در نشست خبری چهارمین دوره مسابقات بین المللی کاراته کیوکوشین در فریدونکنار چه گذشت!؟

در نشست خبری مسابقات بین المللی کاراته کیوکوشین، خانم فرج پور معاون اداره کل ورزش و جوانان، انصار آری رئیس اداره ورزش و جوانان و آقای رجبی رئیس هیات کاراته مازندران پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بودند…

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نشست خبری چهارمین دوره مسابقات بین المللی کاراته کیوکوشین، با حضور سرکار خانم فرج پور معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان، انصار آری رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار، سجاد یگانه سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان، حسن رجبی رئیس هیات کاراته استان و خبرنگاران و نمایندگان رسانه های ورزشی در سالن جلسات فرمانداری فریدونکنار برگزار شد.

فرج پور : کاراته، جزو برترین رشته های ورزشی مازندران است
خانم فرج پور معاون اداره ورزش و جوانان ضمن تبریک هفته خبرنگار خدمت اهالی رسانه و خبرنگاران ورزشی استان گفت : در مسابقات کاراته کیوکوشین میزبان ۸ کشور خارجی هستیم و این مسابقات با نام صلح و دوستی نامگذاری شد که امیدواریم همه در کنار هم برای برپایی صلح و دوستی تلاش کنیم.
وی با اشاره به جایگاه رشته ورزشی کاراته در استان مازندران گفت: این رشته رزمی جزو برترین هیات های ورزشی استان و همچنین کشور است که همواره در کسب موفقیت و مدال برای استان مازندران نقش پررنگی دارد.
فرج پور در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره مشکلات زیر ساختی ورزش بانوان اظهار داشت؛ کمبود فضای ورزشی مسئله ای است که با توجه به ورزشی بودن مردم استان ما در مازندران وجود دارد و در جلسه اخیر با مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز کمبودهای استان ما در بحث زیرساخت های ورزشی به اطلاع مسئولان امر رسید و انشاالله اتفاقات خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.
معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان میزبانی این دوره از مسابقات را مورد اشاره قرار داد و گفت : علیرغم برخی کم و کاستی ها اما بطور کل باید برگزاری این مسابقات را به فال نیک گرفت و در جهت گسترش ورزش حتی در خانواده ها و محلات باید تلاش کنیم.
انصار آری : میزبانی رویدادهای ورزشی، آورده های فرهنگی و اقتصادی هم دارد
انصار آری رئیس ورزش و جوانان شهرستان فریدونکنار در جمع فعالان رسانه ای با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار گفت : مسابقات بین المللی کاراته کیوکوشین با حضور رئیس این سبک در این شهرستان و در دو رشته برگزار می شود.
وی در این نشست خبری بیان داشت؛ فریدونکنار شهرستان رو به توسعه ای است که ظرفیت میزبانی ها و رویدادهای بزرگ ورزشی را دارد.
آری در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره وضعیت سالن برگزاری مسابقات گفت : تغییرات و اتفاقات خوبی در محل برگزاری رویداد داشتیم و با توجه باینکه میهمانان خارجی از ۸ کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند سعی کردیم فضای خوبی را برای مسابقات محیا کنیم.
وی افزود؛ نگاه ما درباره میزبانی مسابقات، صرفاً ورزشی نیست و از ابعاد مختلف ازجمله اقتصادی و فرهنگی، … اینگونه میزبانی ها در منطقه تاثیرگذار خواهد بود.
رجبی : مسابقات سطح قابل قبولی دارد
رئیس هیات کاراته استان مازندران نیز با ابراز خشنودی از اینکه در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار در جمع اهالی رسانه حاضر است اظهار داشت؛کاراته مازندران قطب کشور است و از ۴ سهمیه المپیکی ۲ ورزشکار از استان مازندران است و می توان گفت در پیشرفت این ورزش از استان های دیگر فاصله گرفته ایم.
رجبی با اشاره باینکه اردوی تیم ملی به میزبانی شهرستان رامسر در این استان برگزار خواهد شد افزود؛ برای آینده سازی در رشته کاراته، توجه ویژه به رده های سنی شده است و در استعدادهای برتر ورزشی کاراته پسران، ۴ ورزشکار ملی پوش و در دختران نیز ۳ ملی پوش مازندرانی را داریم.
رئیس هیات کاراته مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره سطح این مسابقات گفت : ملی پوشان بزرگی ازجمله رزیتا علیپور، خواهران برزگر، آقایان چالاکی ، فرجی و … همچنین ورزشکاران ۸ کشور جهان ازجمله ژاپن، در مازندران حضور دارند و به نظر می رسد این مسابقات بین المللی از سطح قابل قبولی برخوردار است.
وی در پایان با تقدیر از حضور و نقدهای رسانه های ورزشی گفت : از انتقادهای دلسوزانه اهالی رسانه و خبرنگاران استقبال می کنیم و انشاالله با تکیه بر کمک جامعه رسانه ای و با توجه به استعدادهای بزرگی که در این رشته داریم، روزی شاهد باشیم که کاراته مانند رشته ورزشی کُشتی، بتواند بعنوان ورزش اصلی مازندران مطرح شود.