حمایتی از رایکا در متن نبود! دفاع تمام قد عرب از حسین زادگان و دستگاه ورزش !

متولي ورزش و جوانان شهرستان بابل به اظهارات سرمربي تيم فوتبال رایکا بابل واکنش نشان داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، ‍ متولي ورزش و جوانان شهرستان بابل به اظهارات سرمربي تيم فوتبال رایکا بابل واکنش نشان داد: لازم می دانم به احترام مردم ورزش دوست شهرستان بابل و تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه دهم. اگرچه دستگاه ورزش و جوانان معتقد است شرایط کنونی جامعه اجازه پرداختن به حاشیه هایی که ممکن است از روی ناآگاهی، اطلاعات نادرست و یا حتی تخریب طراحی شود را نمی دهد و مسئولیت پذیری هر فرد و سازمان می طلبد که با تمرکز به وظایف اصلی برای مردم هزینه جدیدی درست ننماید، اما گاهی اوقات اظهارات و ادعاها چنان با واقعیت در تعارض است که لازم می دانم برای آگاهی عمومی برخی از مسائل را مجدداً اطلاع رسانی نمایم. یکی از رسانه های ورزشی، در مطلبی به نقل از سرمربی تیم رایکا و ادعای تماس تلفنی با مدیرکل ورزش و جوانان مدعی شد که به نماینده استان در لیگ یک فوتبال کشور توجه نمی شود!
البته که چگونه این رسانه از محتوا و جزئیات مکالمه تلفنی مورد ادعا باخبر است خود جای سوال است و این گمان می رود که سرمربی رایکا بابل با این رسانه تماس گرفته باشد و اطلاعات تماس را در اختیار این رسانه قرار داده باشد!
حال سوال بعدی این است که نیت از تماس چه بود؟ کمک به حل شدن مشکلات و یا حاشیه سازی، قهرمان سازی یا تحریک هواداران؟
در پاسخ به ادعاهای مطرح شده باید گفت : اولاً طبق قانون وظیفه دستگاه دولتی ورزش و جوانان ایجاد زیرساخت و بستر سازی برای رشد و توسعه همه رشته های ورزشی است که میزان مدال های کسب شده و رشد قابل توجه سرانه ورزشی در استان و بویژه شهرستان بابل آن هم در سالهای سخت تحریم و محدودیت های اعتباری نشان می دهد طی سالهای گذشته به چه اندازه همکاران ورزش و جوانان در استان و شهرستان خالصانه تلاش کرده اند .
اشاره به این نکته ضروری است که هزینه های متعدد تیم داری در لیگ های فوتبال کشور نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است اما با توجه به شرايط فعلي صنعت كشور و همچنين در استان مازندران و عدم تمایل صاحبان بنگاه های اقتصادی به تیم داری ورزشي و از سویی محدودیت قانونی برای در اختیار قرار دادن بودجه و اعتبارات دولتی برای حمایت، کار را برای حضور قدرتمند تیم های ورزشی استان در لیگ سخت کرده است.
علیرغم تنوع و تعدد ماموریت های اداره ورزش و جوانان در حوزه های مختلف، با در نظر گرفتن خواست مردم شهرستان بابل تمرکز بسیاری از مسئولان رده بالای استان از شخص استاندار و معاونین محترم ایشان و دستگاه های ذیربط به حمایت از این تیم محبوب استان قرار گرفت و حافظه تاریخی مردم ورزش دوست بابل نیز کمک هایی که طی سالهای اخیر به این باشگاه و زیرساخت های ورزشی آن شده است( و همچنان ادامه دارد) را فراموش نخواهد کرد.
پرواضح است آقاي سرمربي که البته خود از مفاخر ورزشي هستند؛ در آن بازه زماني نبوده اند و لابد اخبار این تیم محبوب را هم دنبال نمی کردند و خبر ندارند چه زحمات و تلاش هایی، از مردم و هوادران عاشق فوتبال بابل گرفته تا مديران استان و مسئولین شهرستان برای نگه داشتن تیمی که مالک شخصی آن قصد فروش به خارج از استان را داشت صورت گرفت.
اختصاص چند میلیاردی برای توسعه و تجهیز ورزشگاه شهداي هفت تیر بابل، پاي كار آمدن سپاه كربلا و بسيج سازندگي استان با بسیج تمام ظرفیت ها برای ساخت و بهره برداری از فاز یک این ورزشگاه و نیز برگزاری جلسات و همچنين نشست های پی در پی استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و فرماندار ویژه در خارج از استان و مازندران برای ممانعت از خروج امتياز تیم از مازندران و به ویژه بابل، کمک مجموعه ورزش و جوانان به تیم برای عبور از بحران های مختلف، جلسات متعدد در استانداري، مساعدت هاي مادي و معنوي و … تنها بخشی از اقداماتی بود که از سوی مسئولان استان صورت پذیرفت تا شهروندان عزیز شهرمان دلگرم تیم محبوب شان بمانند .
گرچه اعتقاد راسخ داریم هر چه که انجام شد کافی نیست و لیاقت مردم شهرستان بابل به مراتب بیشتر از اینهاست اما محدودیت های قانونی و بودجه ای در بسیاری از موارد مانع از حمایت مستقیم به این تیم محبوب می شود.
لازم می دانم بار دیگر تاکید نمایم تیم رایکا و هواداران خونگرم و با غیرتش بیش از هر چیزی نیاز به آرامش و تلاش صادقانه دارند نه جنجال های رسانه ای و هیاهو .
البته درب اتاق مسئولان شهرستان و مديران استان بویژه مدیر کل محترم، جناب آقای حسین زادگان همواره برای شنیدن راهکارها، مطالبات و حتی گلایه های دلسوزان تیم محبوب رایکا در راستای تعامل برای حمایت از تیم باز است و تجربه نشان داد همکاری، همدلی و تلاش صادقانه همواره راهگشای همه بن بست ها بوده است.