چه کسی دکمه ورزشگاه آزادی را زد؟

نور ورزشگاه آزادی قرار بود خاموش بماند و جشن قهرمانی با روشنایی لکه ای انجام شود اما این اتفاق رخ نداد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،

جشن قهرمانی لیگ فوتبال ایران در حالی برگزار شد که بسیاری از منتقدان، نمره پایینی به جشن قهرمانی داشتند و البته تمجیدهایی نیز درباره نحوه انجام آن دیده شد. اما نکته جالب درباره جشن این است که برگزاری آن قرار بود به شکل دیگری باشد اما برخی مشکلات باعث شد تا تغییراتی در مراسم اهدای جام پرسپولیسی ها به وجود بیاید.

باتوجه به غیبت تماشاگران روی سکوهای استادیوم، فوتبال ایران این فرصت را داشت که جشن در فضای تاریک را تجربه کند. در سال های گذشته نیز اقداماتی برای این کار که در اروپا معمول است، انجام شده بود اما باتوجه به ملاحظات امنیتی به سرانجام نرسیده بود تا این که این بار سازمان لیگ با پیشنهادی از سوی یک شرکت ایرانی برای نورپردازی خاص مواجه شد و جلساتی را هم در این زمینه برگزار کردند.

 

 

مظفری مسئول نورپردازی جشن قهرمانی به خبرنگار ما می‌گوید: «ما قصد داشتیم که بازیکنان را با نور لکه‌ای تعقیب کنیم و برای استیج هم نورپردازی خاصی داشته باشیم» اما چه شد که این اتفاق رخ نداد؟

 

 

به نظر می‌رسد سازمان لیگ از ریسک انجام این کار جدید هراس داشت و تصور می‌کرد که فیلم برداری و پخش آن در تلویزیون به شکل مطلوب انجام نشود و به همین خاطر از انجام چنین کاری صرف نظر کرد و تنها ۳۰ دقیقه پیش از جشن، با نورپردازی موضعی صورت گرفت.

 

 

در دیگر نقاط دنیا جشن قهرمانی با نورهای موضعی انجام می‌شود چرا که پروژکتورهای ورزشگاه روشنایی آمبیانس را در اختیار می‌دهد که برای انجام یک مسابقه فوتبال و دید بازیکنان شرایط خوبی را ایجاد می‌کند اما در جشن قهرمانی و مراسم هایی نظیر رونمایی از پیراهن کارآمد نیست.

آنطور که در ۳۰ دقیقه پیش از شروع جشن قهرمانی دیده شد، نورپردازی به شکلی ویژه انجام گرفت و صندلی های خالی ورزشگاه آزادی هم به چشم نیامدند و همچنین کار به شکل بی نقصی پیش رفت اما در نهایت تصمیم بر این بود که در لحظه ورود بازیکنان پروژکتورها نورپردازی را انجام دهند.

 

 

برنامه برای جشن قهرمانی این بود که بازیکنان با نورهای تکه ای تعقیب شوند و پس از خواندن نامشان از فرش قرمز عبور کنند و به استیجی برسند که با نور خاصی روشن می‌شد و رنگ قرمز روی آن به چشم می‌آمد. باتوجه به این که پیراهن پرسپولیس سفید بود، نورپردازی موضعی روی استیج می‌توانست شکل جذابی به جشن بدهد.

این نورپردازی با فوکوس روی سوژه های مختلف شکل جالبی به جشن های قهرمانی می‌دهد و باعث می‌شود تا توجه روی قسمت خاصی از ورزشگاه باشد.

 

 

نکته جالب این است که برخی از مسئولان ورزشگاه آزادی اجازه نورپردازی لکه ای در همان ۳۰ دقیقه را هم نمی‌دادند و تاکید داشتند که حداقل یک پروژکتور باید روشن باشد.

این در حالی است که مراسم آتش بازی هم با نور تاریک خودنمایی بیشتری داشت و دودهای زائد مشکی به چشم نمی‌آمدند. درباره آتش بازی نکته جالب این است که سازمان لیگ برنامه های دیگری را داشت اما مشکلات مالی سبب شد تا کار را به شرکت دیگری بسپارد.

 

 

در نهایت جشن قهرمانی سرخ ها در حالی برگزار شد که پس از روشن شدن پروژکتورهای ورزشگاه آزادی، گوینده استادیوم به شکل سریع و با عجله نام ها را با ایرادات مختلف خواند و در کمتر از ۱۰ دقیقه بازیکنان مدال خود را گرفتند و جام را بالای سر بردند تا چهارمین جشن متوالی سرخ ها نیز با ماجراهایی خاص به اتمام برسد.