حذف سیاسی روسای فعال/رتبه بندی های هول هولکی برای فرار از فشار سیاسیون !

این روزها و درحالی که هنوز چندماهی از شروع کار سیاسیونی که تازه با رای اعتماد مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند نگذشته، شاهد فشارهای عجیب و غریب برخی از سیاسیون در شهرهای مختلف استان مازندران مبنی بر استفاده از نیروهای خودی در منصب های مختلف هستیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،این روزها و درحالی که هنوز چندماهی از شروع کار سیاسیونی که تازه با رای اعتماد مردم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند نگذشته، شاهد فشارهای عجیب و غریب برخی از سیاسیون در شهرهای مختلف استان مازندران مبنی بر استفاده از نیروهای خودی در منصب های مختلف هستیم.

سیاسیون سعی دارند اشخاصی که حضوری فعال در ستادهای انتخاباتی داشته اند را در بخش های مختلف جابجا کنند. اما بحث دخالت سیاسیون در ورزش یک بحث تکراری شده و قرار نیست سیاسیون دست از سر ورزش بردارند.

علاوه بر دخالت در عزل و نصب های روسای ادارات، معاونین و … این روزها شاهد آن هستیم که سیاسیون در هیئت های بزرگ ورزشی هم قصد دخالت کردن دارند و در برخی موارد قصد حذف مدیران موفق هیئت های ورزشی را نیز دارند.

چند هفته ای است که شنیده هایی مبنی فشارها برای عزل مدیران موفق هیئت های ورزشی و چند اداره شهرستانی استان مازندران به گوش می رسد. اما هیئت فوتبال قائمشهر یکی از آن هیئت هایی است که مورد نظر سیاسیون است. فوتبال قائمشهر این روزها به لطف حضور نساجی در لیگ برتر فوتبال کشور، بر سر زبان ها افتاده و همه به دنبال این جایگاه هستند تا در دید رسانه ها باشند.

درویشی بعنوان رئیس هیئت فوتبال شهرستان قائمشهر یکی از بهترین مدیران ورزشی سال های اخیر ورزش استان مازندران است. او دوره ای طلایی داشت و حذفش راحت هضم نخواهد شد. علاوه بر صعود بزرگسالان نساجی در دروه این مدیر، سال رویایی فوتبال قائمشهر هم در حضور درویشی صورت گرفت، سالی که در تمامی رده ها چه در آقایان و چه در بانوان قائمشهر را شهری لیگ برتری کرده بود.

اما فشارهای سیاسی سبب شد تا برای فرار از این معضل اداره ورزش و هیئت مربوطه دست به کارهای عجیب بزنند. حدود یک ماه پیش، هیئت فوتبال مازندران با ارسال نامه ای به اداره ورزش آمل، هیئت فوتبال این شهر را بعنوان هیئت برتر در کل استان معرفی کرد و هیچ نامه ای به شهرهای دیگر استان مبنی بر برتر بودن آنها صادر نشد. اما درست زمانی که هیئت فوتبال قائمشهر تحت فشارهای عنوان شده قرار گرفت، به یکباره در فضای مجازی، هیئت قائمشهر درست یک روز قبل از بازی حساس نساجی برابر فولاد بعنوان هیئت برتر معرفی شد تا شاید با این عنوانی که قرار بود در حضور سیاسیون از طرف مدیرکل ورزش به درویشی و هیئت قائمشهر اهدا شود، فشار سیاسیون کمرنگ تر شود.

در اینکه درویشی و هیئت فوتبال قائمشهر به لطف برگزاری منظم بازی های لیگ برتر برترین هستند شکی نیست اما اینگونه ماست مالی کردن ماجرا ضعف دستگاه ورزش را نشان می دهد! دستگاه ورزشی که نتوانسته جلوی دخالت سیاسیون را در طول این سال ها بگیرد و اکثر عزل و نصب های مهم در ادارات و هیئت های ورزشی با دخالت سیاسیون صورت گرفته است.

اما بهتر است دستگاه ورزش و هیئت های استانی برای حفظ مدیران موفقی چون درویشی با قدرت جلوی سیاسیون بایستند و نگذارند سیاسیون به این راحتی در بحث ورزش دخالت کنند تا سرمایه های ورزش استان حفظ گردند .