نامه ایران به فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای کسر نشدن امتیاز بازیکنان ایرانی

رئیس فدراسیون تنیس روی میز از نامه به فدراسیونی جهانی برای کسر نشدن امتیاز بازیکنان ایرانی به خاطر شرکت نکردن در تور قطر و عمان خبر داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مهرداد علیقارداشی در گفت‌وگویی، در مورد لغو حضور ایرانی‌ها در تور جهانی عمان و قطر اظهار داشت: ما آمادگی شرکت را داشتیم اما مسؤولان قطر و عمان به ما اعلام کردند که نمی‌توانیم در این رقابت‌ها حاضر شویم و این موضوع هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورمان بود.

وی در مورد کسر امتیازات ایرانی‌ها به دلیل عدم شرکت در این ۲ تور عنوان کرد: طبق مقررات اگر شما در دوره قبل امتیازی کسب کرده باشید و دوره بعدی نتوانید شرکت کنید، امتیازات قبلی‌تان هم کسر می‌شود. بر این اساس ما نامه‌ای را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم تا این اتفاق نیفتد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: اعلام کردیم آمادگی حضور داشتیم اما قطری‌ها و عمانی‌ها قبول نکردند و این کار ناخواسته بوده و دست ما نبوده است. به همین دلیل درخواست کردیم تا اگر امتیاز کسر نشود و اگر هم قرار است کسر شود، بعد از مسابقات المپیک باشد.

علیقارداشی اعلام کرد: در حال حاضر نوشاد شرایط خوبی دارد و اگر امتیازات او کسر شود از حریف اصلی‌اش که یک قزاقستانی است عقب می‌افتد. ما اعلام کردیم حتی بلیت شرکت در مسابقات را هم گرفته بودیم اما شرایط حضور فراهم نشد.

وی در مورد لغو مسابقات جهانی عنوان کرد: ما تمام برنامه‌ریزی‌ها را برای این رقابت‌ها انجام داده بودیم اما متأسفانه ویروس کرونا همه چیز را به هم زد. حتی ما می‌خواستیم بعد از کره جنوبی به بانکوک برویم تا مسابقات انتخابی المپیک را برگزار کنیم. هتل و سالن تمرین هم رزرو کرده بودیم که فعلا کنسل کرده‌ایم. هنوز به ما نگفته‌اند که مسابقات انتخابی المپیک برگزار می‌شود یا لغو خواهد شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: ما در حال حاضر مسابقات و اردوهای داخلی را هم تعلیق کرده‌ایم و منتظریم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.