هیات جرات ابراز ایده و پیشنهاد ندارند. ما باید فضا را باز کنیم که تا همه حرف بزنند. پس مشکل هیات جوانگرایی نیست، نگرش و رویکرد هیات باید عوض بشوند. ما باید همه را بازی بگیریم و از همه برای موفقیت استفاده کنیم.