توجه و اهمیت ویژه به ورزش صبحگاهی در دستور کار سازمان

طی اقدامی جالب‌توجه و مفید، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ساری به‌منظور توسعه و ترویج ورزش همگانی و ایجاد نشاط و شادابی در بین کارمندان، برنامه ورزش صبحگاهی را برگزار می‌کند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،به نقل از خبرگزاری فارس، بحث‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که آیا ورزش صبحگاهی مؤثر است یا خوب نیست. دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد، سحرخیز بودن و ورزش کردن صبح زود فواید زیادی دارد.

انجام ورزش صبحگاهی برای افراد زیادی کابوس است، زیرا برای آن‌ها پیدا شدن صبح زود و رفتن به باشگاه بسیار سخت است. بااین‌وجود ورزش صبحگاهی فواید زیادی دارد که به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را دررسیدن به آمادگی جسمانی به دست آورید.

یکی از فواید ورزش کردن در صبح زود این است که شما مطمئن هستید که این کار را انجام می‌دهید و در طول روز آن را به تعویق نمی‌اندازید اگر شما به خود بگویید که بعدازظهر ورزش می‌کنید ممکن است در طول روز خسته شوید و بهانه‌های یادی برای ورزش نکردن بتراشید. ممکن است ابتدا سخت باشد که صبح بیدار شوید و ورزش کنید یا به باشگاه بروید، اما کم‌کم به این روند عادت می‌کنید و زودتر از خواب بیدار می‌شوید.

با انجام ورزش صبحگاهی سرحال‌تر به محل کار خود می‌روید و خود را مجبور می‌کنید تا از غذاهای غیرسالم نخورید.

کسانی که اول صبح ورزش می‌کنند، الگوی خواب بهتری دارند، زیرا صبح زود بیدار می‌شوند و بالطبع شب به‌موقع می‌خوابند. اگر بعدازظهر یا غروب ورزش کنید انرژی شما در این زمان از روز بالا می‌رود، زیرا آدرنالین بیشتری در بدن ترشح می‌شود که باعث می‌شود شما در زمان خواب خسته نباشید و نتوانید راحت بخوابید. هنگامی‌که صبح زود ورزش می‌کنید ازلحاظ ذهنی و جسمی برای کارهای روزانه آماده‌تر هستید.

بعد از تشکیل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در شهرداری ساری، مدیر جوان این مجموعه در جهت توجه ویژه مدیریت شهری به پویایی، نشاط و سلامت کارکنان شهرداری مرکز استان ، چند وقتی است که ورزش صبحگاهی کارکنان مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه را با حضور مهندس فرزانه سرپرست شهرداری،مدیران و کارکنان مجموعه شهرداری در بوستان ولایت برگزار می‌کند که مورد استقبال همگان قرارگرفته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ساری در خصوص برپایی ورزش صبحگاهی در شهرداری ساری اظهار داشت : کارکنان سرمایه‌های ارزشمند هر سازمان به‌حساب می‌آیند و شاداب نگه‌داشتن روحیه کارکنان و افزایش راندمان کار باروی آوردن به ورزش امکان‌پذیر است.

مصطفی نیک نقش اضافه کرد: افراد پرمشغله جامعه اصولاً بنا به‌وقت کاری‌شان توجهی به‌سلامتی خود ندارند و با توجه به فقر حرکتی، گسترش روزافزون انواع بیماری‌های ناشی از زندگی شهرنشینی، تحرک بدنی آحاد جامعه به‌ویژه کارمندان ضروری است که امیدوارم این اقدام تلنگری برای برنامه‌ریزی مداوم کارکنان در امر ورزش و سلامتی جسمی باشد.

وی افزود: با انجام ورزش صبحگاهي انس و دوستي بين كارمندان افزايش می‌یابد و انگيزه و روحيه آن‌ها براي افزايش بهره‌وری كار ادارات بيشتر می‌شود.

نیک نقش با ابراز امیدواری از اینکه روزی ورزش مفرح صبحگاهی به‌صورت منسجم و منظم با حضور کارکنان تمامی ادارات برگزار شود، اظهار داشت: ورزش فعالیت بدنی و جسمانی است که عمده‌ترین ثمره آن دست‌یابی به‌سلامت جسمانی و روانی است و بسیار خرسندیم که شهرداری ساری در این زمینه همیشه در جمع ادارات پیشرو بوده و اهداف اداره ورزش را حمایت کرده است.

ایشان در ادامه اضافه کرد: اجرای ورزش صبحگاهی به‌طور منظم و روزانه با انجام چند حرکت ساده آن‌هم در چند دقیقه در شروع فعالیت اداری می‌تواند نقش بسیار مهمی در نشاط شادابی کارکنان داشته و بدن را در مقابل عوارض جسمی زیادی مصون بدارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ساری ادامه داد: ورزش مهم‌ترین عامل در از بین بردن افسردگی‌ها و یا پیشگیری از به وجود آمدن این نوع مشکلات بوده و نرمش‌های مداوم روزانه می‌تواند انگیزه مضاعفی در افزایش اعتمادبه‌نفس، ایجاد آرامش، تقویت احساسات، کاهش اضطراب، افسردگی، فشارهای روانی، تنظیم و تعدیل میزان استرس باشد.

ایشان بابیان این‌که يكي از راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعي ورزش است، اضافه كرد: اگر جوانان فقط روزي ۲ ساعت ورزش كنند، ديگر در دام اعتياد گرفتار نمی‌شوند.

وی بيان داشت: دين اسلام برخلاف بعضي از اديان ديگر، مخالف گوشه‌گيري و بي‌تحركي است و اسلام و قرآن نيز در بسياري از موارد مردم را به ورزش دعوت کرده‌اند و اين امر مصداق عقل سالم در بدن سالم است.

به گزارش فارس؛ ورزش صبحگاهی سلامت و روحیه کارکنان را تا حدود بسیاری تضمین کرده و کارکنان می‌توانند باروحیه‌ای شاداب در راستای خدمت‌رسانی به مردم، تلاش کنند.