کسب مدال نقره عاشورزاده در تکواندو تا درخشش مازندرانی‌ها در والیبال قهرمانی جوانان جهان

کسب مدال نقره عاشورزاده در تکواندو، انتقال محمد رضا کرد به لیگ روسیه و رسیدن مدال المپیک بعد از ۷ سال به کمیل قاسمی تا درخشش مازندرانی‌ها در والیبال قهرمانی جوانان جهان سر فصل اخبار ورزشی مازندران طی ۱۰ روز گذشته است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ۱۰ روز گذشته در ورزش استان مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به خلاصه‌ای از این اتفاقات می‌پردازیم.

حسینی تنها مازندرانی اعزامی رقابت های هان مادانگ قهرمانی جهان در کره جنوبی

تیم ملی هان مادانگ تکواندوی کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در دو گروه مردان و زنان عازم کره‌جنوبی شد که سیده حمیده حسینی تنها نماینده مازندران در بخش سونال در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بود که همراه ملی پوشان عازم کره شد، این بانوی نوری سال قبل موفق به کسب مدال طلای این بازی‌ها شده بود.

محمدرضا کردمشهدی به لیگ روسیه پیوست

محمدرضا کرد مشهدی فوتسالیست جوان و آینده‌دار مازندرانی به لیگ روسیه پیوست، بازیکن تکنیکی و خوب ساروی از آسیا به اروپا رفته تا در تیم گازپروم روسیه بازی کند، گازپروم شرکت معروف نفت و گاز روسیه است که تیم زنیت سن پترزبورگ هم تابعه این بنگاه عظیم است، این باشگاه در رشته‌های والیبال و فوتسال هم تیمداری می‌کند که محمدرضا کرد پس از گذراندن تست‌های پزشکی به جمع‌شان اضافه شد، کردمشهدی پس از جدایی از شهروند ساری به لیگ اندونزی رفت ولی خیلی زود از آن تیم جدا شد و حالا به تیم سرشناسی در لیگ روسیه پیوسته است.

 عاشورزاده به مدال نقره رقابت‌های بین‌المللی تکواندوی اردن رسید

فرزان عاشورزاده مبارز عباس‌آبادی در وزن ۶۳- کیلوگرم موفق شد مدال نقره هفتمین دوره تورنمنت بین‌المللی “جام الحسن” اردن را کسب کند، عاشورزاده در گام نخست نماینده عربستان را ۱۲ بر ۲ شکست داد، در ادامه هوگوپوش اردن را با نتیجه ۳۳ بر ۹ از رو برداشت، فرزان در نیمه‌نهایی برابر دیگر نماینده اردن قرار گرفت و با نتیجه ۱۰ بر ۵ پیروز شد اما در فینال نتیجه را به تکواندوکار ترکیه ۷ بر ۶ واگذار کرد و مدال نقره این رویداد را کسب کرد.

برگزاری رقابت‌های جودوی نونهالان و جوانان مازندران ـ بهشهر

تیم جودو بهشهر موفق شد در مسابقات جودو قهرمانی استان مازندران در رده سنی نونهالان با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز به مقام اول این دوره از مسابقات دست پیدا کند، تیم‌های آمل و قائمشهر هم به مقام دوم و سوم این دوره از رقابت‌ها دست یافتند، در رده نونهالان ۱۶۰ ورزشکار از ١۵ شهر در این مسابقات شرکت کردند.

همچنین مسابقات جودو رده سنی جوانان مازندران با حضور ۹۳ ورزشکار از ١۵ شهر (بهشهر، گلوگاه، نکا، ساری، قائمشهر، آمل، نور، نوشهر، عباس آباد، چالوس، رامسر، بابل، بهنمیر، محمودآباد، تنکابن) برگزار شد که تیم‌های چالوس، ساری و آمل به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم این دوره از مسابقات دست یافتند.

اعلام اسامی اردونشینان تیم نجات غریق دختران مازندران

رقابت‌های انتخابی تیم دختران مازندران برای حضور در المپیاد استعدادهای برتر کشور در رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال به میزبانی شهرستان قائمشهر در استخر شرافت این شهرستان با حضور حدود ۵٠ ورزشکار از بابل، محمودآباد، آمل، بابلسر، قائمشهر، سیمرغ و … برگزار شد، بر اساس نتایج این رقابت‌ها، نفرات زیر به اردوی تیم مازندران دعوت شدند:

سکینه دامچی از بابلسر – نازنین قزوینی‌پور از آمل – ریحانه کشمیری از بابل – آوا عالی‌نژاد از آمل – تارا غدیری از آمل – پارمیدا جوهرچی از بابلسر- تینا نادری از قائمشهر – یاسمین قلی‌نژاد از سیمرغ – پریا صفایی از سیمرغ – تانیا عباسقلی‌زاده از بابل

اعزام رضایی و شریفی به همراه تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام به جهانی رومانی

در رقابت های قایقرانی آب‌های آرام جوانان و زیر ۲۳ سال جهان در رومانی دو مازنی حضور دارند.

تیم ملی به بخارست رفت که محمدنبی رضایی بابلسری و مهرشاد شریفی نوشهری دو جوان پر امید از کشورمان پارو می‌زنند، هدایت تیم کانو با ایمان پورعزیز مربی بابلسری است، رضایی شانس گرفتن مدال و سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ را هم دارد، رضایی دو سال پیش در رومانی مدال برنز جوانان جهان را گرفت و به اولین ایرانی بدل شد که در یک پیکار بزرگ جهانی روی سکو می‌رود.

کمیل قاسمی و کسب طلای المپیک لندن بعد از ۷ سال!

کمیل قاسمی کشتی‌گیر سنگین وزن ایرانی که در المپیک ۲۰۱۲ لندن صاحب مدال برنز شده بود و مدتی پیش هم ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشت، حالا صاحب مدال طلای المپیک لندن شده است.

با بررسی‌های کمیته ضددوپینگ کمیته بین‌المللی المپیک تخلف آرتور تایمازوف، قهرمان نامدار ازبکستان در استفاده از ماده نیروزای استانازول محرز شده و ۲ طلای المپیک او در سال‌های ۲۰۰۸ (پکن) و ۲۰۱۲ (لندن) از او پس گرفته خواهد شد.

سومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا ۲۰۱۹ – اردن/مازندران با ۲ طلا و ۲ برنز در آسیا

سومین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا ۲۰۱۹ با حضور ۲۳۳ تکواندوکار  به میزبانی “امان” اردن آغاز و امروز به پایان رسید، در دومین و آخرین روز این مسابقات، مازندران با ۳ نماینده به مصاف حریفانش رفت و حمیدرضا جعفری به‌عنوان آخرین نماینده در نهایت قهرمانی این رویداد را کسب کرد، حمیدرضا ابتدا «عامر سوکار» از سوریه را ۳۷ بر ۶ شکست داد، در ادامه «الیه صلیب» از لبنان را ۲۵ بر ۱۷ از پیش‌رو برداشت و در نیمه‌نهایی نیز برابر «عمر تیاب» از اردن ۳۲ بر ۱۲ به برتری رسید، تکواندوکار نکایی وزن ۴۵- کیلوگرم کشورمان در فینال نیز نماینده فلسطین را در دیداری حساس و نفس‌گیر با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ مغلوب خود کرد و قهرمان شد.

مازندران در این رقابت‌ها ۵ تکواندوکار داشت، مهدی شاه‌نظری و امیدرضا رحیمی به برنز رسیدند، پونه جعفرصالحی و حمیدرضا جعفری بر سکوی قهرمانی ایستادند اما ترنم احمدی‌نژاد از کسب مدال باز ماند.

۱۰ تیم صعودکننده به مرحله دوم و گروه‌بندی لیگ امیدها در مرحله دوم مشخص شد

براساس گروه‌بندی مسابقات قهرمانی امید فوتبال ساحلی کشور در فصل ۹۹-۹۸ مسابقات گروه‌های مختلف برگزار شد و تکلیف ۱۰ تیم به تفکیک گروه‌ها و رتبه در جدول مشخص شد.

گروه ۱

۱- شاهین خزر رودسر

۲- شهریار ساری

گروه ۲

۱- ایفا اردکان

۲- ملوان بندرگز

گروه ۳

۱- دهیاری ملاباشی یزد

۲- مقاومت نوروزی چلیچه

گروه ۴

۱-طوفان طاهروئیه سیریک

۲- شهرداری بندرعباس

گروه ۵

۱- پارس جنوبی بوشهر

۲- دریانوردان بوشهر

براین اساس ۱۰ تیم راه‌یافته به مرحله بعد لیگ امیدها بر اساس مدل M-W به دو گروه زیر تقسیم خواهند شد تا با برگزاری بازی‌های مرحله دوم در هر گروه دو تیم برتر و جمعاً چهار تیم مرحله نهایی مشخص شوند، زمان بازی‌های مرحله دوم و میزبان گروه‌ها متعاقباً اعلام خواهند شد.

گروه اول: شاهین خزر رودسر – ملوان بندرگز – دهیاری ملاباشی یزد – شهرداری بندرعباس -پارس جنوبی

گروه دوم: شهریار ساری – ایفا اردکان – شهید نوروزی چلیچه – طوفان طاهروئیه سیریک – دریانوردان بوشهر

برگزاری اولین دوره تربیت مربی فانکشنال در مازندران

حسن مشکاتی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص برگزاری این همایش گفت: اولین دوره تربیت مربی فانکشنال ( تمرینات عملکردی ) در مازندران و به میزبانی شهر ساری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اولین دوره تربیت مربی فانکشنال در مازندران روزهای ششم، هفتم و هشتم شهریور ماه برگزار می شود و گواهی نامه معتبر نیز به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

مشکاتی از حضور استاید برجسته در این دوره گفت و بیان کرد: دکتر مرتضی بهرامی‌نژاد، دکتر حمید رجبی و دکتر حمید آقاعلی‌نژاد سه مدرس مطرح و شناخته شده دوره تربیت مربی فانکشنال در مازندران هستند.

بازگشت کریمی به استقلال جدی شد

محسن کریمی مهاجم جوان مازندرانی تیم استقلال قبل از سفر این تیم به کشور ترکیه برای ادامه همکاری با مسؤولان این باشگاه به توافق نرسید و جدایی‌اش را از جمع آبی‌پوشان اعلام کرد اما ظاهراً شرایط به گونه‌ای است که احتمال بازگشت این بازیکن به استقلال وجود دارد، کریمی که از نظر فنی مورد تائید استراماچونی است مذاکراتی را با مسؤولان باشگاه استقلال انجام داده و این احتمال وجود دارد که کریمی طی امروز و فردا مجدداً به استقلال برگردد.

شاگردان عطایی بر بام قهرمانی جهان

تیم ملی جوانان والیبال ایران در بازی نهایی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان که در کشور بحرین برگزار شد، موفق شد تیم قدرتمند ایتالیا را با نتیجه ی ۳-۲ شکست دهد و به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.

بهروز عطایی سرمربی، حسین کاظمی مربی و امیرحسین اسفندیار کاپیتان تیم ملی از آملی‌های افتخارآفرین تیم ملی جوانان در این مسابقات بودند.

امیرحسین اسفندیار کاپیتان آملی تیم ملی جوانان با عملکرد درخشان خود در مسابقات زیر ۲۱ سال قهرمانی جهان، عنوان ارزشمندترین بازیکن را کسب کرد.