عذرخواهی رنگرز بابت آبگرفتگی چمن ورزشگاه شهید وطنی/ ۹۱ پروژه ورزشی مازندران نیمه کاره است!

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۱۴ پروژه ورزشی در این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حسن رنگرز عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : برای اجرای این طرح ها بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی گفت که تا پایان دولت یازدهم و دوازدهم ۱۰ فضای ورزشی جدید دیگر هم افتتاح خواهد شد.

رنگرز از سالن ورزشی ۶ هزار نفری ماهفروجک به عنوان یکی از این طرح ها نام برد. این پروژه ورزشی پس از یک دهه رها شدن به صورت نیمه تمام تابستان امسال در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بودجه دریافت کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران سرانه فضای ورزشی استان را بیش از یک متر و ۳۰ سانتی متر اعلام کرد و گفت که حدود ۳۰ درصد از این سرانه در دولت یازدهم و دوازدهم محقق شده است.
وی افزود : هم اکنون ۹۱ پروژه ورزشی در مازندران نیمه تمام است و برای تکمیل و بهره برداری از آنها حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رنگرز با اعلام این که تامین اعتبار برای تکمیل این طرح های نیمه مام چند دهه زمان نیاز دارد ، گفت که برای شتاب بخشی در تکمیل ، این طرح ها باید با مولدسازی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود : دولت با محدودیت های مالی و اعتباری مواجه است و برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و نوسازی و بهسازی فضاهای ورزشی در مازندران نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم و بستر لازم نیز برای این کار در استان فراهم است.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت : تاکنون ۲۷۰ فضای ورزشی در مازندران که دچار فرسودگی شده و نیاز به مرمت و بهسازی داشت ، به دلیل کمبود اعتبار به بخش خصوصی واگذار شد.
وی با اشاره به کمبود زیرساخت های ورزشی در استان با وجود استعداد برتر ورزشی ، افزود : برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان ساخت حداقل یک خانه تخصصی و سالن برای رشته های ورزشی مدال آور است.
رنگرز در مورد نیمه تمام ماندن سالن ورزشی تخصصی کشتی جویبار هم گفت : تاکنون برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار جدید نیز در روزهای گذشته اختصاص یافت.

وی اضافه کرد : پیمانکار این پروژه برای تسریع در ساخت بسیج سازندگی است و با توجه به محدودیت اعتباری دولت امکان تکمیل آن حداقل تا پایان سال جاری وجود ندارد، ولی گام اساسی برای سرعت بخشی برداشته شد.
رنگرز اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران همچنین بابت آبگرفتگی زمین چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در بازی نساجی مازندران با پرسپولیس تهران عذرخواهی کرد و گفت : افزایش میزان بارندگی ۲۴ ساعت قبل از بازی و مشکل در زهکشی ورزشگاه باعث این آبگرفتگی شد و گله مندی هواداران ۲ تیم را به دنبال داشت.
وی اضافه کرد : پیشنهاد تعویق این دیدار و موکول کردن آن به روز شنبه ۶ دی ماه به فدراسیون فوتبال ارایه شده بود که مورد موافقت قرار نگرفت و بناچار بازی در زمین نامناسب ورزشگاه برگزار شد و این در حالیست که اگر با این تعویق موافقت می شد، بازی در یک روز آفتابی و وضعیت مناسب ورزشگاه پیگیری می شد.
رنگرز گفت : دولت برای بهسازی و بازسازی ورزشگاه شهید وطنی تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد ریال با وجود محدودیت های مالی و اعتباری هزینه کرد و برای بهسازی زمین چمن و ساخت ضلع غربی ورزشگاه نیز اعتبار مورد نیاز تامین شده است.
وی تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی را نیازمند تکمیل طرح مطالعات فنی دانست و افزود : چمن طبیعی نیاز به اعتبار حداقل ماهانه یک تا ۲ میلیارد ریال برای نگهداری دارد که تامین این اعتبار از توان باشگاه و حتی اداره کل ورزش و جوانان مازندران خارج است.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت : با این حال باید منتظر تکمیل طرح مطالعات فنی این پروژه باشیم و در صورت تایید ، چمن طبیعی جایگزین خواهد شد و در غیر این صورت برای فصل آینده چمن مصنوعی فعلی با چمن با کیفیت دیگر تعویض می شود./ایرنا