محمدیان: در ماجرای دوپینگ گفتند فرمالیته یک چیزهایی را بگو اما بدتر شد

قهرمان رقابتهای کشتی رنکینگ ایتالیا گفت: در ماجرای دوپینگ یک چیزهایی را به صورت فرمالیته گفتند تا ما بگوییم. مشکل هم بدتر شد. ۱۰ مهر این اتفاق افتاد و ۴ سال بعد من توانستم کشتی بگیرم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،محمدحسین محمدیان یکی از مصداق های عینی بازگشت در دنیای ورزش است. کشتی گیر خوش تکنیکی که در دوران شکوفایی با غفلت و ناآگاهی اسیر هیولای دوپینگ شد تا ۴ سال از بهترین روزهای زندگی اش حرام محرومیت ناخواسته شود اما بعد از این دوران نحس، بازگشت پرفروغ و اعجاب انگیز به تشک کشتی داشت تا ثابت کند برای جبران مافات آمده. قهرمانی در رقابتهای رنکینگ ایتالیا با ضربه فنی کردن بزرگانی چون کایل اسنایدر نشان داد که محمدیان آمده تا حقش را از کشتی بگیرد. او درباره شرایط اخیر و برنامه های آینده اش صحبت کرده است.

*با توجه به موفقیت های اخیر و حضور چهره های جدید در کشتی، برخی ها اعتقاد دارند کشتی در حال بازگشت دوباره به دوران اوج است…

به هر حال هر رشته ای گاهی ممکن است دچار افت شود اما کشتی دوباره دارد اوج می گیرد و معتقدم در المپیک موفق شویم.

*مردم همیشه از کشتی متوقع هستند و توقعشان هم به جا است…

بله، درست است. کشتی گیران هم همیشه سعی کردند در میادین ورزشی افتخارآفرینی کنند و مدال به دست بیاورند. انتظارات بالا است و مردم بدانند هر تیم خوبی که هر سال مقام می آورد، طبیعی است که چند سال افت داشته باشد.

*تا به امروز دو سهمیه المپیک گرفته‌ایم، شرایط ما در ۴ اوزان دیگر چگونه است؟

هنوز در ۶۵، ۷۴، ۹۷، ۱۲۵ کیلو سهمیه نگرفتیم و اولین مسابقات ما ۷ فروردین ماه در چین است. البته با توجه به شیوع ویروس کشنده کرونا قرار است مسابقات لغو شود و به کره جنوبی، قزاقستان و ازبکستان منتقل شود.

*همه انتظار دارند در ۴ وزن ما صد در صد سهمیه المپیک را بگیریم…

گرفتن سهمیه سنگین وزن در آسیا راحت تر است. اما وزن ۶۵ ترافیک بالایی در آسیا دارد و سهمیه گرفتن دشوار است.

*اکنون شرایط در فدراسیون چطور است؟ آیا از کشتی حمایت می شود؟

رییس فدراسیون و دیگر دوستان خیلی زحمت می کشند اما آنطور که باید و شاید به کشتی رسیدگی نمی شود. انتظارات از کشتی خیلی بالا است و در سال المپیک هستیم و امیدوارم حمایت ها بیشتر شود.

*قراردادهای کشتی گیران چگونه است؟

برای کشتی گیری که در طول ماه ۱۵ روز اردو است، به نظر من خیلی کم است. دو سه روز استراحت می کنیم و دوباره ۱۵ روز به اردو می رویم و کار دیگری نمی توانیم انجام بدهیم. صرفا همه کارمان ورزش است و بنابراین خیلی قراردادها کم است، به ویژه نسبت به رشته های دیگر و امیدوارم سال به سال اوضاع بهتر شود.

*ماجرای شکستن گوش کشتی گیرها چیست؟ خیلی ها می گویند گوششان را لای در می گذارند که بشکند!

اینطور نیست. کشتی ورزش بسیار سختی است و ضربه هایی که می خورد، باعث شکستگی گوش می شود.

*با توجه به نزدیکی وزن شما با حسن یزدانی در اردوهای تیم ملی با او به شکل تمرینی کشتی می گیری، در این تمرینات تو برنده می شوی یا یزدانی؟

بحث برد و باخت وجود ندارد. حسن آقا که پهلوان و از نوابغ کشتی ایران است. او خیلی دوست داشتنی است و ما هم قلبا او را دوست داریم.

*حسن یزدانی وقتی روی تشک می رود خستگی ناپذیر به نظر می رسد، این ناشی از ژن است یا تمرینات؟

حسن یزدانی هم ژنتیک خوب است هم تمرین می کند و زحمت می کشد. او در این چند سال هر سالی که مدال می گرفت، تمریناتش را بیشتر می کرد و ان شاءالله که موفق تر باشد.

*از وضعیت او خبر داری؟

حسن آقا در اردوهای تیم ملی با ما است و تمرینات بالا تنه را شروع کرده و سه، چهار هفته دیگر روی تشک برمی گردد.

*در وزن تو یعنی ۹۷ کیلوگرم علیرضا کریمی را داریم که او هم مصدوم است. شریاز او چگونه است؟ آیا به المپیک می رسد؟

خداراشکر وضعیت او بهتر است. ۷۰ درصد آسیب دیدگی اش رفع شده و روند درمان را طی می کند تا ان شاءالله به مسابقات برسد.

*چه زمانی مشخص می شود تو به مسابقات می روی یا او؟

به هر حال ما مثل یک سرباز تابع تیم ملی و کادر فنی است و هر مسابقه ای را که در نظر بگیرند، مثل سرباز می رویم تا از ایران و ایرانی دفاع کنیم.

*برای خودت هم دوران سختی رقم خورد و ۴ سال را به خاطر دوپینگ از دست دادی. واقعیت ماجرا چه بود؟

اول از همه آرزو می کنم این اتفاق برای هیچ ورزشکاری نیفتد، چون خیلی سخت است. من همه جا گفته ام که من با میل خودم برای تست رفتم، از خودم مطمئن بودم، تست در خارج از مسابقه گرفتند و می توانستم ۳ بار امتناع کنم و تست ندهم، ولی من مطمئن بودم و تست دادم و این اتفاق افتاد.

*آیا این ناشی از مکمل هایی بود که مصرف می کردید؟

به هر حال یک چیزهایی را به صورت فرمالیته گفتند تا ما بگوییم. مشکل هم بدتر شد. ۱۰ مهر این اتفاق افتاد و ۴ سال بعد من توانستم کشتی بگیرم. واقعا روزهای سختی بود ولی گذشت.

*پیش بینی تان از المپیک چیست؟ به نظرتان در آزاد و فرنگی چند مدال می آوریم؟

ان شاءالله اگر همه چیز خوب پیش برود، ۳ مدال در آزاد و ۲ یا ۳ مدال در فرنگی می گیریم.