شناسایی افراد برتر و مستعد با برگزاری تست های مختلف

نیازی در بخشی از صبحتهای خود به این موضوع نیز اشاره کرده است که در فعالیت این فدارسون بطور عمده در دوبخش آبهای آرام و استند بای پدل بورد که هریک از این رشته ها آیتم و شرایط مختص به خود را دارند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ابراهیم نیازی سامانی دبیر انجمن ورزش های موج سواری ایران در گفتگو با خبرنگار ما  در خصوص برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی در شهرستان چالوس اظهار داشت:  این مرحله یکی از مراحل سه الی چهارگانه تست گیری جهت انتخابی تیم ملی ورزش های موج سواری کشورمان می باشد.

ایشان ضمن اشاره به سابقه چهار ساله تاسیس این رشته ورزشی در کشورمان افزودند : ورزش موج سواری زیر نظر فدارسیون های انجمن های ورزشی بوده و هدف از برگزاری این اردو را شناسایی افراد برتر و مستعد این رشته و برگزاری مراحل تمرینی اداواری برای منتخبین و استعدادهای برتر شناسایی شده در این مراحل عنوان نمودند.

به گفته ایشان انجام تست های مربوطه طی پنج مرحله در چهار استان مازندران بوشهر هرمزگان و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به این نکته اشاره کردند که در انتخاب این استان هاجهت تست گیری آبهای آرام و خروشان، بگونه ای برنامه ریزی شده است که تمامی استان های کشور به نحوی به این مناطق دسترسی داشته باشند.

نیازی در بخشی از صبحتهای خود به این موضوع نیز اشاره کرده است که در فعالیت این فدارسون بطور عمده در دوبخش آبهای آرام و استند بای پدل بورد که هریک از این رشته ها آیتم و شرایط مختص به خود را دارند.

بنابر گفته ایشان براساس مطالعه و شناختی که تاکنون صورت گرفته است ورزشکاران و علاقمندان این رشته در استانهای شمالی توانایی بیشتری در بخش پدل بورد و ورزشکاران این حرفه در استانهای جنوبی کشور توانایی بالقوه ای در بخش موج سواری را دارا می باشند که البته این موضوع بصورت رندوم از داده های آماری استخراج شده و ممکن است متغیر نیز باشد.

نیازی افزود : این تست ها هم به شناسایی استعدادهای جدیدی در این رشته کمک خواهد کرد و در مقابل موجب میشود که ملی پوشان این رشته در مرز آمادگی مطلوبی قرار بگیرند و به ایجاد رقابت سالم بین ورزشکاران ایجاد خداهد که به نحوی به عملکرد خود برای راهیابی به ترکیب تیم ملی بهبود ببخشند.

ایشان از برنامه های این فدراسیون در خصوص شرکت در مسابقات انتخابی المپیک در بخش موج سواری و همچنین انتخابی مسابقات آسیایی در بخش موج سواری و پدل بورد نام بردند.
نیازی ضمن اشاره به قدرت کشورهای جنوب شرقی آسیا در این رشته ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب ورزشکاران ایرانی عنوان نمود : درسال جاری اولین مدال مسابقات آسیایی توسط ورزشکاران کشورمان در بخش استند آپ پدل بورد کسب شده است.
نیازی از شرکت کنندگان مطرح این رشته در این مرحله به آقایان علیزاده، غلامی، کاکو رودی اشاره کرده که سابقه دو دوره شرکت در اردوهای تیم ملی را داشته اند.
وی ضمن اشاره به تاریخ و محلهای برگزاری این برنامه تمرینی اینگونه ادامه داد که در استان مازندران صرفا شهرستان چالوس محل برگزاری اردو خواهد بود و مراحل بعدی در هفته آینده در استان کرمانشاه و اواخر ماه جاری در استان بوشهر و در نهایت دهم بهمن ماه بمدت دو روز در استان هرمزگان را معرفی کرد… ایشان در پایان ضمن ابراز خرسندی از میزبانی مطلوب هیات شهرستان چالوس خواستار حمایت همه جانبه مسولین از ورزشکاران این رشته شد.