کشتی مازندران در آستانه تغییراتی عظیم/ دو هیأت و دو مجمع بزرگ !

هیأت کشتی و وزنه‌برداری مازندران به عنوان دو هیأت بزرگ ورزشی در مازندران در سال ۱۳۹۹ مجمع مهمی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شاید سال ۱۳۹۹ آغازی باشد برای تحولاتی عظیم در هیأت‌های بزرگ ورزشی استان که سال‌ها سنتی اداره می‌شدند. هیأت‌های کشتی، اتوموبیل‌رانی، فوتبال سه هیأتی هستند که توسط رئیس بازنشسته اداره می‌شدند و قطعا در سال ۱۳۹۹ با تغییر در راس آن هیأت با تحولاتی بزرگی رو به رو خواهند شد.

هیأت‌های قایقرانی و وزنه‌برداری هم که دوره‌های چهار ساله ی ریاست آنها به پایان رسیده نیز در سال جدید با برگزاری مجمع، انتخابات‌شان برگزار خواهد شد تا کاندیدای جدید با رئیس فعلی رقابت کنند. اما با توجه به فعالیت‌های مثبت این دو هیأت ، بعید است تغییری در راس صورت گیرد.

اما نزدیک‌ترین تغییر در کشتی صورت خواهد گرفت. قطعا اولین تغییر در کشتی که یکی از بزرگترین و مهمترین هیأت‌های ورزشی استان مازندران است صورت خواهد گرفت.

دوره چهارساله اصغر ثمربخش چند روز پیش به پایان رسید و این مدیر کارکشته و کاربلد بعد از چندین سال حضور در راس کشتی مازندران با دل نوشته‌ای از جمع جامعه کشتی خداحافظی کرد تا مدعیان ریاست این هیأت بزرگ به صف شوند.

عالیشان که معاونت ورزش قهرمانی و هیأت‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان را برعهده دارد با پیشنهاد حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان و با حکم علیرضا دبیر، تا زمان تعیین رئیس این هیأت، به‌عنوان سرپرست هیأت کشتی مازندران منصوب شد تا کارهای برگزاری مجمع را بر عهده بگیرد.

اما با پایان نام‌نویسی، اشخاص زیادی برای کسب کرسی ریاست هیأت کشتی مازندران اسم نوشتند. حمید محمدنژاد _ بهنام طیبی _ محسن بابایی _ عسکری محمدیان _شهرام جعفری _نقی کلانتری _ مرتضی قربانی _ مجتبی ابراهیمی _ عمران زارع _ سید جواد هاشمیان و فرامرز نقیبی یازده نفری هستند که امید دارند با حضور در راس کشتی مازندران تحولات بزرگی را برای این هیات بزرگ رقم بزنند.

حضور بهنام طیبی، عسگری محمدیان، نقی کلانتری سه تن از بزرگان کشتی که سال ها خاک خورده این رشته هستند، بخت آنها را نسبت به سایر رقبا بیشتر کرده است. اما در این بین، حضور فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری بعنوان یک چهره سیاسی هم در نوع خودش جالب است. البته نقیبی به عنوان یک چهره سیاسی، سال ها در ورزش فعالیت های مثبتی نیز داشته است و با ورزش بیگانه نیست.

به هر حال، انتخاب هیأت کشتی استان مازندران تا سه ماه آینده برگزار خواهد شد و تکلیف رئیس جدید این هیأت از بین کاندیدای نامبرده مشخص خواهد شد. کشتی با حضور قهرمانان و مدال‌آوران مختلف، از هیات‌های بزرگ ورزشی در استان مازندران است که نیاز است تصمیم درستی برای این هیأت مهم گرفته شود.

اما دیگر هیأت پرطرفدار که در آستانه انتخاباتش قرار داریم، هیأت وزنه‌برداری مازندران است که با عباس رحیمی روزهای خوبی داشت و خیلی سخت است تغییری در آن صورت گیرد. عباس رحیمی، عارف عبدی، محمدرضا شمسی و کوروش یوسفی چهار رقیبی هستند که برای کسب کرسی هیأت وزنه‌برداری استان مازندران نام‌نویسی کردند.

قطعا بخت عباس رحیمی برای نشستن مجدد بر کرسی هیأت وزنه‌برداری استان مازندران از سایر رقبا بیشتر خواهد بود اما حضور کوروش یوسفی به‌عنوان یک چهره سیاسی دیگر در بین کاندیدا در نوع خودش جالب توجه بود. بعد از نقیبی که از شورای شهر ساری در هیأت کشتی نام‌نویسی کرده بود این بار کوروش یوسفی از جمع شورانشینان ساروی هوس حضور در ورزش را کرد و برای انتخابات هیأت وزنه‌برداری نام‌نویسی کرد.

انتخابات هیأت وزنه‌برداری هم در سه ماه اول سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد و تکلیف این هیأت بزرگ ورزشی استان مازندران نیز مشخص خواهد شد.

بعد از کشتی و وزنه‌برداری، هیأت‌های قایقرانی، اتوموبیل‌رانی و فوتبال از دیگر هیأت‌های بزرگ ورزشی هستند که در سال جدید تغییرات گسترده‌ای را در خود خواهند دید. شاید در بین این هیأت‌ها، بزرگترین هیأت که تغییراتش بیشتر از همه به چشم بیاید، هیأت فوتبال استان مازندران است. هیأت که بیش از دو دهه است که در راس آن غلامرضا بهروانی حضور دارد که به‌دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان، به مانند ثمربخش باید از جمع فوتبالی‌ها خداحافظی کند.

به گزارش فارس، در چند سال اخیر جوانان زیادی ریاست هیأت‌های ورزشی استانی و شهرستانی را بر عهده گرفتند و حالا اداره کل ورزش و جوانان مازندران با تغییرات گسترده در هیات های بزرگ ورزشی و با اجرای قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان، بیشتر به شعار ” حالا جوانان ” جامه عمل پوشانده است.