تقابل کشتی جویبار با کشتی کَج لپو صحرا

بحث واگذاری این زمین به حسن یزدانی بر می گردد به سال‌های نزدیک به المپیک ریو ۲۰۱۶ که استاندار مازندران، به وی قول می‌دهد که در صورت کسب مدال طلای رقابت‌های کشتی در المپیک، قطعه زمینی را در اختیار وی قرار می‌دهد اما گویا با گذشت چندین سال هنوز این اقدام به صورت قانونی صورت نگرفته است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،درگیری موافقان و مخالفان ساخت سالن ورزشی حسن یزدانی در لپو صحرای جویبار ۶ زخمی برجای گذاشت. این خبری بود که به همراه کلیپی دو سه دقیقه‌ای، چند روزی است در شبکه‌های دست به دست در حال اشتراک گذاشتن است.

بحث واگذاری این زمین به حسن یزدانی بر می‌گردد به سال‌های نزدیک به المپیک ریو ۲۰۱۶ که استاندار مازندران، به حسن یزدانی قول می‌دهد که در صورت کسب مدال طلای رقابت‌های کشتی در المپیک، قطعه زمینی را در اختیار وی قرار می‌دهد اما گویا با گذشت چندین سال هنوز این اقدام به صورت قانونی صورت نگرفته است.

اما گفته می‌شود با پافشاری‌های یزدانی و پیگیری‌های رئیس کمیته ملی المپیک، قرار شده بود که به‌زودی زمینی با مساحت بالا به این قهرمان مازندرانی داده شود، اما متاسفانه این بار، کارهای انتقال سند زمین موردنظر به دلیل تغییرات پی در پی در بین مسؤولان باز هم به تعویق افتاده است.

این دست‌دست کردن‌ها هم اتفاقات خوبی را رقم نزد و خبرها حاکی از این است که اهالی آن منطقه ی اطراف زمین محل احداث مجموعه ورزشی با مسؤلان ساخت‌وساز، چندین‌بار با هم درگیر شدند که در جدیدترین درگیری که همین دو سه روز پیش اتفاق افتاد ۶ مصدوم نیز به‌جای گذاشته است تا نام جویبار این بار با خون و خونریزی و زد و خورد در کل کشور مطرح شود.

رئیس هیأت کشتی جویبار: از موضوع بی‌خبرم !

سلمان قادری رئیس هیأت کشتی جویبار در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اتفاقات اخیر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: درباره مشکل زمین حسن یزدانی من در جریان نیستم و هیچ اطلاعاتی ندارم.

وی در پاسخ به سوال درباره درگیری‌های صورت گرفته و بازتاب گسترده این درگیری در کشور گفت: این موضوع ربطی به ما ندارد و من هم از این موضوع خبر ندارم و فقط مثل شما از این و آن شنیده‌ام.

مخالفان باید از مراجع قانونی اقدام کنند

 فرماندار جویبار بعد از این درگیری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بعد از المپیک ۲۰۱۶ قطعه زمینی از منابع ملی و طبیعی و در مسیری قانونی برای ساخت سالن ورزشی در اختیار حسن یزدانی قرار گرفت که تعدادی از دامداران و کشاورزان منطقه نسبت به این واگذاری معترض بودند.

علی اسد افزود: این قطعه زمین در چارچوب قانون و برای توسعه ورزش جویبار واگذار شد و اگر افرادی مخالف این واگذاری هستند باید از مراجع قانونی اقدام کنند.

فرماندار جویبار ادامه داد: دامداران معتقد هستند که این قطعه زمین چراگاه دام‌های آنان است و قابل واگذاری نیست، اما بر اساس مستندات قانونی که ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ارائه دادند این زمین قابلیت واگذاری داشت.

۶ مصدوم در درگیری لپوصحرا

ذکریا اشکپور سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ مازندران نیز گفت:حادثه درگیری در لپوصحرای جویبار ۶ زخمی داشت که هر ۶ نفر به بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: ۵ نفراز این مصدومان مرد و یک نفر زن بودند.

واکنش حسن یزدانی به درگیری‌های اخیر

پس از آنکه درگیری موافقان و مخالفان ساخت سالن ورزشی حسن یزدانی در لپو صحرای جویبار دیروز ۶ زخمی برجای گذاشت حسن یزدانی در صفحه شخصی خود نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

حسن یزدانی در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام نوشت: همه شما از عزیزان و بستگانم هستید و با تمام وجودم به همه شما عشق می‌ورزم و دوست‌تان دارم اگر تعدادی اندک در اعتراض به ساخت مجموعه ورزشی که من دنبال می‌کنم جوانی کردند هرگز به دل نگرفته‌ام و به عشق شما سخت‌ترین فشار‌های جسمانی و روحی و روانی را برای افتخارآفرینی و شادکردن دل شما تحمل می‌کنم.

حسن یزدانی اگر توانسته برای مردم کشورش افتخارآفرین باشد جدا از لطف خداوند و توجه ائمه اطهار با حمایت همین مردم عزیز و جوانان دوست داشتنی کشور عزیزم و به خصوص دیارم بوده است.‌

می‌خواهم با تکیه بر حمایت مردم منطقه‌ام مجموعه‌ای آبرومند ورزشی برایشان مهیا کنم و همه مراحل قانونی برای انجام این مهم با حمایت و تلاش مسؤولان و مردم عزیز زادگاهم طی شده است.

از مسؤولان می‌خواهم با درایت خود دغدغه اندک عزیزانی که اجرایی شدن پروژه ورزشی که من دنبال ‌می‌کنم باعث دل‌مشغولی آنها شده را برطرف کنند.

 بعد از المپیک ۲۰۱۶ قطعه زمینی از منابع ملی برای ساخت سالن ورزشی در اختیار حسن یزدانی قرار گرفت که تعدادی از دامداران و کشاورزان منطقه نسبت به این واگذاری معترض و معتقد هستند این زمین چراگاه دام‌های آنان است، اما مسؤولان می‌گویند این زمین در مسیر قانونی به حسن یزدانی واگذار شد.