مهمترین رویدادها و اتفاقات ورزش مازندران در هفته ای که گذشت !

آرین غلامی شطرنج‌باز قائم‌شهری با پیروزی‌های متوالی خود در پیکارهای جام همکاری شانگهای طلایی شد و دیگر طلایی مازندران نیز در ۱۰ روز گذشته حسن یزدانی بود که در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان عنوان چهارم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان را برای کشور به ارمغان آورد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ۱۰ روز گذشته در ورزش  مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به خلاصه‌ای از این اتفاقات می‌پردازیم.

شروع پر مدال مازندران

یک طلا، یک نقره و ۳ برنز حاصل روز نخست مسابقات قهرمانی کشور خردسالان دختر بود و هر پنج مازنی مدال گرفتند.

اولین روز از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور خردسالان در بخش دختران از صبح امروز در خانه تکواندو فدراسیون آغاز شد.

روز نخست این رویداد با پیگیری مبارزات اوزان فرد (۲۶-، ۳۰-، ۳۶-، ۴۴- و  ۵۲-کیلوگرم) همراه بود که تکواندوکاران مازندرانی در هر ۵ وزن به مدال رنگارنگ کشوری رسیدند.

 فاطمه سادات (۲۶- کیلوگرم) در وزن اول قهرمان شد و بر سکوی نخست ایستاد،  زهرا محمدی نیا در ۳۶- کیلوگرم صاحب گردن آویز نقره شد،  آیسا پرویزپور در ۳۰- کیلوگرم، فاطمه عباسی در ۴۴- کیلوگرم و فاطمه رهبر در ۵۲- کیلوگرم به مدال برنز رسیدند تا هر ۵ تکواندوکار روز نخست از کسب مدال بی نصیب نمانند.

فردا در دومین و آخرین روز مسابقات مبارزات اوزان زوج (۲۸-، ۳۳-، ۴۰-، ۴۸- و ۵۲+ کیلوگرم) پیگیری می شود.

هدایت تیم مازندران با کلثوم محسن‌پور است.

رقابت‌های شمشیربازی اپه جوانان کشور ـ ارومیه

حالا دیگر در اسحله اپه یک مدعی جدی در شمشیربازی بانوان کشور داریم. الینا حسن‌پور در حال عادت کردن به مدال‌آوری در مسابقات ملی است.

دختر ساروی در رقابت‌های اپه جوانان کشور خوب کار کرد و تا نیمه‌نهایی پیش آمد و در نهایت برنز مشترک را گرفت.

آرزو را در کنار هدی تسلیمیان سرپرست و آرزو لطفی مربی تیم مازندران در این پیکارها می‌بینید.

رقابت‌های بین المللی بسکتبال تایلند

پارسا فلاح و متین آقاجانپور بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند اما کافی نبود برای نتیجه‌گیری تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در تورنمنت سخت تایلند.

در پایان تورنمنت تایلند شاگردان رضا نوری مربی مازنی تیم ملی به عنوان چهارمی این رقابت‌ها رسیدند.

 در روز پایانی تورنمنت بین‌المللی تایلند، تیم ملی جوانان ایران که تحت عنوان کاله شرکت کرده بود، برای کسب مقام سوم به مصاف افی هراکلیون یونان رفت. ملی‌پوشان جوان ایران نتیجه را ۵۹ بر ۴۹ به حریف واگذار کردند و در جایگاه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفتند.

تیم منتخب لیگ استرالیا، های‌تک تایلند و افی‌یونان نیز در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

این مسابقات در گروه سنی بزرگسالان بود و تیم جوانان ایران تجربه خوبی را به‌دست آورد به‌ویژه با حضور دو یار مازنی که در تمامی بازی‌ها در میدان بودند.

مرحله دوم لیگ آب‌های آزاد کشور ـ نوشهر

دوباره با نام علی کردناییج میان برترین‌های رشته‌های آبی ایران ایستادیم. استعداد نوری مدال تازه‌ای را به‌دست آورد.

مرحله دوم لیگ آبهای آزاد کشور امروز چهارشنبه در بندر نوشهر برگزار شد و “مهمان نواز” شناگر بوشهری با رکورد ۳۴.۱۹ مقام نخست را کسب کرد و علی کردناییج شناگر تیم مازندران با رکورد ۳۴.۳۵ مقام دوم ۳ هزار متر را از آن خود کرد.
رضا محمودی دیگر شناگر نوری تیم هم توانست برای مازندران امتیازآوری کند.
هر دو این نفرات از شاگردان استاد شهرام احمدی هستند ضمن آنکه استاد محمد بنده‌نژاد هم با زحماتی که متحمل شد، در درخشش این شناگران از عوامل موثر بود.

طلا با حضور آرین

تیم منتخب شطرنج ایران که در پیکارهای جام همکاری شانگهای شرکت کرده بود به مقام قهرمانی دست یافت.

در این تیم آرین غلامی شطرنج‌باز قائم‌شهری هم عضو تیم بود و با پیروزی‌های متوالی خود در کسب این قهرمانی شریک بود.

مسابقات شطرنج جام همکاری شانگهای با حضور ۱۰ تیم از ۹ کشور جهان (ایران، روسیه، چین، بلاروس، هند، ازبکستان، قرقیزستان، پاکستان و تاجیکستان) برگزار شد.

فیروزجا متوقف شد

“دینگ لیرن” سرانجام ماراتن نبرد دور سوم را از علیرضا فیروزجا برد و خود را به مرحله بعدی رساند. این پایانی بود بر تلاش ستاره شطرنج مازندران و ایران و البته یک شروع جدی تر برای رویداد بعدی.

نابغه شطرنج خوب پیش رفت و با نفر دوم جهان کار را به مسابقات تعیین کننده رساند ولی در نهایت بازنده شد اگر چه اصلا چهره یک شکست خورده را ندارد.

فیروزجا موفق شد طلسم شطرنج ایران را بکشند و حالا این متفکر بابلی رکورددار پیشروی در جدول جام جهانی شطرنج است.

می‌دانیم که علیرضا دیر یا زود بر سر عناوینی می‌جنگد که در خواب هم دیدنش محال بود.

برد شهروند در آخرین دیدار نیم فصل اول

سه گل به رقیبی که خوب کار کرده و دشت پیروزی کافی بود تا کام‌ها شیرین شود و نیم فصل به خوبی پایان پذیرد.

در سالن سیدرسول حسینی ساری تیم رضا لک شایسته پیروزی بود و در نهایت هم با گل‌های مراد ناظری، علی اسعدی و پژمان بهادیوند صاحب هر سه امتیاز شود. قمی‌ها مقاومت کردند و فشار زیادی هم آوردند ولی شهروند نمی خواست جلوی تماشاگرانش پیروزی دلچسب را از دست بدهد.

با شروع نیم فصل دوم و ایجاد تغییرات و ورود بازیکنان جدید می‌توان تیم به مراتب بهتری را دید که جایگاه نهایی تیم شهروند ساری را هم ارتقا می‌بخشند.

شکست بابلسری‌ها در گچساران

تیم شهدای بابلسر اولین پیکار خود را در فصل جدید لیگ دسته دوم فوتبال کشور واگذار کرد.

در این مسابقه که در زمین تیم نفت و گاز گچساران برگزار شد، بابلسری‌ها فرصت‌های زیادی را از دست دادند و در نهایت بازنده شدند.

مجتبی فرهادی،احمد کیا(هانی اسماعیلی ۴۷)،مجید هوتن(احسان مهدوی۸۰ )، فرهاد شفاعی،حسین نظیری،محمد رضی‌پور، ابراهیم عالی‌زاده،اردلان کلوانی( علی بزرگیان ۶۰)،کاوه زنگیان،رامین عباسی و سید احد شفیعی بازیکنان تیم صابر میرقربانی را در این مسابقه تشکیل می‌دادند.

تک گل تیم شهدا را محمد رضی‌پور در دقیقه ۳۷ زد.
بابلسری‌ها سه‌شنبه بعدی در خانه میزبان تیم چوکای تالش هستند که اولین بازی فصل خود را با هدایت فرشاد پیوس برد.

کسب طلا بدون مسابقه حسن یزدانی

نماینده جوان و جویباری کشتی آزاد ایران، نخستین حذف شده تیم ملی کشورمان در آوردگاه جهانی نورسلطان ۲۰۱۹ شد.

امیرمحمد یزدانی که دور اول وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی گیری از ترکمنستان را ۱۵ به ۲ برده بود و سپس با والدز کوبایی ۱۳ به ۹ باخت، با شکست این کشتی گیر در دور بعد، عملا از ادامه مسابقات بازماند.

والدز کوبایی به رقیب روسی الاصل بحرینی باخت تا امیرمحمد یزدانی با یک برد و یک باخت، اولین میدان جهانی بزرگسالان خود را ترک گوید.

البته امیرمحمد با سن و سال کمی که دارد سال‌ها می‌تواند بدرخشد و از همین امروز باید بکوشد تا جایی در تیم ملی اعزامی به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو داشته باشد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، یک مدال نقره علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و دو مدال برنز بهنام احسان‌پور و یونس امامی در اوزان ۶۱ و ۷۰ کیلوگرم و تنها با یک امتیاز اختلاف با تیم سوم، با ۹۳ امتیاز بعنوان چهارمی رسید.

دوبل عالمیان‌ها به یک شانزدهم رسید

در رقابت‌های دونفره تنیس روی میز قهرمانی آسیا که در اندونزی برگزار می‌شود برادران عالمیان به مرحله یک شانزدهم راه یافتند.

نیما و نوشاد عالمیان با پیروزی مقابل کویت به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات دوبل راه یافتند.

مازنی‌ها اول و دوم شدند

فینال مناطق تنیس بانوان کشور در آمل برگزار شد و دیدار نهایی را مازنی‌ها انجام دادند.

این مسابقات با قهرمانی الهه قوپرانلو و نایب قهرمانی ترانه مهران هر دو از مازندران و سومی نگار حبیبی و پریسا شکاری هر دو از تهران به پایان رسید. در این تورنمنت نزدیک به ۵۰ بازیکن از ۸ استان شرکت داشتند و رقابت نزدیکی انجام دادند. همچنین ندا‌ کاظمی از مازندران سرداور این پیکارها بود.

اطری سهمیه المپیک را گرفت

رضا اطری با پیروزی در اولین کشتی شانس مجدد خود در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به‌دست آورد.

کشتی‌گیر بابلی با پیروزی بر اردنبات کشتی گیر عنوان دار مغولی ضمن راهیابی به دیدار رده‌بندی این وزن، مجوز حضور در المپیک را به‌دست آورد.

رضا اولین ورزشکار مازنی است که به طور رسمی سهمیه المپیک توکیو را به‌دست می‌آورد.

سومین قهرمانی والیبال ایران با سه مازنی

ایران با درخشش سه والیبالیست مازندرانی برای سومین بار فاتح قاره کهن شد.ایران در تهران و فینال بیستمین دوره قهرمانی آسیا سه بر صفر تیم ملی استرالیا را شکست داد.

در این بازی‌ها سه بازیکن مازنی علی شفیعی و امیرحسین اسفندیار آملی و جواد کریمی نکایی از مازندران به میدان رفتند و بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند اگر چه فقط شفیعی یار اصلی در بیشتر بازی‌ها بود اما در مقابل هندوستان هر سه مازنی همزمان به بازی گرفته شدند.

شکستی دیگر برای رایکا

از سری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور دو تیم رایکا بابل و خوشه طلایی ساوه در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف هم رفتند که در این بازی، تیم میزبان ۲ـ ۱ برنده از بازی بیرون آمد.
در این بازی که با فشار ریکاهای بابلی آغاز شد، خیلی زود بابلی ها توسط امین رضایی به گل رسیدند و درحالی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند، بر روی غفلت مدافعان رایکا و فرصت طلبی اکبر صغیری، وی بازی را در پایان نیمه اول به تساوی ۱-۱ رساند.
نیمه دوم را اما خوشه طلایی بهتر آغاز کرد و بر روی پاس عرضی سجاد اژدر، احسان پورشیخعلی توانست گل دوم را وارد دروازه رایکا کند. در ادامه و بر روی خطای اصغر نصیری روی اکبر آفاق، صغیری از بازی اخراج شد تا هجوم بازیکنان رایکا بر روی دروازه حریف بیشتر شود.
نیم ساعت پایانی بازی از آن بابلی‌ها بود و بالغ بر ۶ موقعیت صد در صد نیز خلق شد اما درخشش گلر حریف و بدشانسی سبب شد تا بازی با همان نتیجه ۲-۱ به سود خوشه طلایی ساوه به پایان برسد.