عطایی: غیبت پاسورهای پیکان، کیفیت مسابقه را پایین آورد/بهتر است با مربى خارجی به المپیک برویم

سرمربی تیم والیبال هراز آمل گفت: غیبت پاسورهای پیکان در هفته اول موجب شد تا شاهد بازی بی‌کیفیتی از سوی هر دو تیم باشیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بهروز عطایی در گفت‌وگویی، درمورد پیروزی ۳ بر صفر مقابل پیکان در هفته اول لیگ برتر والیبال اظهار داشت: هفته اول همیشه سخت است چون تیم‌ها شناخت کافی از هم ندارند. مربیان مجبورند با اطلاعات حداقلی از حریفان وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: اکثر اطلاعات مربیان از آنالیز حین بازی است. فکر می‌کنم با توجه به اینکه پیکانی‌ها پاسوری در ترکیب خود نداشتند، کیفیت پایین آمد. از اینکه شرایط برای پیروزی ما فراهم بود و توانستیم ۳ امتیاز را به نام خود ثبت کنیم خوشحالم، اما اینکه بازی جذابی برگزار نشد یعنی اتفاقات خوبی برای والیبال در حال رخ دادن نیست.

سرمربی تیم هراز عنوان کرد: والیبال ایران المپیکی است و نیاز داریم که مسابقات لیگ با کیفیت بالاتری برگزار شود. همه تیم‌ها باید با تمام توان وارد شوند تا سطح کیفی هم بالا برود چراکه در نهایت تیم ملی قدرتمند خواهد شد.

عطایى: بهتر است با مربى خارجی به المپیک برویم/ حضور در چهار تیم برتر توکیو یک هدف است

بهروز عطایی در گفت و گو با برنامه “ورزش ایران” رادیو ایران در خصوص ۵ گزینه مطرح شده برای سرمربیگری تیم ملی والیبال اظهار داشت: ابتدا باید فهمید برای المپیک چه نتیجه ای مد نظر است. با توجه به آن ذهنیت، باید تصمیم گیری لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ذهن جامعه والیبال و افرادی که آن را دنبال می کنند، به دو دسته تقسیم شده است. دسته اول معتقدند که به راحتی از گروه خود صعود خواهیم کرد و به جمع هشت تیم مرحله دوم خواهیم رفت اما در این مرحله با شکست در پلی آف به مقام پنجمی مشترک خواهیم رسید اما دسته ی دوم که تعدادشان خیلی اندک است، معتقدند والیبال ایران توان این را خواهد داشت که به جمع ۴ تیم پایانی راه پیدا کند.

وی عنوان کرد: فدراسیون هم معتقد است که می تواند تیم ملی را با یک برنامه ریزی خوب به جمع ۴ تیم پایانی المپیک هدایت کند.  این اعتقاد در کمیته فنی به وجود آمده که مربی ایرانی این قابلیت را نخواهد داشت که والیبال ایران را به جمه ۴ تیم پایانی برساند؛ در حالی که مربی خارجی از عهده این کار برخواهد آمد.

عطایی در پاسخ به این سوال که شما جزو کدام دسته از افراد هستید، گفت: داشتن آرزو اتفاق خوشایندی است اما باید این را هم در نظر گرفت که آرزو باید دست یافتنی باشد. برای حضور در جمع ۴ تیم کار بسیار دشواری خواهیم داشت و این کار به غیرممکن نزدیک تر است اما به عنوان یک هدف می توان آن را در نظر داشت.

سرمربی تیم لبنیات هراز آمل درخصوص همکاری با سرمربی آینده تیم ملی گفت: با توجه به شرایط، من این آمادگی را خواهم داشت که به تیم ملی کمک کنم.

عطایی درمورد اینکه سرمربی ایرانی بهتر است یا خارجی، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، شاید وقت این رسیده باشد که به مربیان ایرانی هم اعتماد کرد اما نظر شخصی بنده بر این است بین مربی ایرانی و خارجی با مربی خارجی کار را پیش ببریم بهتر است. هر اتفاقی غیر از رفتن به جمع ۴ تیم برتر المپیک با مربی ایرانی اتفاق بیفتد، مربی سوزی کرده و شکست تلقی می شود.